Rentenedsættelse og hvad så…?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 23 i alt)
  • druidForfatter
    Indlæg
  • #89408
    druidForfatter

    Efter gårsdagens rentenedsættelse må vi så vente og se hvordan bankerne reagerer.
    Hvad forventer folk renten reelt bliver nedsat med for menigmand og hvornår tror i det slår igennem?

    #133564
    AnonymForfatter

    Godt spørgsmål, da jeg har spekuleret på det samme.

    Jeg har ikke mærket noget til nogen rentenedsætning i min bank.

    Hilsner fra Money3

    #133568
    thsvForfatter

    Nordea har meldt 0,5% nedsættelse.
    Danske Bank op til 0,75% nedsættelse i næste uge.

    Mon ikke, at alle banker følger med ned, enten som Nordea eller DB.

    #133584
    OleRasForfatter

    Hej

    Ja nu er det jo lidt svært at se hvilken rente i snakker om ?, udlån eller indlån ?

    Jeg har ihvertfald konstateret at FIH erhvervsbank har sænket deres indlånsrenter idag til 4.50 % på både 3 mdr. og 12 mdr. indlån 🙁

    /Ole

    #133626
    pharaohForfatter

    Hej

    Hvor langt burde et boliglån i banken komme ned efter rentenedsættelsen?

    Og hvad er en fair rente bolig i banken til en andelsbolig ligenu?

    #133656
    druidForfatter

    Det er da svært at vurdere hvad det burde komme ned på – det kommer jo an på hvad det koster nu 🙂

    Vores boliglån i Pensam koster 6,5% og forventer da de nedsætter til minimum 6,0%!

    #133672
    thsvForfatter

    Alle udlån bør sættes ned med 0,75%.
    Fair rentesatser må jo være Eik banks!
    Forventede rentesatser for nye kunder:
    Boligprioritet: 5,1% (op til 80%, alternativ til F1-lån)
    Boliglån: 7,1% (80-95%) (osse til andelsboliger: Andelslån)
    Andelsprioritet: 5,9% (op til 80%)

    #133694
    AnonymForfatter

    Det kommer an på hvor godt et papir man er. Jeg vil tro der er låntagere som Eik bank ikke vil røre med en ildtang – og andre som vil synes at Eik banks rente er alt for høj, herunder mig.

    #134216
    AnonymForfatter

    per dags dato har Lån & Spar stadigvæk ikke nedsat deres boliglånsats.

    Sidste gang var de en måned om at ændre hvilket giver dem en rigtig god skjult indkomst.

    Hvordan går det med de andre banker?

    #134218
    druidForfatter

    Fik netop besked at Sydbank ændrer deres rente (dog ikke oplyst hvad sats) den 29/1.
    Måske andre følger trop samme dato.

    #134248
    AnonymForfatter

    Jeg kan nu se at Lån & Spar har meldt ud:

    Som følge af Nationalbankens rentenedsættelse 15. januar 2009, nedsætter Lån & Spar Bank renten på indlån og udlån/kreditter med variabel rente med op til 0,75 procentpoint. For udlån/kreditter svarer det til et fald i den nominelle rente på ca. 0,79 procentpoint.

    Ændringen vil ske primo februar 2009. Datoen for rentenedsættelsen bliver meddelt i dagspressen.

    Hilket tages til efterretning – det bliver vist ikke meget bedre.

    #134250
    druidForfatter

    Med hensyn til L&S udmelding.
    Så tror jeg netop det kunne blive bedre hvis “med op til 0,75" var “med 0,75" 🙂

    #134258
    AnonymForfatter

    Nordea og Danske Bank sænkede renten den. 23. Jan med op til 0,75%, så Lån og Spar er da længe om at reagere…

    #134276
    druidForfatter

    Jeg går selv forholdsvis spændt og venter på en udmelding fra Pensam Bank… der er jo en reel chance for deres boliglån kommer ned på samme rente som mit realkredit lån.

    #134738
    AnonymForfatter

    Som kom meldingen fra L&S:

    Renteændring i Lån & Spar Bank

    Som følge af Nationalbankens rentenedsættelse 16. januar 2009, har Lån & Spar Bank nedsat renten på indlån og udlån/kreditter med variabel rente med op til 0,75 procentpoint med virkning fra 6. februar 2009.

    For udlån/kreditter svarer det til et fald i den nominelle rente på ca. 0,79 procentpoint.

    Lån/kreditter, der følger CIBOR-3 mdr., er ikke omfattet af renteændringen.

    Bankens ÅrsGaranti er ikke omfattet af rentenedsættelsen.

    Generelt:
    Ændringerne er i overensstemmelse med bankens forretningsbetingelser, som kan læses her på http://www.lsb.dk
    De ændrede rentesatser kan ses her på http://www.lsb.dk og af prislister, som udleveres i filialerne. Der tages forbehold for trykfejl.

    Dvs at jeg, som har haft en rentesats på 6,81 baseret på den forrige rentesænkning må konstatere at med en CIBOR sats på 3,93 (pr 6/2) nu har et tillæg på 2,88 mod tidliger 1,90 da mit lån blev indgået.
    (Jeg har ikke CIBOR 3mdr sats for den sidste bankdag i foregående kvartal men min foreløbig konklusion er at den interne banktillæg er vokset fra 1,90 til ca 2,88% samtidigt med at man også har fjernet den hidtidige 0,25% for indestående på lønkonti etc.

    Jeg må vist overveje at flytte min bankprioritet over i en anden for for proritetslån og overveje om jeg skal skifte en bank som jeg har haft et godt samarbjde med i over 20 år – eller hur?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 23 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.