vestsalling

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87003
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg står og skal investere nogle penge. Investere er nok ikke det rigtige ord, men skal finde en bank der giver det højeste afkast.

    Kan se herinde på Mybanker at det er Vestsalling Sparekasse der giver det højeste afkast.

    Er der nogen der kender til banken. Ris og ros?

    På forhånd tak

    #105264
    MichaelForfatter

    Jeg har også skiftet til Vestsalling af samme grund som dig og kan kun anbefale dem. God internetbank (samme som de fleste andre banker) og høj indlånsrente. Venlig og god betjening når man henvender sig til dem.

    Klø bare på med skiftet 🙂

    #105266
    AnonymForfatter

    Jeg skiftede sidste år til Sparekassen Vestsalling. Har godt nok kun en lønkonto men er tilfreds med indlånsrenten og homebanking-delen. Når jeg har henvendt mig har jeg altid fået en god og seriøs behandling.

    Og nej, jeg har ingen relationer til sparekassen derudover! 🙂

    #105274
    AnonymForfatter

    Har I tjekket Flensburger Sparkasse? 2,75% på alm. konto.

    Denne bank har på deres HP en dansksproget side og går direkte efter danske bankkunder med dette produkt.

    Jeg har ikke selv oprettet en konto der, da de kræver at man ved oprettelsen, tropper op i en fillial og dvs. i Flensborg.
    Der er sgu’ langt fra Kbh.

    Men hvad siger I? Skal vi følges?

    #105278
    AnonymForfatter

    DSB tar 584 for en retur Kbh-Padborg og du skal jo videre derfra. Så at oprette en indlånskonto koster dig ikke under 800 kr. Men så er det også til 2,75% i stedet for Vestsallings 2,25%

    Optimistisk set, så varer det måske 5 år med det arrangement – skønt jeg gætter på at du nok er typen der gerne vil skifte når du opdager noget nyt eller skal bruge penge til huskøb.

    For at tjene de 800 kr skal du have 32.000 stående i banken i gennemsnit i 5 år med en merrente på ½%.

    #105282
    AnonymForfatter

    Hej Henrik

    Tak for dine udregninger. De er endda også rigtige.

    HVad du ikke kan vide er at jeg rejser gratis i hele landet(og i Tyskland).
    Så min ‘udgift’ bliver den dagsrejse jeg skal bruge på arrangementet.

    Og det har jeg ikke gjort op med mig selv om jeg gider.

    Jesper

    #105342
    Niels (31)Forfatter

    “Vestsalling" giver 0,6% mere i rente end Skandiabanken.

    Derimod skal du betale for at bruge deres internetbank.

    Med andre ord skal der stå mindst 16667 kr. fast hele året igennem for bare at have det samme som i Skandiabanken.

    Har du brug for et mindre beløb skal du betale hele 4000 kr. i geybyr. Jeg ved ikke om Skandiabanken tager noget overhovet?

    Er du i udlandet skal du i Vestsalling betale 30 kr. pr. hævning. Skandia tager 0 kr.

    Jeg er kunde i Løkken Sparekasse, hvor man tilbyder et gratis VISA-Dankort, men giver til gengæld ingen renter på en indlånskonto, men jeg har sidst på måneden ikke mange penge tilbage på kontoen. Dem jeg evt. har haft i overskud er investeret i værdipapirer.

    Min pointe med mit indlæg er, at alt for mange er alt for meget fokuseret på om de nu kan 050% mere på en almindelig lønkonto i rente eller enndda 2,75% på en indlånskonto i Flensburger Sparkasse. Men skal du have en lønkonto i denne sparekasse koster det så igen 2,95 Euro pr. måned, hvortil kommer ekstra for overførsler m.v., såvidt jeg kan læse af på de tyske sider.

    Hav en fortsat god sommer – og husk bolig- og aktiefesten er snart forbi, så køb nu inden det er for sent…

    #105344
    MichaelForfatter

    Hvis man ingen penge har på sin konto, kan det jo ganske rigtig være ligemeget om man får 0,25% eller 2,25% i rente. I såfald skal man se på udlånsrenter og gebyrer.

    Nu gik det oprindelige indlæg jo på hvor man bedst kunne forrente en sum penge på en sikker måde, og her er Vestsalling absolut et godt valg efter min mening. Hvis man f.eks. har 100.000 kr. stående på kontoen, er forskellen på Vestsalling og Skandiabanken 600 kr., hvilket da er værd at tage med.

    Og har man så de 100.000 kr., ja så er sandsynligheden for at man har brug for et forbrugslån nok ikke så stor alligevel.

    #105346
    AnonymForfatter

    “husk bolig- og aktiefesten er snart forbi,"

    Hvornår? Har du dato evt. klokkeslet.

    Husk, at renten HAR nået bunden – det har ‘alle eksperter’ fortalt os de sidste to år. Lige netop i dette øjeblik er renten godt nok faldende og huspriserne dermed stigende.

    #105386
    AnonymForfatter

    4.000 i gebyr!!! (eller geybyr) Kan det nu også passe??

    Og hvor på Flensburger Sparkasses hjemmeside, finder du et gebyr på 2.95 euro/md.?
    Og der står heller ikke noget om ekstra for overførsler mm.

    Pointen er at som alm. forbruger er det af betydning at designe det produkt der er bedst for en selv.
    Jeg har gratis visakort i en bank og højeste indlånsrente i en anden – det er de 2 parametre der af betydning for mig.

