indlån

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 24 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #89292
    AnonymForfatter

    Har lovet en bekendt at stille dette her spørgsmål i dette forum for, at se hvilke kreative forslag der vil komme.

    Hvad gør folk nu når sikkerhedspakken ophører. Tænker på alle dem der har kontanter indestående på over en million. Skal de så rundt i mange banker med 375.000 som jo er det beløb der garanteres for.Eller skal man gemme dem et eller andet sted.Det med at købe aktier eller obligationer gælder ikke i jeres forslag.

    M.v.h
    Profit

    #132278
    KrisserForfatter

    Hvis muligheden for at ombytte pengene til forskellige aktiver ikke ønskes medregnet, er der jo kun følgende muligheder:
    1) Lad pengene stå i én bank.
    2) Fordel pengene i flere banker.
    3) Hæv pengene og opbevar dem i kontanter.

    Kun mulighed nummer to er efter min mening en reel mulighed.

    #132280
    TASARAForfatter

    Ja, det er vel den eneste umiddelbare mulighed, hvis du da vil være 100 % sikker på dit indskud og ikke ønsker at investere pengene.

    Jeg har selv brugt denne fremgangsmåde, da man jo i disse tider godt kan blive lidt nervøs for sine penge selvom den reelle risiko nok må betragtes som værende minimal.

    Er ellers lidt nysgerrig hvad du mener med at “Gemme dem et andet sted" ?

    Tænker du på madrassen eller hovedpuden ?
    Det er selvfølgelig en mulighed omend ikke særlig givtig :), og sandsynligvis også mere risikabel end at have det samlede beløb stående på men opsparingskonto.

    #132282
    AnonymForfatter

    Hej Krisser. Den med at lade dem stå i een bank er vel nok lige dum nok ikke.Et eksempel du har 2.000.000 lader den stå i een bank, banken slår en stor prut og går ned du får dækket 375.000 det er ikke særlig kreativt.
    M.v.h

    #132284
    AnonymForfatter

    Tasara. “Gemme dem et andet sted" ? ja her er det kreativiteten efterlyses.

    #132286
    KrisserForfatter

    Det var jo sådan set også det jeg skrev: at jeg kun anser mulighed nummer to for at være en reel mulighed.

    #132288
    KrisserForfatter

    (Ovenstående var til profit).

    #132292
    AnonymForfatter

    Det er i øvrigt ganske usansynligt at en bank får lov til at krakke – en anden vil højst sansynligt overtage den.

    Ellers sæt dem i Danske – De får IKKE lov til at gå ned.

    #132294
    TASARAForfatter

    Er investeringer helt udelukket for din ven ?

    Nu findes der jo andre investeringsoobjekter end aktier og obligationer, men det lyder nærmest som om at din ven ønsker at være ultra likvid.

    #132330
    AnonymForfatter

    øhmmm, er det fulde inskud ikke dækket via den første bankpakke?

    Eller har jeg misforstået noget? Ellers, sæt dem der med den højeste rente uanset om det er X-landbo/enterprise bank A/S.

    #132332
    AnonymForfatter

    Mrfabricius

    Hej havde du læst hvad det var jeg skrev i mit spørgsmål havde du nok ikke skrevet sådan.

    Til alle jer andre.
    Tak for de svar der har været kreativiteten manglede men det er nok den gode mad her i julen der har skylden. 🙂
    Men det kunne være at min ven nok gerne ville høre hvilke andre muligheder der så er.

    M.v.h.

    #132334
    AnonymForfatter

    Alt for mange af de små banker/sparekasser vil forsvinde og de store vil bestemme markedet.
    Folketinget skal forsætter garantien på alle indlån.
    Sker det ikke, deler vi indlånet ud med 375000,- kr. til diverse banker.

    #132338
    AnonymForfatter

    hej hvornår er det lige bankpakken ophører

    Mvh Brian.

    #132340
    AnonymForfatter

    Alle aftaler gælder til Vandsbæk.

    Søges sikkerhed af virkelig personlig karakter køb guld og hav det i egen fysisk
    besiddelse.

    #132342
    AnonymForfatter

    Ja ja

    Flot Rene Kurt.

    Mvh

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 24 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.