lån til bolig krav??

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 23 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90122
    AnonymForfatter

    hej vi er en familie på 4 børn og 2 voksne .. Vi lejer en bolig pt .. Vi har så kigget lidt på et hus som vi kan få meget billigt og faktisk kun skal give hvad vi giver i leje nu .. MEN hvad kræver det lige at få et boliglån?? Min kæreste er i voksenlærer som salgsassisten og jeg går hjemme på barsel (på kontanthjælp) .. Jeg er i den uheldige situation at være i rki .. er ude af rki midt næste år , da jeg er i fuld gang med afbetaling , kæresten står ikke i rki .. Kan det overhovedt lade sig gøre at få et boliglån nu?? .. Bare spørg hvis i har nogle spørgsmål…
    Mvh Christina123 ..

    #141194
    AnonymForfatter

    I jeres situation – er det vist helt umuligt at opnå et boliglån.
    Nyd sommeren og glem alt om boligkøb p.t.

    #141198
    AnonymForfatter

    Danske Banker yder generelt ikke lån til RKI-registrerede eller ægtefæller til RKI-registrerede. Sådan er det!

    #141200
    AnonymForfatter

    vi er ikke gift og har ikke samme bank.. Kan det ikke lade sig gøre hvis han så sætter sit navn på huset uden mig?? .. Altså vores situation lige nu er at vi skal flytte uanset hvad , da vi desværre har haft knivstikkeri hos vores overbo og simpelthen ikke tør bo her med vores børn .. Og vi vil helst ikke helt ud af byen da børn jo har tilpasset sig denne by .. Og synes det er en lidt sur situation vi står i , da vi gerne ville købe et hus om et år når jeg er ude af rki .. så vi ikke skal flytte 2 gange med børnene , ville det jo så være noget mere rart at få gjort det nu ..

    #141206
    AnonymForfatter

    Enhver bank kan se via opslag i CPR-registeret/RKI-registeret se at der bor en RKI’er på adressen: Adelgade 45. 2.th (opdigtet), så det er desværre udelukket.

    #141218
    HalliHalloForfatter

    Jeg beklager BoSol – enhver bank kan ikke bare f.eks taste Adelgade 45 ind – og så få oplyst hvem der er opført i RKI på denne adresse, og jeg tror ingen gang at RKI har et sådant søgesystem, da det ville stride mod datatilsynets relative strenge regler på området.

    En bank kan kun indtaste et CPR-NR. i RKI.REG, og altså ikke et gadenavn eller for den sags skyld et postnummer.

    Nu ved jeg ikke hvor den spørgende familie bor, men hvis I vil bo på Lolland eller den jyske hede, så kan få et hav af billige, skønne boliger til under 500.000 kr., som jeg vil mene I godt kan blive godkendt til, da huslejen oftest ligger under 2000 kr. ved et afdragsfrit lån alt incl.

    #141228
    MichaelForfatter

    HalliHallo er komplet og aldeles galt på den. RKI gemmer registreringer på navn og adresse og en søgning vil finde denne registrering. Der er intet ulovligt i dette.

    #141230
    MichaelForfatter

    Og en tilføjelse: Er man registreret i RKI er chancen for et lån 0% uanset hvor langt ude på landet man vil bo

    #141232
    AnonymForfatter

    RKI må kun registrere fødselsdatoer – ikke CPR numre.
    RKI får også leveret bekyttede adresser via CPR-registret.
    Men de skal slettes efter fem år.

    #153584
    AnonymForfatter

    Indlægget er slettet af redaktionen, da det ikke lever op til Mybanker.dk’s retningslinier, i det indlægget indeholder reklame for finansiel udbyder.

    #153592
    AnonymForfatter

    Hej Christina123

    Jeg synes ikke I skal købe noget, når I har sådan en svag økonomi.
    Jeres indkomst er sandsynligvis alt for lav, med en lærlingeløn og en kontanthjælp. Og fire børn er dyre!
    Men det undrer mig da at du er registreret i RKI, når du er på en betalingsordning. Kan man så ikke ringe og blive afmeldt RKI? Nogen af jer andre der véd det?

    #162456
    AnonymForfatter

    Hej Christina123.

    Hvad gik galt siden du ikke er ude af RKI endnu?

    #162476
    AnonymForfatter

    HÅber det lykkes for dig i en nær fremtid.

    #162486
    AnonymForfatter

    jeg fik en ny sag på som så er den jeg er igang med nu , og så skulle der gerne ikke være mere at komme efter .. Og vi flyttede heller aldrig , bor stadig samme sted .. tog en ny synsvinkel og vil have ALT gæld væk før vi gør noget som helst , så lidt fornuftige er vi dog , mener jeg da selv 🙂 Har da helt sikkert lært en masse af min kæreste , som ikke sløsede så meget med pengene som jeg gjode inden vi begyndte sammen .. ellers tror jeg heller ikke på jeg var så tæt på ende som jeg er idag *S*

    #162490
    AnonymForfatter

    Lyder super.

    Igen held og lykke.

    P.s Man bliver sku ikke lykkelig af at stifte al den gæld.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 23 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.