Så skal vi da snart se den 4% fastforrentet

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 22 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89634
    AnonymForfatter

    Hej alle.

    Nu er jeg ved at gå i spåner over at betale 6% på mit fastforrentede afdragsfri lån.
    Nu hvor de variable lån falder og falder, burde den 4 % fastforrentede så ikke snart dukke op?

    Jeg optog lånet (1.100.000kr) til kurs 98-99 (kan ikke lige huske præcis). Så blive jeg vel nød til at vente på de nye lån kommer i den kurs, ellers taber jeg vel penge??

    #135804
    thsvForfatter

    Så læg dog om til F1-lån allerede nu.
    Du sparer over 17.000 kr netto i renter pr. lånt million.

    #135812
    AnonymForfatter

    Det vil jeg også meget gerne men jeg er en kylling! Jeg ved næsten jeg kommer til at ligge søvnløs og tænker på evt. rentestigning.

    Jeg ved godt at du og nogle andre mener at renten bliver ved med at falde og ikke stiger i det næste års tid, men jeg ved godt nok ikke om jeg tør satse.

    Jeg er blevet tilbudt et fastforrentet lån til 4.1% i 7 år, men hvad så om 7 år… Ja jeg er en kylling:)

    Håber bare at den 4% fastforrentede 30års dukker op snart inden jeg gør noget “overilet"

    #135814
    AnonymForfatter

    jeg venter også bare på 4 procent. jeg har også et 6 procent lån i dag. jeg er også en kylling hvad angår renten.

    #135822
    thsvForfatter

    Tjek BRFs rentekurve, og indse, at den korte rente er meget lavere end den lange rente.
    http://www.brf.dk/412568B30049A81F/alldocs/DOCURAN-4RGH97?OpenDocument

    #135830
    JulienissenForfatter

    Rentetilpasnings lån eller fastforrentede lån…

    Betragt det som en forsikring.

    Ved et fastforrentede lån betaler du en lidt højere rente, som er din forsikring for at du ikke kommer over f.eks. 6% hvis renten pludselig stiger.

    Ved rentetilpasnings lån sparer du denne “forsikringspræmie" men tilgengæld har du en risiko.

    Hvis du har kaskoforsikring på din bil, betaler du en højere præmie end hvis du ikke har, til gengæld for du repareret den, hvis den bliver smadret.

    Hvis du kun har ansvarsforsikring på din bil, betaler du en lav præmie men har så risikoen, hvis uheldet er ude…

    #135834
    AnonymForfatter

    Det er en god sammenligning.

    #135896
    AnonymForfatter

    Så er renten faldet yderligere på flekslånene til 2.25%

    Hvor lang tid mon vi “fastforrentere" skal vente til den 4% kommer….

    #135906
    thsvForfatter

    Jeg har nu en meget lav forsikring på bilen, og det er med kasko, så dårlig sammenligning.

    Men betal I blot 18.000 kr mere om året for at kende renten i 30 år frem pr. lånt million.
    Det er da en ekstra betaling, der vil noget.

    #135910
    thsvForfatter

    Ikke flekslånsrenten, der faldt, men derimod nationalbankens rentesats.

    Faldet nok allerede delvist indregnet i de seneste Flex-låns kurser.

    #135914
    AnonymForfatter

    Ja 18.000kr ekstra pr mio. er mange penge. Og jeg ville rigtig gerne hvis jeg var modig nok til at hoppe på et f1 eller 2 lån.

    Sagen er bare at vores økonomi ikke kan bære over 7% i rente og hvad nu hvis flexrenten lige pludselig stiger til 8%. Det er sikkert utænkeligt, men det er fanme surt hvis det sker. Så går vi jo helt ned med nakken.

    #135918
    AnonymForfatter

    Hvor kan man egentlig se hvordan renten på F1, F3 osv. bevæger sig?
    Det kunne være meget rart at se hvordan renten på disse reagerer overfor dagens rentesænkning fra nationalbanken.

    #135922
    AnonymForfatter

    Brug da de penge du spare ved at omlægge, hver måneds indtjening og spar dem op,
    stiger renter har du så gevinsten stående klar til udbetaling.

    #135928
    JulienissenForfatter

    Kære thsv

    At du har en lav kaskoforsikring, ændrer jo ikke ved princippet.

    Hvis du læser mit indlæg igen, håber jeg du kan se pointen 🙂

    #135930
    AnonymForfatter

    Den er da ikke længere end du optager et F1 lån nu. Skulle renten vende og tendenserne igen viser stigende renter hopper du tilbage i et fastforrentet lån. Skal du så vælge en 5% obl. går det nok også. I mellemtiden kan du glæde dig over din besparelse.

    Skulle det ske at renten stiger voldsomt og “flex" renten rammer 7% som du nævner – så ligger en fastforrentet nok på mindst 8%…. Så vælger du igen at konvertere når der er tegn på at renten vender. Du kan så vælge et F1 lån igen – skære en pæn del af din restgæld og få glæde af faldene renter…

    Ja – du er en “kylling" – synes du selv. Mener jeg nu ikke, du har bare en sund tilgang til din økonomi. Du skal dog huske hvad der primært påvirker renten og hvad der kan få den til at stige kraftigt igen…. Vi skal ind i en periode med larmende højkonjunktur med symptomer på begyndene overophedning før renten hæves voldsomt…

    Benyt lejligheden til at få en lav F1 rente nu – konverter til fast 4% obl. når den så er i spil hvis du har det bedst med det. Ved godt det koster nogle penge men så er det altså heller ikke dyrere…

    Konverter nu bare…

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 22 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.