Rentenedsættelse og hvad så…?

Viser 8 indlæg - 16 til 23 (af 23 i alt)
  • Indlæg
  • #134740
    AnonymForfatter

    Jeg tror det er svært at få prioritetslån i de fleste banker til ordentlige vilkår i øjeblikket.

    Hvad med at lægge det hele om i realkreditlån, eksempelvis et F5-flekslån ?

    #134744
    druidForfatter

    Pensam har nedsat renten med 0,75% på både bil lån og boliglån.
    Det er satme i orden!

    #134746
    AnonymForfatter

    Men når nationalbanken i samme periode har sænket renten 1,25% så svarer det til at Pensam har øget rentepræmien med 0,5% i den periode.

    Det relevante er ikke hvor meget renten er sat ned i procent, men derimod hvor meget rentespændet mellem nationalbankens udlånsrente og bankrenten er ændret, eller alternativt hvor meget præmien i forhold til cibor-3 eller 6 er ændret.

    #134748
    druidForfatter

    Mig bekendt er de fuldt ud fulgt med på de renteændringer National Banken har meldt ud.

    #134754
    AnonymForfatter

    Det er muligt jeg skal ikke kunne sige det, men du skal bare lige være opmærksom på Nationalbanken nedsatte udlånsrenten 2 gange meget kort efter hinanden. Første gang med 0,5% anden gang med 0,75%.

    Mange banker nedsatte kun renten en gang med 0,5 eller 0,75%, hvorved man hævede spændet 0,5 – 0,75, men det er da muligt din bank har ageret anderledes.

    #134758
    druidForfatter

    Jamen så er de fulgt med 🙂

    #136052
    AnonymForfatter

    Er der nogen, der har hørt om EIK Bank også følger med denne gang? Kan se Danske Bank gør det.

    #136270
    AnonymForfatter

    Hej

    Der plejer at gå 4 dage før EIK banks besked kommer. Det er jo så i dag, så vi må da håbe det sker.

    Mvh

    Michael

Viser 8 indlæg - 16 til 23 (af 23 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.