Skift af bank…

Viser 5 indlæg - 16 til 20 (af 20 i alt)
  • Indlæg
  • #143284
    thsvForfatter

    http://www.finansraadet.dk/danish/menu/faktaomsektoren/sektorenital/destoerstepengeinstitutter/
    Gruppe 4: Pengeinstitutter med en arbejdende kapital på under 250 mio. kr.

    Det er finansrådets Gruppe 4, Generalen hentyder til.

    #143290
    AnonymForfatter

    Jeg hentyder til finanstilsynets gruppeinddeling (hvor man opererer med 4 grupper af banker). Jeg henviser ikke til fire konkrete banker.

    Finanstilsynet opererer med 4 typer banker.
    Gruppe 1: Banker med en arbejdende kapital over 50 mia. kr
    Gruppe 2: Banker med en arbejdende kapital på 10-50 mia. kr
    Gruppe 3: Banker med en arbejdende kapital på 250 mio. til 10 mia.
    Gruppe 4: Banker med en arbejdende kapital under 250 mio.

    Min pointe er at banker, der har en arbejdende kapital under 250 mio. mere eller mindre er hobby-virksomhed. De har ingen fremtid.

    #143292
    HalliHalloForfatter

    Den sidste lille, billige selvejende sparekasse vil ikke forsvinde nogensinde i hvert fald ikke i vores tid.

    Og hvofor skulle de da også det? Ville da ikke godt for konkurrencen….

    Jeg er godt klar over at der bliver væltet mere og mere arbejde over på dem fra lovgivernes side, men mon ikke de klarer det også.

    Så mit forslag er derfor at kombinere en stor eller halvstor bank med en lille lokal sparekasse eller andelskasse.

    Disse små selvejende pengeinstitutter har ofte de bedste priser, da de ikke skal generere f.eks. 25% overskud til aktionærerne – men det skal bare “køre rundt".

    #143294
    AnonymForfatter

    Fordi de små sparekasser overhovedet ikke kan klare de stadig mere komplekse regler som myndighederne stiller dem over for.

    Lad mig som eksempel blot nævne:
    1. MiFID Direktivet
    2. Basel II kapitaldækningsreglerne / EU’s CAD-III direktiv
    3. SDO, SDRO långivning
    4. Nye trends i retning af securitisation
    5. Pres på garantbevismodellen, hvorfra der ikke kan hentes ny kapital.

    Små banker og sparekasser med en arbejdende kapital under 1 mia. har efter min bedste overbevisning ikke en chance!

    #143344
    HalliHalloForfatter

    Jeg tvivler på du har ret General Prier:

    I dag klarer selv den mindste lille andelskasse over i Jylland med måske kun 1-2 ansatte disse krav, så hvorfor skulle den ikke kunne blive ved med det?

    Mange af disse små andels- og sparekasser er i øvrigt så velkonsoliderede, at de nemt – efter min opfattelse – kan overleve uden denne garantkapital. Men nu må vi jo se…..

Viser 5 indlæg - 16 til 20 (af 20 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.