Annulering af indlånsaftale

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 27 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88935
    AnonymForfatter

    Jeg har været så letsindig at lave aftaleindlån med Straumur på beløb langt over hvad der er dækket af indskydergarantifonden.

    Er der nogen som helst mulighed for at annulere aftalen? – jeg er klar over at nok skal regne med at miste hele forretningen evt. et mindre gebyr, men det er trods alt bedre end at miste hele indskuddet – 300K.

    Mvh
    Hansenx2

    #128044
    AnonymForfatter

    Du kan jo ringe og spørge ,o)

    Jeg vil mene at det er muligt….

    #128046
    KrisserForfatter

    Alle almindelige indlån i pengeinstitutter der er medlem af Det Private Beredskab er dækket ubegrænset. I praksis er denne dækning begrænset til 35 milliarder kroner, plus den danske stats samlede likviditet.

    #128048
    AnonymForfatter

    Straumur er (endnu) ikke medlem af det Private Beredskab…

    #128050
    AnonymForfatter

    Nu er Straumur en Islandsk bank og ikke omfattet af det private beredskab.

    #128056
    AnonymForfatter

    Er man ikke dækket op til 300000 i Straumur bank
    mvh.Mikkel

    #128058
    KrisserForfatter

    Straumur er heller ikke omfattet af garantifonden, nej. Det var dog det som det oprindelige spørgsmål gik på.

    #128064
    AnonymForfatter

    Straumur er tilsluttet garantifonden jvf. http://www.garantifonden.dk/ (Straumur er nævnt på forsiden) – ellers tror jeg heller at MyBanker.biz ville formidle aftale indlån til Straumur.

    Spørgsmålet lyder udelukkende på om det er muligt at annulere et eksistrende aftaleindlån – generelt og i mit tilfælde med Straumur. Har endnu ikke kontaktet Straumur direkte men jeg vil lade svaret gå videre her.

    Mvh
    Hansenx2

    #128166
    AnonymForfatter

    Jeg har også været så “letsindig" at lave aftaleindlån med Straumur dog kun med 300K. Formidlet af MyBanker.biz, men den gang så tingene unægtelig anderledes ud.

    Hvis du Hansenx2 har kone eller samlever du deler økonomi med,
    har du muligheden som jeg har gjort i dag, nemlig at bede Straumur om at ændre kontoen til en fælles konto med 2 indskydere.

    Så er ikke du, men I dækket op til 600.000,- uden at det koster ekstra.
    Jeg håber det er nok til at dække hele din saldo 🙂

    Mvh
    Chairman

    #128192
    AnonymForfatter

    Du kan godt hæve dine penge men vil få et rente tab samt skal nok betale et lille gebyr. Med mindre de har lukket og slukket så se at komme afsted.

    #128198
    AnonymForfatter

    Hmm – det lyder interessant. Jeg ville gerne kunne refererer til een eller anden juridisk gældende bestemmelse/lov/regel whatever, således at jeg med sikkerhed har vished om at jeg har retten til at annulere aftalen.

    #128200
    AnonymForfatter

    Jeg har gjort samme men aftalen udløber imorgen!

    Jeg mener man skal betale 1% i dekort rente. Jeg tror stadigvæk ikke at der er nogle almindelige bankkunder der mister deres penge der er for meget på spil for hele systemet.

    #128262
    AnonymForfatter

    Jeg har lige fået at vide at Straumur Bank tilslutter sig garantiordningen så indestående skulle være lige så sikker der som i de andre banker.

    #128270
    AnonymForfatter
    #128274
    AnonymForfatter

    Nej, de skal være der fra på mandag.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 27 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.