2x kreditforenings lån :(

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 28 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90099
    AnonymForfatter

    Jeg har tilbage i april måned lagt mit afdragsfrie 7% fastforentet lån om til et F1 lån med afdrag..

    Fik min bankmand til at sætte alle talene og vi kunne se at vi ville komme til at sidde billigere i det selvom at også afdrager på vores nye lån.. så det var jo ikke så dårlig..

    Men nu har jeg så været inde på min netbank og kan se at hvor jeg normalt betaler omkring 20.000 i kvartalet, så har jeg betalt 35.000kr og vi har stort underskud på vores budget konto..

    roder så lidt mere i det og kan så se på vores e-boks at vi har fået en udskrift fra vores budget konto hvad vi har betalt til.. der står så at vi har betalt 20.000kr til vores afdragsfrie 7% lån og 15.000kr til vores nye F1 lån.. så vi har altså april til juli måned haft 2 lån på et hus..

    kan så se at jeg her den 1/7 har fået en besked på e-boks at mit 7% lån er indfriet pr 30/6.. så det ser ud til at vores lån først lige er blevet opsagt..

    Har først lige fundet ud af det og banken åbner først mandag så ville da gerne høre her inde hvordan jeg lige skal forholde mig til det hele for kom da lidt som et chok for mig da jeg var inde og se de røde tal på vores konto..? 🙁

    er de 20.000kr som jeg har betalt for mit lån som jeg egentlig slet ikke skulle have længere bar surt for mig fordi banken ikke har opsagt mit andet lån?
    eller burde det her slet ikke kunne ske og er banken eller kreditforeningen som står for regningen..?

    #140880
    testForfatter

    For at indfri det gamle lån skal der betales og det kan man først gøre med det nye lån. Derfor vil der være en lidt overlap men en hel måned lyder lidt voldsomt. Hvad står der i den endelige låne aftale? Det er den du skal holde dig til.

    #140888
    AnonymForfatter

    jamen der står bare at der er overført 1.152.266 til min bank den 8/4.. det er ikke 1 måned det er et hel kvartal jeg har forrentet 2 lån..

    jeg har forentet lån i kreditforeningen på cirka 2 mill de sidste 3 måneder men har kun et hus som er vurdere til ca 1,4 mill…

    Men hvordan det kan ske at jeg kan ligge mit lån om til et variable rente men stadig beholde min gamle lån ved jeg dælme ikke.. burde vel være banken som sørger for at få fjernet det andet lån når jeg optager et nyt…

    #140934
    testForfatter

    i låne tilbudet burde omkostninger til overlappet også være med.

    hvad siger banken til det? Ansat hvad du senere vil starter klage vejen jo i banken.

    #140936
    testForfatter

    ps har du skrevet under på et stykke papir hvor du opsiger det gamle lån?

    lyder lidt for mig som at banke har lavet en fjel her men hvis du f.eks. stadig har det stykke papir liggende med svar kuverten har du et problem

    #140942
    AnonymForfatter

    har ringet til banken i dag og snakke med dem.. min bankmand er selvfølgelig gået på ferie men har snakket med en rådgiver som de har.. hun sagde at når man lagde lån om så skulle man betale terminen ud på det gamle lån for at kunne få det nye lån til kurs 100.. ellers ville man få den til en dårligere kurs.. og vi har tegnet det nye lån den 4/8 2009 og det er selvfølgelig 4 dage for sent.. havde vi gjort det den 31/3 så havde vi nået det inden det nye kvartal begynder og så har vi sparet de 20.000kr som vi nu har tabt.. vores gamle lån er automatisk blevet opsagt den 30/6.. men synes da de er meget dårlig at vi ikke er blevet informeret om dette eller spurgt om hvornår vi vil opsige det gamle lån..

    ved ikke hvad det er for en seddel du mener vi skal skrive under på..? mener kun at have skrevet under på det nye lån men skal selvføgelig hjem og se de papire vi fik skrevet under.. regnede jo med at når man lagde lån om i sit hus så ville det gamle lån automatisk blive slettet.

    Men banken sagde at dette var meget normalt at man betalte terminen ud på det gamle lån for at kunne indfri til kurs 100. så er det dælme da dyrt at ligge sit lån om hvis det koster omkring 3000kr i omkostninger for at ligge om til nyt og så også 20.000kr for at kunne få lov til at få lånet til den bedste kurs

    #140944
    AnonymForfatter

    og mit gamle fastforrentet lån var på 7% som jeg lagde om til en viable F1 lån på 3%.. men da jeg lagde om var den fastforrentet på 5% ville min 7% så ikke ligge i en bedre kurs da jeg skifteded den, eller vil den satdig ligge i kurs 95 som 5% gjorde da vi skiftede..?

