Hvor er det bedst og investere

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 29 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88860
    AnonymForfatter

    Vi er kommet til en del penge, efter en erstatning. Pengene vil vi gerne anbringe et sikkert sted (hvem vil ikke det).

    Hvor er det bedst og sætte pengene eller investere?

    #127344
    AnonymForfatter

    Køb korte obligationer. Alternativt fordel pengene i portioner af 250.000,- i forskellige banker på aftaleindskud/højrentekonti.

    #127378
    AnonymForfatter

    Gummisko> Du skriver korte obligationer. Hvad vil det sige?

    #127396
    AnonymForfatter

    Hej Morten

    Markedet er utrolig svingende i øjeblikket og mange har tabt penge på aktier.

    Jeg vil foreslå at investere pengene i noget med lav risiko og i investeringmuligheder som ikke er konjukturfølsomme – dvs ikke direkte bliver påvirket af det økonomiske marked. En væsentlig information er hvor lang tid du ønsker at pengene skal være investeret?

    #127402
    AnonymForfatter

    Det er jeg nu ikke helt enig i.

    Hvis man som investor har et langsigtet perspektiv, er der udemærkede muligheder i aktier lige nu.

    Som USA’s rigeste mand, Warren Buffet, siger: “det er netop under en kraftig aktienedtur, de største profitmuligheder er".

    Jeg synes fx både Danske Bank, Nordea og Sydbank er ved at være attraktive. Det er meget muligt aktierne på kort sigt falder yderligere 25%, men om 5 år, ligger der sandsynligvis en rigtig god fortjeneste her.
    De overlevende banker kommer i længden til at tjene på konsolideringen af markedet.

    Herudover er Novo nordisk en udemærket defensiv aktie at gå ind i. Folk for sukkersyge uanset om der er optur eller nedtur. Sat lidt på spidsen kan man sige folk trøstespiser under nedturen, og dermed rammes yderligere af sukkersyge.

    Også en aktie som Rockwool er hårdt ramt af nedturen i byggeriet. Jeg tror man skal vente et par måneder mere her, men så kan Rockwool være et udemærket sted at købe aktier, langsigtet.

    #127416
    AnonymForfatter

    Jeg vil nok i første omgang binde mine penge i 3 år.

    Aktier, har jeg det indtryk at man skal være meget på – og holde sig godt orienteret. Ved ikke om jeg tør.

    #127420
    AnonymForfatter

    Jeg er helt enig Prier.

    “Priserne" på aktier lave for tiden. Men der bliver efterlyst “et sikkert sted" at placere pengene. Og ud fra den melding(vi kender stadig ikke til tidshorisonten) vil holde mig fra enkelaktier mv.

    Personligt vil jeg også selv,foretrække aktier nu hvor mange er faldet i kurs, dog med et vist forbehold. Men udelukkende fordi jeg er mere risikovillig og har en lang tidshorisont.

    #127436
    coxweliForfatter

    jeg vil da gerne investere dem for dig…
    minimum 10% afkast om året for beløb op til 500.000
    meget lav risiko.

    du kan besvare mit indlæg hvis du er interesseret, så kan du få flere detaljer.

    Mvh.
    Bjarne

    #127438
    AnonymForfatter

    Jeg skrev ellers 3 år tidligere. Men det er måske ikke det i mener med tidshorisont.

    Hvad er forskellen på en kort og en lang tidshorisont?

    #127442
    AnonymForfatter

    Jeg har ca. 3mio kr som jeg gerne vil have investeret og kommer nok ikke til at bruge dem de næste 5 år. Desuden har jeg et hussalg i sigte i Grækenland som nok indbringer mig ca 2mio som jeg dog nok vil bruge til en bolig i DK om 4-5 år.
    Hvad vil du da foreslå?

    #127484
    AnonymForfatter

    Jeg kom til at le, da jeg læste Coxweli alias Bjarne tilbud om at kunne investere penge for folk til min. 10% p.a. med meget lav risiko.

    Ligeledes da jeg læste om sukkerfar, der har en lille formue på 5 mill., og ønsker hjælp til at placerering af midlerne.

    Hvis nogen ser et sådant tilbud i en reklame eller lignende, så hold fingrene væk, da der ikke er nogen der kan garantere 10%. Det skrives kun for at lokke naive sjæle til at få i fælden.

    Endnu et useriøst indslag herinde.

    #127488
    coxweliForfatter

    le du bare… folk kan kontakte mig hvis de vil, det koster ikke noget 🙂
    Det er såmænd et seriøst tilbud jeg giver interessede, og så må de selv vurdere om det er noget de vil være med til. man er velkommen til at investere helt ned til 100 kr. eller sågar med “papirpenge" og bare følge udviklingen.

    #127808
    coxweliForfatter

    nogen KAN – det har jeg jo lige gjort!
    Bare fordi du ikke ved hvordan det kan lade sig gøre, betyder jo ikke at det ikke kan lade sig gøre…
    Jeg kan også love dig 1% om måneden hvis det skulle være.

    Bjarne

    #127814
    AnonymForfatter

    Jeg må sige at jeg nok ville tjekke det godt ud med med det der bliver lovet. Det lyder sgu lidt ud i det kriminelle.

    #127816
    coxweliForfatter

    selvfølgelig er det ikke noget kriminelt.
    behøver man absolut at være kriminel eller plattenslager fordi man kan tjene penge???

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 29 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.