    PS.: Hvis bolig-og aktiefesten er forbi(dvs. toppet) må det da være en ide, at sælge nu og vente med at købe.

    Jesper

    #105388
    AnonymForfatter

    Nedenstående er Flensburger Direkts svar på om kontoen er omfattet gebyrer:

    ‘Kære Jesper
    Flensborg-Direkt -Konto er helt gratis : koster ingenting at oprette,
    koster ingenting fra os, når du overfør til Danmark. Obs: måske tar din
    bank i Danmark gebyr! Det gælder ogsa, når du overfør penge fra Danmark til
    Flensburger Sparkasse. Skal du spør efter.
    Du kan ikke hæve kontanter fra “Flensborg-Direkt", kun overfør via
    netbanking eller telefonbanking. Rentesat er i øjeblikket 2,75 % p.a. ,
    renter få du alle 3 måneder ( 30.3. -30.6.-30.9.-30.12.).’

    Dvs. den årlige rente er ca. 2,78 % p.a.
    Og min bank, Skandiabank tager ikke penge for netbankstransaktioner til udlandet.

    Mvh. Jesper

    #105390
    Niels (31)Forfatter

    Det med aktiefesten var da bare en joke. Bankerne siger jo at private er helt vilde med aktier, og at de køber hvad som helst, da det hele stiger og stiger i øjeblikket.

    Med hensyn til Flensburger Sparkasse kan du gå ind på den tyske hjemmeside http://www.flensburger-sparkasse.de og se at for at have en såkaldt tysk lønkonto, der på tysk kaldes “girokonto", koster det pr. måned 2,95 Euro at have sådan en konto, hvortil kommer diverse beløb for posteringer m.v., men det kan jeg ikke huske mere hvad kostede.

    Men sådan en konto har de fleste danskere jo ikke særlig meget brug for, men kun for der såkaldte højrentekonto, der kaldes “direkt-konto". Hvad det koster at overføre til og fra Danmark kan man ikke se nogen steder. Men man skal sikkert ikke overføre ret meget frem og tilbage før fortjensten er røget, idet der jo også trækkes eller lægges 1 kr. til bankernes middelkurs hver gang banken modtager eller overfører til udlandet.

    Endelig fremgår det vist af Vestsallings hjemmeside, at de altid tager 4000 kr. i etableringsgebyr til banken for hvert lån de yder uanset beløbet størrelse.

    Men jeg gider personlig ikke flytte mine lønkontopenge fra den ene bank til den anden hele tiden for at få lidt renter af indlånene, da kontoen hver den 1. i måneden går i nul. Og hvad jeg ikke har brugt har jeg investeret i gode aktier eller obligationer, så jeg altid er med på vognen i både opgangs- og nedgangstider. I øjeblikket køber jeg dog mest virksomhedsobligationer – også ISSobligationer – selvom de vel næsten betragtes som “junkobl.", men tilgæld giver de over 8% i rente.

    #105392
    Niels (31)Forfatter

    Til Jesper!

    Det er korrekt, at Skandiabanken ikke et såkaldt gebyr på 15-20 kr., som de fleste store banker tage for en almindelig “EU-betaling", men tilgæld lægger de over 1% på i kursen.

    Hvad betyder det så i praksis:

    Skandiabanken er billigst ved overførsler på indtil højest 2000 kr.

    Ved en overførsel på 100.000 kr. koster det altså 980 kr. mere at anvende Skandiabanken.

    Skandiabanken er ellers en god og konkurrencedygtig bank, men desværre bare ikke med overførsler til udlandet.

    Det bemækes til sidste, at en “EU-betaling" dog højest må være på 12500 Euro, hvilket vil giver et beløb i danske kr. på mellem 90 – 100.000 kr.

    #105394
    AnonymForfatter

    Er du sikker på at de andre banker ikke har en kursskæring på overførsler i udenlandsk valuta?
    Amagerbanken: “Overførsel i udenlandsk valuta vil blive afregnet efter Nationalbankens officielle informationskurs plus et tillæg, som varierer for de enkelte valutaer og oplyses på forlangende."

    #105398
    AnonymForfatter

    Til Niels og Henrik

    Tak for jeres svar vedr. oprettelse af konto i en udenlandsk bank.
    Det har så afgjort fået mig på ‘seconds thoughts’.

    Min konklusion er foreløbig:
    Flensburger Sparkasse lokker med dejlige 2,75%, ingen gebyrer på transaktioner frem og tilbage.
    Heller ingen gebyrer fra min nuværende Skandiabank ved overførsel til bank i andet eu-land.
    Men der hvor jeg ser ‘catchet’ er når bankerne lægger en procentsats oveni nationalbankskursen. Det vil sige at nogle af pengene forsvinder ved hver transaktion frem og tilbage.
    Mit valg af bank til mine sparepenge, hælder så nu mod en dansk bank. Foreløbigt Vestsalling og deres 2,25%.

    Nu ser jeg så at de også har en garantkonto, hvor man køber nogle garantandele og derved får op til 3%.
    Dvs. man hæfter for bankens evt. tab med de penge. Eller gør man?
    Jeg troede at lovgivningen i forbindelse med 6.julibank og Kronebank-konkurserne, blev lavet om så almindelige kunder ikke hæftede for en banks krak.
    Jeg synes også at huske en sag fra sidste år, hvor et antal småsparerer, fik rettens ord for at de ikke hæftede for deres banks tab.

    Kommentarer og råd ønskes til min søgen til en placering af mine sparepenge.

    På forhånd tak –

    Jesper

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 17 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.