Skattely for pensionister……. PANAMA!!!

Viser 7 indlæg - 16 til 22 (af 22 i alt)
  • Indlæg
  • #133252
    AnonymForfatter

    Hmmm er du sikker på DET? Man skal SELV betale f.eks sygesikring i PANAMA, (hvad for iøvrigt er meget billigere end i DK) Og her kommer så et lille spørsmål… Skal man så også betale SKAT i DK for DET SAMME? Bare spørg SKAT!

    Alle indtægter? Hvis du har et særligt pensionist-VISA (PANAMA), er alle dine UDENLANDSKE intægter skattefri. DU baetaler NUL skat i PANAMA, altså alle intægter…, der IKKE kommer fra PANAMA. Meget populært PENSIONIST—PROGRAM, som også indeholder mange andre goder for PENSIONADO! Bare brug GOOGLE!!! Det gjorde JEG bare. Jeg fandt ALLE informationer på ENGELSK!

    mvh merzonz (Stadig gældfri)

    #133258
    HalliHalloForfatter

    Nu findes der jo ikke nogen sygekasser i DK mere, men sundhedsudgifter betales over skattebilleten, så i princippet kommer du til at betale 2 gange, jeg beklager.

    Hvis det skulle være så attraktivt som du skitserer – hvorfor ser vi så ikke en pensionistflugt til Panama? Som vi har set til Spanien, men ikke efter at man nu skal betale skat til DK. Det sammer gælder Frankrig.

    #133266
    AnonymForfatter

    Der har jo i de seneste år været en pensionistflugt, (bla. fra USA) TIL PANAMA!!!

    Meeeen, det anede du ikke en dyt om, VEL? DU aner ikke noget som helst!!!

    DU har jo slet ikke BRUGT GOOGLE???…………………….LIGE SOM JEG HAR!!! VEL???

    mhv merzonz (Stadig gældfri og UDE af RKI)………………………………. Og DU?

    #133268
    HalliHalloForfatter

    Til Nultopskat

    Jeg tror bestemt ikke Danmark er hverken bedre eller dårligere end andre lande så det der med at det er noget typisk dansk er noget sludder, og det ved du vist også godt selv. Alle andre lande sørger selvfølgelig også for at skattegrundlaget er så bredt som muligt uden for mange smuthuller, som Spanien og Frankrig tilsyneladende har været.

    Hvem vil ikke gerne bo og arbejde i DK i 30 år og spare op på pensionsordninger med en fradragsret på 60% for at kunne flytte til et andet land, hvor der ikke betales skat af pensionsindtæger eller meget minimalt. Private pensionsordninger bliver i ovnennævnte 2 lande beskatte med under 10%.

    Jeg er godt klar over at mange tusinde danskere har set deres otium slået i stykker p.g.a. at Kristian Jensen opsagde dobbeltbeskatningsaftalerne.

    #133272
    HalliHalloForfatter

    Kl 19.49 har jeg givet dig ret i at det er et paradis for amerikanske pensionister!

    Ikke flere indlæg herfra i dag!

    Men du har måske allerede pakket kufferten og står til at rejse til Panama i morgen? Siden du bliver vred over at blive sagt lidt imod. Det kan jo ikke være anderledes.

    #133286
    NultopskatForfatter

    Kære Halihalo

    Jeg vil meget nødigt slås i hartkorn med andre debatører.

    Jeg bor ikke i hverken Panama eller Frankrig.

    Dobbeltbeskatningsaftalen som Kristian Jensen ensidigt opsagde handlede om mere end pensioner, men det typisk danske er at man fokuserer på pensionsdelen. For her kan et fåtal få nogle fordele på fællesskabets bekostning.

    Ideen med dobbeltbeskatnings aftaler er at skatteyderen, det være sig privatpersoner eller firmaer bliver kompenseret for allerede betalt skat, som det er nu skal indtægt beskattes både til Danmark og Frankrig..Dvs vi når pludselig en procent væsentlig over dansk topskat.
    Nå ja det rammer jo bare nogle, der har råd er den typiske danske holdning, ja men det rammer altså også nogle firmaer, der skulle skabe arbejdspladser….

    #133294
    AnonymForfatter

    Næææ, men da jeg, for rundt regnet et par år siden, begyndte at kikke mig lidt om på nettet, opdagede jeg, PANAMA…! Jeg skrev: tax haven (i google). Jeg skrev også andre ting i GOGGLE. Hmmm, hvoffor gjorde jeg mon DET? Hvoffor ved jeg, at PANAMA har et meget poupulært pensionist-program, (skulle være verden bedste), og selvfølgelig også HVAD DETTE SÆRLIGE PROGRAM indebærer?

    Hvordan kunne jeg dog vide, at PANAMA, som jeg skrev det lidt længere oppe i tråden, er et skatte ISÆR for pensionister? (Men selvfølgelig ikke KUN pensionister), da det i mange år har været VELKENDT, at netop PANAMA er et skattely…, som sådan… Læs dog HVAD jeg har skrevet i den FØRSTE tråd, jeg oprettede her på mybanker! (Eller var det nu den færste? Hmmm) Du har jo været derinde og kigge før, ikke? (men sjovt nok har du:::, HalliHallo ikke skrevet i den endnu. Hmmm

    (Tråden hedder: Daglig økonomi!)
    Prøv lige at læse IMELLEM LINIERNE.

    Hmmm, hvad var det nu lige jeg skrev i denne tråd? Noget med OFFSHORE? BANKING? REAL ESTATE? PANAMA TAXES?

    I de sidste par år, har jeg undersøgt ALT om PAANAMA… lÆNGE INDEN, jeg kom her ind på mybanker.dk

    Tjaaa, Nu kan du så prøve, at gætte dig til, hvoffor JEG kom herind?

Viser 7 indlæg - 16 til 22 (af 22 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.