Højere indlånsrente uden bankpakker?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • ahkForfatter
    Indlæg
  • #89309
    ahkForfatter

    Bankpakkerne er sat i verden ud fra en nøgtern betragtning om at samfundet skal holdes kørende, hvilket er i alles interesse, hedder det sig. Nu er der så andre grupper i samfundet der også ender med en stor gæld uden at der dog kommer et regeringsinitiativ for at hjælpe dem. Dette understeger det besynderlige (læs: umoralske) i bankpakkerne. Men jeg er nu ikke fortaler for disse overforbrugere, men derimod almindelige mennesker med en ordentlig økonomi. Er det ikke os der i særklasse kommer til at betale for bankernes uansvarlighed? I det omfang at det er manglen på likvid kapital som er årsagen til bankpakkerne, skulle man synes at småsparernes kapital går glip af en værditilvækst som finanskrisen ellers ville have medført, herunder fx højere indlånsrente. Er dette ikke korrekt? I givet fald, hvor meget er det mon så i runde tal vi bliver snydt for?
    Mvh
    AHK

    #134076
    ahkForfatter

    Okay, det er så nu kommet frem at bankerne låner til godt 10% i rente. Mine penge er mindst lige så gode som statens, som jo nu står i en mere eller mindre uhellig aliance med bankerne. Altså skal jeg – og du – have mindst 10% i indlånsrente næste gang renten er til forhandling. Hvis ikke, vil jeg føle mig snydt af en vis Hr. Fra-Minimalstat-Til-Planøkonomi. Ja, ak, han har faktisk allerede snydt mig, ved at underminere de markedskræfter som skulle have virket desto stærkere i mit favør.
    Mvh
    AHK

    #134092
    AnonymForfatter

    Du kan jo spørge ned i Fionia bank om du kan tegne hybridkapital til 10% i rente 🙂

    #134094
    ahkForfatter

    Ja, tak for tippet, Henrik! Jeg er selvfølgelig ude i et lidt polemisk ærinde her. Jeg hørte imidlertid, netop i dag, i radioens P1, programmet P1 Business (Business med Bjørnestad), at der overvejes at åbne mulighed for private lån til bankerne. Men hvorom alting er, synes jeg – moralsk set – at vi med de “godt 10%" her har et pejlemærke som bør danne udgangspunkt for en kommende renteforhandling. Der er ydermere det ved det, at hvor staten stiller krav til bankerne for at yde lån, så kan jeg tilbyde lån “with no strings attached" under forudsætning af, selvfølgelig, at jeg får en bedre forrentning af mine penge end staten gør. “Don’t let the bastards grind you down," som man siger.
    Mvh
    AHK

    #134104
    AnonymForfatter

    haha – du må gerne lægge en optagelse ud på youtube af dine renteforhandlinger og poste linket her.

    et alm. indlån fra dig tæller jo ikke med i nævneren når man opgør solvensen – det gør statens “lån".

    #134106
    ahkForfatter

    Gælder det også aftaleindskud? Når banken kan være sikker på at have pengene i den givne periode, må penge da være penge. No?

    Tak for interessen, men du skal nok ikke sidde oppe og vente på et Youtube klip. 🙂

    Mvh
    AHK

    #134108
    AnonymForfatter

    Hej AKH.

    Jeg har netop forhandlet en rente hjem på 8,6 pct., så du skal bare klø på. Tæt på de 10 pct. burde være muligt.

    #134110
    ahkForfatter

    Flot! Det er da sund fornuft! 🙂 Vil du fortælle os lidt om hvilken bank, hvilket beløb og hvilken bedingsperiode, samt eventuelt andre forhold som måtte være relevante? Anyway, tillykke!
    Mvh
    AHK

    #134112
    AnonymForfatter

    Det vil jeg også godt høre rigtigt meget mere om!

    #134114
    AnonymForfatter

    Jeps aftaleindskud tælles ikke med i basiskapitalen (som forøvrigt er tælleren i beregningen)

    #134118
    ahkForfatter

    OK, tak. Ja, det tager jo måske nok lidt af luften ud af min ellers så overbevisende argumentation. Men nu er jeg så fri for at få chokket midt i forhandlingsprocessen (med eller uden skjult kamera…)
    Mvh
    AHK

    #134120
    AnonymForfatter

    Godt gået – 8,6% det er virkelig helt utrolig flot forhandlet. Kan du give et par hints til hvordan du har båret dig ad, bindings periode, beløbstørrelse & ikke mindst, hvilken aftale type.
    Det du har opnået er 3,5% mere end jeg har formået at forhandle mig frem til med en 3 måneders aftalekonto på 2mio.

    #134124
    AnonymForfatter

    Jeg kan ikke tillade mig, at sige det er noget vrøvl 8,6 pct. Men jeg tør med garanti godt sige, at det er løgn. Jeg skal være den først der kommer med en STOR undskyldning hvis det modsatte skulle være tilfælde. Man skal bruge sin sunde fornuft hvilket jeg altid har fået, at vide i skolen.

    #134616
    ahkForfatter

    Indlånsrenten er nu generelt latterlig lav. Bankerne har vist ikke haft godt af de bankpakker… Hvis nogle har nogle gode tips til hvordan man bryder igennem deres selvfedhed er dette et godt tidspunkt.
    Mvh
    AHK

    #134620
    AnonymForfatter

    8,6% forrentning af indlån er tydeligvis en joke.

    ligeledes er snakken om 10% i indlånsrente “fordi bankerne låner til den rente af staten" en joke..

    hvis en bank låner 1 mia. af staten til 10% i rente kan de låne +9 mia. videre til kunderne og stadig overholde solvenskravene.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 21 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.