Garant

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 27 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89577
    AnonymForfatter

    Hej!

    Jeg har et spørgsmål vedr. garant bevis man havde opsagt før regeringen satte i en stopper for at man kunne hæve sit indskud. Hvis man nu havde opsagt sit garatn indskud cirka 2 mdr. og 29 dagen inden at der blev lukket for at hæve dette indskud kan man så ikke få sine penge ud? Står i en situation at vi skulle have haft vores indskud ud om mandagen hvor regeringen lukke for hævelse af indskud i weekenden så fik en melding om at pengene ikke kunne udbetales.. Kan det være rigtigt når man nu havde opsagt så lang tid inden disse regler blev sat i kraft?!

    #135262
    JydenForfatter

    Det er ikke regeringen , men sparekasserne selv der har sat en stopper for udbetalingen – altså noget de selv har fundet på.
    Mange er dog igen begyndt og udbetale på forskellige vilkår.

    Se evt. også den tråd der er tidlire på dagen idag “Stop for indløsning af garantikapital"

    Det lyder dårligt at du ikke kan få dine penge, men sparekasserne sjakrer rundt med reglerne.

    #135268
    AnonymForfatter

    Nu er det desværre spar. Løkken som vi er garant i, så situationen er p.t lidt træls for at sige det mildt..

    #135272
    HalliHalloForfatter

    Løkken Sparekasse er da vist et af de bedre institutter, der har nogen af de laveste gebyrer overhovedet, så forstår ikke rigtig at du er utilfreds.

    Endvidere kan du da mig bekendt låne på dine garantbeviser til samme rente (er det ikke 5,75% du får i rente?).

    Men måske du mere bange for at den konkurs, da de også har lånt noget ud til tvivlsomme ejendomsarrangementer, hvorved de forleden fyrede deres adm.dir.

    #135274
    Michael01Forfatter

    Løkken Sparekasse i gevaldig knibe

    http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-20562288.html

    #135280
    hakon larsenForfatter

    Jeg er også garant i Løkken Sparekasse.
    Vi har haft en bestyrelse og et repræsentantskab der ikke har været deres plads voksen.
    Har vi nu tillid til, at de har evner til at forhandle sig frem til et fornuftigt resultat med et andet pengeinstitut,så vi redder vores garantikapital?
    Eller hvad gør vi nu?
    Hører gerne fra andre garanter i Løkken Sparekasse.

    Venlig hilsen

    #135290
    JydenForfatter

    Ja, det er den jyske version af træls. Jeg ved ikke hvad Pengeinstitutankenævnet vil sige i sådan en sag når du havde opsagt garantbeviserne længe før sparekasserne kom på den ide med stop .

    #135324
    Michael01Forfatter
    #135334
    JydenForfatter

    Der er nogen der har lavet en hjemmeside for at samle garanter har jeg set.
    Prøv på
    http://www.garantloekken.dk

    Held og lykke
    mvh. Jyden

    #135338
    AnonymForfatter

    Et garantbevis i Sparekassen Løkken er meget snart lige så meget værd som en aktie i Roskilde Bank, nemlig 0,00 kr.

    Løkken Sparekasse er krakket inden sommerferien, og stumperne overført til “Det Private Beredskab for afvikling af nødlidende banker".

    Et garantbevis er ANSVARLIG KAPITAL. Med den kapital indestår du præcist som med en aktie for virksomheden. Går virksomheden ned, får du intet.

    Ingen vil købe eller fusionere med Sparekassen Løkken, fordi banken er hårdt eksponeret overfor ejendoms-spekulation, og banken er selvstændig set insolvent, og skal derfor ud fra finanstilsynets regler afvikles.

    Så erkendt pengene med meget stor sandsynlighed er tabt!

    #135340
    AnonymForfatter

    Pengeinstitutankenævnet har intet at skulle have sagt.

    Det de gør er at pålægge banker erstatningspligt til kunder, men i tilfældet hvor banken kommer over i afviklingsselskabet, har du ikke anden ret end “simple kreditorer" i konkursboet, hvilket igen vil sige du får “nada", 0,00 kr.

    Så enkelt er det!

    #135344
    hakon larsenForfatter

    Hej igen. Tak for jeres svar angående garantibeviser.
    Jeg er godt klar over at garantikapitalen i Løkken Sparekasse hænger i en tynd tråd.
    Lidt af en katastrofe for lokalområdet.
    Jeg går lige nu og tænker over, hvordan mon sådan et garantibevis ser ud, og skal den være underskrevet af ejeren på det beløb som står på garantibeviset.
    Er der nogen der ved noget om det? På forhånd tak.
    Venlig hilsen

    #135400
    JydenForfatter

    Til Hakon Larsen.
    Du skal godkende din e-mailadresse, ellers kan jeg se dine og andres indlæg i tråden forsvinder.

    #135402
    hakon larsenForfatter

    Jamen kære Jyde hvordan gør jeg det?
    Hilsen H. Larsen

    #135412
    JydenForfatter

    Hvis jeg husker ret fra dengang jeg oprettede mig, så har du nok da du startede (10.2) fået en mail fra Mybanker, som du skulle aktivere og dermed bekræfte din mailadresse.

    Det med Garantbeviser er jo et interessant emne, for hvilken sparekasse bliver den næste efter Spar Mors og nu måske Løkken Sparekasse.- og bliver den næste så min sparekasse…

    Man kan jo ikke bruge det de skriver på deres hjemmesider til noget som helst – det er de steder jeg har været inde på den samme tekst, som man kan gætte på de har fået fra Lokale pengeinstitutter og den fortæller jo blot hvor sikre de er og at netop xxx sparekasse ikke har særlig brug for stop for indløsning af garantbeviser, – men i solidaritetens hellige navn …. ja så gør de det. Osv. bla bla bla.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 27 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.