Hvor får man højeste indlånsrente

Viser 14 indlæg - 16 til 29 (af 29 i alt)
  • Indlæg
  • #135440
    AnonymForfatter

    Danske Bank giver i øjeblikket 4,25% på indlån.

    Det er også et rigtig godt bud vil jeg mene.

    Danske Bank er trods alt en rigtig solid bank, hvor der er sikkerhed for indskuddet også efter oktober 2010, hvor den ubegrænsede statsgaranti udløber.

    #135442
    AnonymForfatter

    Helt enig General.

    Desværre kan du kun indskyde kr. 500.000 hos Danske. Garantifonden vil efter september 2010 dække op til kr. 750.000 så vidt jeg forstår.

    #135466
    JydenForfatter

    Jer er en anden tidligere særdeles tilfreds Northern Rock kunde, der savner det enkle koncept man havde dengang. Men det er jo desværre fortid.
    Kunne ønske mig et system noget lig med FIHs på aftaleindlån, hvor der er et antal muligheder der er tilgængelige umiddelbart. Er der så særlige ønsker med andre tidshorisonter eller større beløb, kan man jo altid henvende sig til Cantobank for evt. særlig aftale.

    #135474
    AnonymForfatter

    Tak for dit feedback Jyden.

    Det enkle koncept er det vi gerne vil. Det er også derfor, vi spørger efter input her. Desværre er det blevet “farligere" med blot en anfordringskonto (uden binding). Vi opsparere er jo blevet noget mere nervøse, om du vil, her under finanskrisen. Så selv den mindste støj, vil kunne udløse et ekstra stort træk på enhver bank. Hvis du er en bank som tilbyder meget høje indlånsrenter, kræver det naturligvis, at mest muligt af dit indlån er “ude og arbejde". Derfor vil sådan en bank være ekstra følsom for ethvert ekstraordinært træk. Det kan man selvfølgelig sikre sig imod, men det koster i renten og den pris er pt. for høj for anfordring. Vi synes du som kunde så vil en bedre handel ved at binde dine penge en periode.

    Men vi har nogle ideer og jeg hører hvad du siger mht. at give mulighed for at vælge mellem en række standard tilbud. Vi har allerede på baggrund af jeres input introduceret differentierede renter efter indlånets størrelse på vores site. Hvis vi kan få vores processer tilpasset, vil vi overveje at tilføje en løbetidsdimension også.

    #135512
    JydenForfatter

    Dette er helt fint for mig, så ved vi hvad niveauet er på rente og vilkår, og kan jo så kontakte Cantobank for det helt konkrete i de situationer hvor der skal placeres beløb der ikke er dækket af standard.

    Held og lykke med banken.

    #167692
    AnonymForfatter

    Jeg har her på siden læst alle de forskellige indlæg om indlånsrenter.
    Der opyses om, at bl. andet Salling Bank giver 4,5% i indlånsrente ved 3 mdr. binding
    og FIH Erhvervsbank giver op til 4,5%. Alle indlæg er fra januar/februar md. 2011
    Jeg kan tænke mig at få oplyst hvordan disse indlånsrenter fremkommer.
    Jeg har kontaktet bl. andet FIH Ervervsbank og de giver kun 1,65% ved 3. mdr. binding
    og 2,05% ved 6 mdr. binding.
    Salling Bank kan kun tilbyde 1,30% ved 3. mdr. binding.
    Der er en ret stor forskel i de indlæg som er på hjemmesiden og de faktiske indlånsrenter
    som bliver tilbudt ved henvendelse til de pågældende banker.
    Hvem kan tilbyde en god indlånsrente ved et indskud på for eks. kr. 750.000,-

    Bent

    #167708
    AnonymForfatter

    Ganske enkelt – indlånsrenterne er fra februar 2009.

    #167710
    AnonymForfatter

    HEJ

    Jeg har opdaget fejlen.
    Jeg har set på dato for sidste indlæg – men jeg kan orientere om, at jeg kan få en rente på 1,75% på anfordring i Nr. Nebel Sparekasse.
    Er der nogen der kan oplyse om en højere rente modtaget gerne indlæg.

    #167716
    AnonymForfatter

    Eik bank, højrentekonto, 2,0% dog kun indskydelse her i februar. (ingen binding)(renten er 2% til februar 2012)

    #167742
    AnonymForfatter

    Vi har en opsparingskonto fra http://www.bankmedhjerte.dk til 2,05% uden nogen form for binding og ar haft den i 1 års tid tror jeg… Det eneste de kræver er medlemskab af fdb.

    Update:
    Senest nyt (ift. til dengang vi lavede kontoen) er at du skal have et udlån for at opnå denne rente..

    #167772
    AnonymForfatter

    Hej Morten

    Tak for din tilbagemelding som jeg vil gøre brug af.

    mvh
    Bent

    #167786
    AnonymForfatter

    Hej Bent

    Hvad jeg lige glemte at nævne er at Eik kræver at der står minimum 25.000kr for at renten er 2%.

    som en HGo skrev er der også Swedbank (bankmedhjerte) som kræver fdb medlemsskab. (pengene for medlemsskabet kommer retur når du opsiger det).
    Det er den konto jeg løbene indbetaler opsparing til.

    #167792
    AnonymForfatter

    Hej Morten

    Jeg var klar over at der skulle være minimum kr. 25.000 på kontoen for at få 2% i rente.

    Vedr. indlæg med Spar med Hjertet er renten noget mindre såfremt man ikke har et udlånsprodukt. Så det kan ikke betale sig at benytte sig af dette.

    mvh
    Bent

    #167802
    AnonymForfatter

    Da jeg tjekkede deres betingelser var der også noget med at en vis procent af renten blev taget til godtgørende formål, dvs det var ikke bankkunden som fik rentebeløbet. Men måske er det ændret. Selv har jeg være godt tilfreds med brf netbank, men renten er også barberet lidt her i forhold til for et år siden.

Viser 14 indlæg - 16 til 29 (af 29 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.