Indskudsgaranti hæves til 375000!

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • LarryForfatter
    Indlæg
  • #88887
    LarryForfatter

    Ved i hvornår det gælder fra?

    #127674
    AnonymForfatter

    Hej Larry – du er lidt for hurtig.

    Det er et LOVFORSLAG, der fremlægges i Folketinget den 7.ds.

    Så må vi VENTE og se, om det vedtages. Meget tyder dog på det.

    #127676
    LarryForfatter

    Tak for svaret.

    #127684
    JydenForfatter

    Ja, det er sørgeligt og misvisende at nyhedsudsendelserne fremstiller det som det er trådt i kraft.

    Og så er det latterligt at politikerne ikke tager sig sammen og forhøjer til et ordentligt beløb – man må håber der sker en forhøjelse under udvalgsbehandlingen.

    #127696
    AnonymForfatter

    Man har faktisk talt om en forhøjelse af indskydergarantien udover de foreslåede kr. 375.000.

    Men Finansrådet mener, at det kan friste nogle banker til at opføre sig uansvarligt. Oversat til dansk: “Endnu mere uansvarligt".

    Lene Espersen kalder forhøjelsen en “pristalsregulering", som var kommet under alle omstændigheder.

    #127706
    ahkForfatter

    Altså, prøv lige at hør (igen) Deadline fra i går aftes – ca. 2:30 min. inde. Der tales vitterligt om sagen som om at garantien er hævet, så man må tro det gælder fra og med i dag, dvs. fra og med i går. http://www.dr.dk/DR2/deadline2230/Deadlineindslag.htm Men hvis det ikke er tilfældet og min bank krakker, giver DR mig så de resterende 75K igen? 🙂
    Mvh
    AHK

    #127722
    AnonymForfatter

    Hej ahk

    Jeg var inde og se/høre den hjemmeside du oplyste. Og værten (hvem hun end er) siger vitterligt, at indskydergarantien nu er kr. 375.000 og det blev udsendt på DR2 i går aftes.

    Jeg håber, det bliver dementeret. Hun har jo vildledt seerne.

    Prøv at gå ind på dr.dk/nyheder/politik/2008/10/01/122541.htm – her får du den rette sammenhæng, nemlig at det er et lovforslag, der fremlægges den 7. oktober d.å. Som jeg også oplyste ovenfor.

    Læste, at Garantifonden nærmest bliver “overfaldet" af indskydere, der spørger om råd og vejledning.

    Går det galt for dig og din bank, kan du jo prøve at sende regningen på de kr. 75.000 til DR2.

    #127724
    ahkForfatter

    Hej Hannibal
    Tak for bekræftelsen. Ja, jeg hørte det jo i går, og genhørte det så idag, da debatten her fik mig til at tvivle på min opfattelsesevne. Men den er altså god nok, siger du? 🙂 Nu er der aå det ved det, at jeg aldrig ville tro at reglen gjaldt med mindre jeg så det sort på hvidt i den kontrakt banken sender til mig. Men DR2 vildleder da her alt hvad de kan. Det kan da blive dyrt for den stakkels lille Nynne Bjerre, som jeg ellers godt kan lide.
    Mvh
    AHK

    #127812
    AnonymForfatter

    Hvornår har man hørt om journalister der taler sandt? eller kalder man det for manipulation med sandheden. Og nej der er ingen der kan drages til ansvar for dette indlæg om garanti fondens 375.000
    Det er vel også at tage lidt gas på folk, at forhøje den med 75.000
    Man burde have en grænse på 1.000.000 det ville også være samfundøkonmisk meget bedre. Så Lene tag dig sammen og få talt med dine embedsmænd.

    #127820
    AnonymForfatter

    Få garanti på 600.000. Har man fælles økonomi med en anden, f.eks. gift, så opret en fælles konto. Garantien på 300.000 gælder for hver kontohaver. Det glemmer eksperterne at informere om.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.