Så skal vi da snart se den 4% fastforrentet

Viser 7 indlæg - 16 til 22 (af 22 i alt)
  • Indlæg
  • #135942
    AnonymForfatter

    Balder: Det lyder meget fornuftigt det du skriver og jeg tror jeg har besluttet mig for at konvertere til flekslån. Venter dog lige til april for at se hvad der sker. Synes at have læst et eller andet sted at der sker noget i april…

    Tak for hjælpen alle. Det er rart at få lidt ting på plads når man som jeg ikke har en dyt forstand på de her lån 🙂

    #136352
    AnonymForfatter

    Interessant indlæg for en nybegynder på boligmarkedet som mig.
    Jeg har lige erhvervet mig min første bolig. Jeg har valgt F1 og benytter besparelsen set i forhold til fast 6% obl til at fjerne anden dyr gæld.

    Jeg synes fast 4% obl lyder fantastisk. Jeg har to spørgsmål:
    Hvad kan man forvente at kursen bliver?
    Findes der en service på nettet der sender en mail eller SMS når/hvis 4% obl bliver mulig at optage?

    #136796
    AnonymForfatter

    Interessant indlæg, som jeg straks viste min mand, som mener at banken ikke ville lade os konvertere. Mit spørgsmål er om de kan sige det? Og er det så nemt bare at lægge lånet om igen til et fastforrentet?
    Mvh
    Anja

    #136808
    AnonymForfatter

    Hvis banken siger, at i ikke kan/må ligge om kan det skyldes i ikke kan klare en evt. rentestigning. Men så skulle det jo kun være, hvis flexrenten pludselig kom over 6 % som jeres nuværende lån er, hvilket igen nok ikke er sansynligt. Skulle det dog alligevel gå i denne retning kan i jo, som tidligere sagt, jo bare omlægge til et fastforrentet lån igen, hvilket der ikke umiddelbart skulle være nogen problemer i. Omkostningerne, som der er i forbindelse med indfirelse af gammelt lån og optagelse af det nye, tjener i sikkert hurtigt ind i de år, hvor i har rentebesparelsen…

    #136812
    thsvForfatter

    Prøv at forklare banken, at vi lægge om til Flekslån for at få flere penge til at afdrage på bankgælden!
    Forskellen i rente+bidrag ved en million er:
    6% ved kurs 96 = 45.300
    F1 ved 3,2% = 24.800
    Ved et lån på 1 mill. spares altså 20.500 kr efter skat, der kan bruges til afdrag på den dyre bankgæld.
    Er I nervøse over en evt. rentestigning, kan man jo optage Flekslånet som type F1T med variabel løbetid, men fast ydelse.

    #136910
    AnonymForfatter

    En ting, som dog også er værd at tage med i overvejelserne ved et F1, er beskyttelse af friværdien i huset. Husets værdi kan falde i perioder, hvor renten stiger. Obligationerne bag et fastforrentet lån vil falde i kurs, hvilket vil gøre det billigere at indfri lånet. Obligationerne bag et F1-lån er mere stabile og vil slet ikke i samme grad følge med ned. Det kan betyde mindre friværdi, da man ved en rentestigning skylder det samme på lånet, mens husets værdi er lavere. Blot en tanke, som er værd at tage med 🙂

    #137238
    AnonymForfatter

    hej
    når renten på dit fatforrentede lån falder så køber du de bagved liggende obligationer til en højere kurs end ved 6% lånet.
    det kan godt være at du får en hovedstol der er lidt højere end med fx. 4% ånet men tilgengæld betaler du en mindre månedlig ydelse da renten er lav.
    det er ikke til at sige hvornår de åbner for 4% obligationerne.men aftal med din rådgiver at vedkommende kontakter dig når de begynder at udbyde 4%obligationer.

Viser 7 indlæg - 16 til 22 (af 22 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.