Utilfreds med EIkbank

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 69 i alt)
  • Indlæg
  • #133044
    AnonymForfatter

    Mange mener at Danske banks 24/7 er bedre ind Eik bank de har åbenbart ikke regnet
    på det, ok hvis du skal låne penge men ikke hvis du har penge stående.
    vi har vores boliglån i Eik bank og betaler de 5,5% som er rentemax men samtidlig
    får vi den samme rente i indlånsrente og kan med det indestående vi har opbære
    ca. 12000.- i indlånsrenter som vi i december kan indsætte på boliglånet
    og derved afskrive beløbet og få en lavere ydelse som vi igen kan nedskrive
    med i den indbetaling som vi udfører i december da vi bibeholder den samme ydelse
    selv om vi har afdraget på det det er det geniale ved Eikbank der kan i ikke gøre
    i en gammel konservativ bank som Danske bank.

    #133052
    AnonymForfatter

    hehe.

    4,95% hos Danske Bank – de har også den tilknyttede indlånskonto hvor man kan få samme rente som på lånet.

    #133054
    AnonymForfatter

    4,95?

    Det tror jeg næppe på… Men hvis det er korrekt må du da endelig give besked!

    Men jeg tror bestemt ikke på det….

    #133058
    AnonymForfatter

    Danske prioritet plus. Variabel forrentet med Nationalbankens indskudsbevisrente (pt. 3,75%) plus et fast tillæg på 1,2% til 2,5%.

    Jeg har et fast tillæg på 1,2 % hvilket giver mig en rente på 4,95%.

    Finder lige et link.

    #133060
    AnonymForfatter
    #133216
    thsvForfatter

    Jeps, det er hele 0,15% under min rente hos Eik bank!
    Og stiftelsesgebyret er ihvertfald højere end de 0,- det kostede i Skandiabanken.
    (Eik bank tager 1.000 for eksisterende kunder, og 2.000 for andre)
    Danske bank tager 3.000 kr i oprettelsesgebyr, og ganske rigtigt rente på 4,95-6,25 procent.
    Min mor har faktisk en Andelprioritet hos Danske Bank, og det er jo en genial metode til kun at betale renter for det beløb man netto skylder banken, dog er Danske Banks metode lidt mere snørklet end Eiks.

    Men Danske Bank tilbyder ihvertfald ikke 3,6% til deres almindelige lønkontokunder!

    #133376
    AnonymForfatter

    Sender du lige et link til EIK banks hjemmeside hvor man kan få et lån til en rentesats på 5,1%? Så vidt jeg kan se er renten 6,35%

    http://www.eikbank.dk/produkter/laan/BoligPrioritet/renter_priser/Pages/default.aspx

    Hvad er det forøvrigt der er lidt mere snørklet ved Danske Banks metode end med EIK’s hvad angår det med at betale renter af det man skylder? Jeg har ikke selv kendskab til den mindste forskel. Begge steder har man en lånekonto og en tilknyttet indlånskonto hvor man kan sætte penge ind på og få samme rente som af lånekontoen.

    #133392
    AnonymForfatter

    Hvis man kikker på Mybankers liste – fremgår det at Basisbank skulle være den der giver højeste rente – nemlig 4,5%. Men går man på deres hjemmside, fremgår det man kan få 3,25%
    https://www.basisbank.dk/produkter/indlaan/loenkonto/
    Dertil kommer et årsgebyr mm.
    Eik Bank giver 3,6% uden gebyr for Visa/Dankort
    http://www.mybanker.dk/bank/ny_konto/loenkonto/
    http://www.eikbank.dk/produkter/Indlaan/alt_i_et_konto/Renter_og_priser/Pages/default.aspx
    Så listen er ikke opdateret.
    Til alle EIK haderne – hvilken konto giver mere?

    #133416
    thsvForfatter

    Jeps, korrekt med basisbank, årsgebyr på 300 kr!
    Rente 3,25%

    Ekbank er dog uden dette gebyr, men renten falder til 3,1% d. 16/1.

    Så Basisbank er bedre for den, der har 300.000 kr stående på lønkontoen i gn.snit, og det er endda kun ved skatte% på 33,3%!

    Nye kunder med Boligprioritet i Eikbank kan kun få rente 5,85% pr. 16/1, hvor den nyeste rente træder i kraft.
    Men eksisterende konti fra Skandia-tiden er på 5,1%!

    Til gengæld tilbyder Eikbank jo boligindlån (kan benyttes som løn/budgetkonto), hvis lånet i BRF optages via dem til rente 4,1 % fra d. 16/1, dog kun hvis saldo er over 25.000 kr.

    #133448
    AnonymForfatter

    Til ham med boliglånet i Danske Bank:

    Du må ikke tro at tillægget er fast… “et tillæg fastsat af banken" betyder IKKE at tillægget er fast.

    4,95% er en flot rente – de må tjene rigeligt på dig ved dit øvrige engagement for deres marginal på lånet isoleret set er meget lille..

    #133474
    AnonymForfatter

    Det fremgår af det tinglyste pantebrev at tillægget er fast i hele lånets løbetid på 30 år.

    Jeg har ikke andre engagementer med Danske Bank udover en arbejdsgiveradministreret pensionsordning – den kan jeg forøvrigt ikke flytte sålænge jeg har mit nuværende job.

    #133566
    thsvForfatter

    http://www.eikbank.dk/produkter/laan/BoligPrioritet/renter_priser/Pages/default.aspx

    Nu er renten sat ned til 5,85% (16/1-2009), men endnu en nedsættelse lurer jo forude.

    Dog en meget høj rente i forhold til et F1-lån, men det er vel prisen for flexibilitet.

    #133612
    AnonymForfatter

    Renten på mit boligbanklån i anden bank faldt til 4,2% igår – så der var ikke nogen ventetid 🙂

    Fleksibilitet – jeps.

    Sammenligning med F1 lån – huske er at ligge bidraget til realkreditten oveni F1 renten – normalt er bidraget på 0,3-0,5. Så kommer F1 renten inkl. bidrag op på 4,1 – 4,3%.

    #133646
    AnonymForfatter

    Jeg savner Northern Rock.

    Gode indlåns renter uden dikkedarer af nogen art.

    #133684
    thsvForfatter

    FIH bank tilbyder vel det samme!

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 69 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.