Indlån – Sparbank gør som det passer dem…

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89481
    AnonymForfatter

    Hej alle,
    Jeg har i januar måned åbnet en højrentekonto hos Sparbank. Aftalen gik ud på at jeg får:

    – fast løbetid til September 2009
    – Indlånsrente 5,25 %
    – Mulighed for at sætte penge ind indtil Marts 2009
    – Minimum indskud 50.000 Kr

    I går gik jeg ned i Banken for at sætte penge ind på kontoen. Selve Direktøren sagde til mig at det ikke er muligt længere. Selv om der står noget andet i aftalen.

    Er det lovligt?

    #134314
    JydenForfatter

    Hvis det står i din aftale – uden forbehold – at du kan indskyde indtil marts, skal du holde fast i det.
    Pengeinstitutterne prøver i øjeblikket at komme uden om det rentefald der er sket, men det skal du ikke finde dig i, hvis du har en anden aftale.

    Du har ret – de gør som det passer dem – men det skal du ikke finde dig i.

    #134342
    thsvForfatter

    Sjovt nok står der næsten det samme på deres hjemmeside endnu:
    “Højrente Flex

    Indskud på anfordring
    Min./max. indskud: kr. 50.000 / 2.000.000
    1 konto pr. kunde
    Kun til privatkunder
    Hæve via NETbank og hævekort
    Variabel rente på 4,25% p.a.
    Højrente Flex er åben for indskud frem til 1. marts 2009.
    Kontoen er gældende indtil 1. september 2009."

    Bemærk dog sætningen “variabel rente".
    Har du fået en annonce, hvor der står garanteret rente, eller står der mon variabel rente 5,25%?
    Men selv 4,25% uden binding er faktisk et godt tilbud for tiden.
    FIH tilbyder kun 3,25% og BRF 3,5%, faktisk er FIHs 3-måneders rente kun 4,5%

    #134352
    AnonymForfatter

    Jeg har et konto som hedder “højrente fast", jeg kan se at de ikke længere tilbyder denne type: http://www.sparbank.dk/media/indlaan.pdf

    Så jeg har et konto med garanteret rente på de 5,25 (samt garanteret at kontoen er åben for indskut indtil 1. marts 2009).

    Jeg synes det er egentlig lige meget om jeg nu får de renter eller ikke, men det det ærgrer mig er at de bare gør som det passer dem. Vi er potentielle nye kunder hos dem, med et årsindtægt på næsten 1 mio.

    Jeg synes bare det er ubehøvlet at man kan opføre sig sådan, især når alle banker får smidt penge i nakken af staten.

    Jeg vil nok ikke længere bøvle med dem og bare skifte til en højrentekonto hos en anden bank. Ville dog lige dele min oplevelse her

    #134362
    Sigurd (2)Forfatter

    Jeg kan kun fraråde Sparbank. Jeg havde konto i deres fjernservice for en del år siden. Banken oplyste i annoncer, at de betalte alle udgifter i forbindelse med overflytning af konti. Jeg skulle betale for at flytte mit billån over til dem, men måtte i ankenævnet for at få pengene. Desuden beregnede de for høj rente på lånet, bestilte selv et kontoudskrift til mig mod gebyr og fjernede transaktioner fra min konto, da jeg blev sur på deres luskeri og flyttede mine konti. Men jeg fik mine penge efter sagen var i ankenævnet.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.