Skift af bank…

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87006
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg overvejer pt. skift af bank og har i den forbindelse overvejet een af de lokale sparekasser her på Mols.

    Er der nogen der har erfaringer med:

    Helgenæs Sparekasse – http://www.helgenaes-sparekasse.dk

    Vistoft Sparekasse – http://www.vistoft-sparekasse.dk

    Jeg er især lidt i tvivl om tilgængeligheden mht netbanker i begge tilfælde.

    Erfaringer?

    mvh H. Kristiansen

    #105280
    AnonymForfatter

    Helgenæs Sparekasse kender jeg ikke og ved ikke hvilken homebank de bruger.
    Vistoft Sparekasse bruger SDC’s system, som der er mange der er fuldt tilfredse med.

    #105284
    AnonymForfatter

    ok. Du kender ikke til nogen af sparekasserne? Om de lever op til hvad de skriver på deres hjemmesider osv?

    /H. Kristiansen

    #105286
    AnonymForfatter

    Nej – jeg kender ikke bankerne men svarede på den del af dit spørgsmål som jeg selv kunne finde ud af. OK?

    #105288
    AnonymForfatter

    ja det er helt super. Tak for svaret. Jeg tror selv jeg vil grave lidt mere i det og få ringet og snakket med begge sparekasser.

    Kan se at helgenæs sparekasse bruger et netbank-system der hedder andelsnet eller noget i den stil. Men det har jeg aldrig hørt om.

    #105296
    AnonymForfatter

    J.A.K. Andelskasse … ??
    Nej, det har jeg heller aldrig hørt om, men derfor kan det godt være OK

    #105396
    AnonymForfatter

    Min søster har vistofte og den er hun glad for. De er til at snakke med…

    #109114
    AnonymForfatter

    Hej
    Er der nogen der har erfaringer med helgenæs sparekasse?

    #109126
    Lars K.Forfatter

    Jeg har haft Helgenæs Sparekasse for nogle år siden.
    Dog kun som “opsparings-bank", dengang havde de nogle meget fine indlånsrenter. Det var før de begyndte at bruger computere og den slags nymodens ting. Det var de ret sene til – men nu har de overgivet sig 🙂
    Intet negativt at udsætte på dem 🙂

    Siden valgte jeg Basisbank, dengang de kom på banen for en 5 års tid siden.
    Nu er jeg så for få måneder siden endt med Skandiabanken ?

    #109128
    Lars K.Forfatter

    Se lige bort fra det sidste spørgsmålstegn i ovenstående indlæg 🙂

    #109276
    KFJForfatter

    Hej Lars
    Vi tænker også på skift til Skandiabank, blot er det således at vi har penge stående i puljer i nuv. bank, Skandiabank oplyser at de ikke hjælper med investering, og når man nu ikke selv har forstand……., har du nogen erfaring med hvad man gør i Skandiabank?
    Vi har prøvet udregning på Mybanker, der viser at vi vil kunne spare kr 14000- i forhold til nuv. bank, det er rigtig mange penge!
    Mvh KFJ

    #109280
    AnonymForfatter

    Skandiabank YDER faktisk investerings-rådgivning, men det er meget reelt ad dem at de siger de ikke gør det, for det er kun en lille web-applikation hvor du taster lidt om dine behov, og så kommer den frem med et resultat fx ‘køb for 80% af beløbet i obligationer’. Næppe hvad man ville kalde en god individuel rådgivning.

    Hvad kan du så få af rådgivning fra en investeringsrådgiver i en traditionel bank. Normalt ingen, for du kommer kun til at møde en sælger. Han/hun vil foreslå dig at købe investeringsforeningsbeviser i bankens ‘egen’ forening eller nye garanti-obligationer. Det tjener banken nemlig mest på.

    Jeg synes bestemt du skulle skifte bank (du kan jo altid lade dine evt. nuværende værdipapirer blive stående indtil du ved hvad du vil med dem), og så starte forsigtig med at købe papirer som mange andre osse køber (du kan se omsætningen i avisernes kurslister). Så går det næppe helt galt. Sandsynligvis går det en smule bedre end det ville have gjort hvis du havde fortsat med den gamle bank.

    #143226
    AnonymForfatter

    Jeg ser der er flere gamle indlæg om mols banking. I vistofte sparekasse sætter i ikke et hak i rælingen på båden når de smider klokken i vandet . Jeg har boet på helgenæs indtil for 4 år siden og har stadig danmarks bedste bank og bankdirektør og vil aldrig have andre . Har altid fået bedste vejledning og har aldrig haft problemer med netbanking . Det allerbedste ved dem derover ,at de lever efter AP Møllers motto “retidig omhu" i skulle selv prøve dawa

    #143278
    AnonymForfatter

    Lad være med at vælge nogen af dem….

    Det er ganske små “gruppe 4 banker" som det hedder i Finanstilsynets terminologi.

    Det er alt for små til at fungere godt og konkurrencedygtigt som moderne banker.

    Hvis du vil vælge noget lokalt, så vælge i stedet en stor lokalbank.

    Spar Nord Bank er et rigtigt godt bud i det område.

    Det andet der, er fuldkommen håbløst! De er alligevel fusionerede med større banker inden der er gået 5 år.

    #143282
    KFJForfatter

    Til “Generalen"

    De 4 banker du omtaler i Dit indlæg, kan/vil du sætte navne på disse?

    God Weekend “derude"

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.