    #140946
    AnonymForfatter

    har nu søgt lidt rundt på nettet for at blive lidt klogere da dette er første gang jeg prøver at ligge lån om..

    fandt lidt på: http://www.dr.dk/NYHEDER/htm/magasiner/penge/pengeskolen/konverteringsskolen/konvertering.pdf

    der står der lidt om hvad man skal vide når man ligger lån om.. der et punkt hvor der står:

    3. Det gamle lån opsiges til indfrielse til næste termin. Men da lånet skal indfries hurtigt og slettes af tingbogen er det nødvendigt
    at betale en differencerente fra indfrielsestidspunktet til næste termin. Denne rente skal ikke betales kontant, men
    den indgår i den samlede opgørelsen. Denne rente er i øvrigt fradragsberettiget.

    som jeg læser det så er det rigtig at det gamle lån først kan opsiges her den 30/6 for terminen udløber. men der står jo også at den rente ikke skal betales kontant.. så er måske der hvor det er gået galt.. det skulle ikke have være min budgetkonto som skulle have betalt for de omkostninger som der kommer ud af at ligge lånet om..

    Eller er jeg helt galt på den..

    Håber der er en som kan hjælpe mig lidt da jeg er fare helt vild i det her nu og banken lyder ikke til at kunne hjælpe mig.. de siger jo bar at det hele er som det skal være 🙁
    har da ikke 20.000kr efter at have lagt lån om.. så skal jeg nu til at optage nyt lån for at betale af på de omkostninger det har kostet mig at omlægge mit kreditlån.. 🙁

    #140958
    AnonymForfatter

    Hej Jespera

    Du skal IKKE betale differencerenter af det lån, der skal indfries her til terminen den 30.6. Man skal kun betale differencerenter af lån, der indfries mellem 2 terminer – altså i “utide".

    Du må ned i din bank og bede om en opgørelse over låneomlægningen – og er den stadig uforståelig – så tag kontakt til evt. den advokat, der i sin tid berigtigede din ejendomshandel.

    Eller måske en helt anden, der kan “læse" en opgørelse fra banken.

    Indtil videre lyder det noget mystisk – men løser sig forhåbentlig, når du får alle tallene på skrift.

    Og blæs på hvad din bank siger – du har krav på en opgørelse!!!

    #140960
    AnonymForfatter

    var så nede i banken her efter arbejde for at høre ad hvordan og hvorledes.. og de indrømmede da også at kunne se at de penge skulle være trukket fra de penge vi fik tilovers fra vores nye lån og ikke nogen som skulle trækkes fra vores budget..

    Men hvad er det du mener hanibal med lån i utide..?

    vi tog jo lånet hjem den 4/4 og en termin ligger fra 1/4 til 30/6 altså har vi taget den 4 dage inde i en ny termin.. og det er det som har kostet os de 20.000kr ekstra.. de kunne ikke lave en opgørsel inden min bankmand kom tilbage om 3 uger da det er ham som har stået for lånet..

    #140962
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg skriver – at man kun betaler differencerenter, hvis et lån indfries i “utide" og det er i perioden mellem 2 terminer, f.eks. 15. maj. Og ikke 1/1 – 1/4 – 1/7 – 1/10. Det drejer sig kun om lån, der skal indfries og IKKE lån, der optages.

    Du må vente på, at din sædvanlige bankmand kommer hjem – denne låneomlægning lyder som noget rod – hvorfor optog man ikke det nye lån samme dato, som man indfriede det gamle? Jeg går ud fra, at din bank var involveret og hvorfor advarede de dig ikke?

    Når du har opgørelsen fra banken – håber jeg, du har een, der kan hjælpe dig og se, hvor problemet er og få det løst.

    #140964
    AnonymForfatter

    da jeg bad om at få omlagt mit lån var det eneste han egentlig spurgte mig om hvilken dato jeg ville ligge om.. det havde nemlig noget med hvordan renten var.. det var en fredag så jeg bad ham bar gøre det om mandagen når han mødte på arbejde igen.. mere har han ikke fortalt mig.. ja var ham som stod for det hele.. med at hente lånet hjem.. det eneste jeg har gjort er at sige at jeg ville have lavet mit lån om til F1 lån i stedet for og så sat min underskrft på et stykke papir for at kunne få lov til at låne pengene og så har han stået for alt andet..

    #140966
    AnonymForfatter

    har nu fundet papirene på vores lån og kan se at der står sådan:

    Pålydende nyt lån kr. 1.156.000
    – Forholdsmæssig kurstab, nyt lån kr. 0
    – Indfrielsesum, indfriede lån kr. 1.017.000
    – omkostninger, indfriede lån kr 14.288
    – Forholdsmæssige omkostninger, nyt lån kr 4.969
    Afgiftspligtige beløb kr 119.742

    så det er de omkostninger ved indfriede lån som jeg nu er kommet til at betale fordi vi ikke lagde lånet om den 1/4 i stedet for den 4/4 som vi gjorde…

    er det sådan den skal forståes..?

    #140968
    AnonymForfatter

    men ville jeg have betalt endnu mere hvis vores gamle lån blev indfriet samme dag som vores nye lån kom hjem..? altså den 4/4

    så man skal faktisk låne penge lige inden hver termin hvis jeg forstår det hele korrekt ellers kommer man til at betale renter af 2 lån ind til næste termin.

    #140990
    AnonymForfatter

    Som svar – jeg fatter ikke, at din bank ikke indfrier og udbetaler lånene samme dag – det hænger ikke sammen!!! Det lyder som om du betaler både på det nye og gamle lån i en termin.

    Vent til du får endelig afregning på de 2 lån og søg så hjælp, hos een der kan disse ting. Du blander selv tingene sammen. Men det er heller ikke let.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 28 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.