indlån

Viser 9 indlæg - 16 til 24 (af 24 i alt)
  • Indlæg
  • #132344
    AnonymForfatter

    En fortvivlende situation mennesker er bragt i, ikke at kunne disponere udenom et bankvæsen,der rummer den mest betyhdningsfulde kriminelle kraft mennesker kan udsættes for og gør ethvert demokrati til groft grin.

    #132346
    AnonymForfatter

    Det eksisterende bankvæsen burde bringes til ophør ved lov.

    #132348
    AnonymForfatter

    rene kurt. Dit sidste indlæg har du 100% ret i, dit forige er sgu lidt knold og tot.
    Når du skal bruge kapital nytter det vel ikke noget at man skal betale med guld hos slagteren.

    #132350
    AnonymForfatter

    “En fortvivlende situation mennesker er bragt i, ikke at kunne disponere udenom et bankvæsen,der rummer den mest betyhdningsfulde kriminelle kraft mennesker kan udsættes for og gør ethvert demokrati til groft grin"
    Det var dette indlæg du havde ret i og ikke det sidste som kom umidelbart inden jeg fik postet mit.

    #132352
    KrisserForfatter

    Du skriver at du mangler kreative forslag, men skriver samtidig at du ikke ønsker at investere. Under disse forudsætninger eksisterer kun de tre muligheder jeg har skitseret ovenfor.

    #132354
    AnonymForfatter

    Det kan ikke principielt modsiges.

    Det var i tone og facon en rimelig tråd.

    #132358
    AnonymForfatter

    Krisser. Jeg mener ikke at jeg noget steds har skrevet at han ikke vil investere. Jeg skrev at obligationer samt aktier skulle i se bort fra. Men alt er jo velkomment det skal bare være sådan at han inden for en rimelig tid (60-90 dage) kan hente sine penge uden støre dekort.

    #132360
    NultopskatForfatter

    Hvorfor vil du se bort fra obligationer, med udsigt til rentefald er obligationer da geniale, især hvis din krav blot er tilgængelig med 60-90 dages varsel..

    #132372
    KrisserForfatter

    Tjae. Eksempler på aktiver der ikke er aktier eller obligationer kunne være:
    * Olie. Hvis OPEC gør alvor af at få prisen op på USD 80 per tønde, så skal det nok lykkes dem.
    * Majs. Hvis olien stiger igen, vil prisen på majs formentlig også stige, da biobrændsel så igen vil blive interessant.
    * CO2-kvoter. Hvis de internationale miljøplaner fortsætter som de er begyndt, kan de blive mange penge værd. Risikoen er dog også meget stor, da det er et fiktivt aktiv.
    * Guld og sølv. Er meget omdiskuteret i øjeblikket, med potentiale for både store gevinster og tab.
    * Rentearbitrage. Lån penge i EUR og sæt dem i DKK. Risikoen er betydelig, men den mulige gevinst ligeså.

    Ovenstående skal ikke ses som forslag eller anbefalinger, men er udelukkende mulige alternative investeringer til aktier og obligationer. Der er betydelige risici for tab forbundet med investering i alle ovennævnte aktiver. Du bør altid få lagt din investeringsprofil, baseret på din konkrete økonomiske situation, hos en investeringsrådgiver, før du investerer.

Viser 9 indlæg - 16 til 24 (af 24 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.