Vi får et kæmpe krak der vil overgå 1929

Viser 15 indlæg - 121 til 135 (af 682 i alt)
  • Indlæg
  • #127136
    KrisserForfatter

    Man kan enten købe guld som metal, som man så har liggende i sit hus eller i en bankboks, eller man kan købe guldbeviser. At have guld fysisk kræver en god forsikring, og hvis bankerne krakker gør forsikringsselskaberne også (bankens dækker ikke hvad der ligger i din boks – de opbevarer der kun under relativt sikre forhold). Hvis du har guldbeviser, sætter du din lid til, at virksomheden som opbevarer guldet for dig er stabilt og ikke snyder. Der fandtes ingen sådanne virksomheder i 1929 (dengang havde folk selv deres guld), så hvordan de opfører sig hvis der kommer et krak ved ingen.

    #127142
    AnonymForfatter

    Kære Coxweli

    Jeg forstår din bekymring og mener forsat, at det bedste du kan gøre er, at se filmene jeg har vedlagt og undersøge sagen sammen med andre der er lige så bekymret over situationen som dig selv.

    Det er vigtigt, at vi borgere begynder at tænke selvstændigt og tager ansvar og ikke overlader det til medierne, politikere og “eksperter". Det er årsagen til at problemet er opstået.

    Man kan ikke manipulere et oplyst folk. Det er en umulighed. Alt for mange har ladet sig manipulere og derfor er vi, hvor vi er nu.

    Det er lidt svært for mig at råde dig, da jeg ikke selv ved hvordan krakket vil ramme Danmark.

    Guld/sølvsmykker vil kunne bruges til at handle mad med under et krak.

    Du kan også købe dåsemad til nogle uger.

    Personligt tror jeg at Danmark nok skal klare sig. Vi er jo et meget struktureret og ordenligt folk med meget landbrug.

    Hvis du var fra USA ville jeg råde dig til at købe guld/sølv, mad og våben i store mængder. De bliver ramt meget hårdt og taler med mange amerikanere, der har forberedt sig til den helt store nedtur.

    #127148
    MichaelForfatter

    LOOL!!!

    Tak til Youtube-manden, der ikke selv kan redegøre for hvorfor guld er et eviggyldigt betalingsmiddel.

    PS: Når nu samfundet krakker, folk bor på gaden og ikke kan få mad eller husly, hvem vil så tage imod Mormors guldring som betaling for noget mad?? “Neeej hvor er jeg glad. Jeg har lige solgt mit sidste brød for noget guld. Nu finder jeg mig en bro at sove under".

    #127154
    AnonymForfatter

    Et evt krak nu kunne være meget værre end i 1029. Det hænger sammen med at alm folk nu er meget mere gældsatte end folk i 20erne. Der kan f.x. være masser af mad og andre goder, men ingen penge til at købe det med fordi de lovpligtige penge vi andvender kan støvsuges ud af omløb. Dette er ekstra kompliceret af at byttehandel stort set er lovmæssigt forbudt.

    #127160
    AnonymForfatter

    Det er fantastisk så hurtigt folk dog glemmer.

    Centralbankernes forståelse for pengepolitik og tilførsel af likviditet forhindrer netop at krisen rammer den reale økonomi på samme måde som i 1929.

    Lad mig minde om situationen i 1929. Virksomheder på stribe gik konkurs, folk blev fyret i hobetal, arbejdsløsheden steg i USA til 30%, folk sultede og hutlede sig igennem tilværelsen.

    Dette her har ikke antydningen af 1930ernes krise.

    For danmarks vedkommende er dette end ikke lige så slemt som da ejendomsmarkedet og boligmarkedet sidst dykkede i 1992. Her var der omkring 25.000 tvangsauktioner årligt. Til sammenligning kommer talet for 2008 til at ligge på noget der ligner 2.500, altså kun 1/10.

    Situationen er alvorlig for amerikansk økonomi, ingen tvivl om det, men prøv lige at sætte tingene lidt i proportioner.

    #127162
    coxweliForfatter

    Neptunen kan tage det roligt nu. Kriser bliver ikke så slem som i 1930’erne…
    Fra borsen.dk

    “Velkommen til den nye verden. Hvad præcist den kommer til at byde på ved vi endnu ikke, men at intet bliver som før, er lige så sikkert som amen i kirken."

    Det er konklusionen fra Nordeas cheføkonom Helge Pedersen, når han ser på finanskrisen og USA’s kamp for at skrue en effektiv redningspakke sammen.

    Cheføkonomen kridter de finansielle linjer op med udsigten til, at den amerikanske regering skruer en hjælppepakke på 700 mio. dollar sammen til den trængte finanssektor.

    En nedsmeltning som i 1930’erne er undgået. Men der vil gå mange år, før verdens stærkeste økonomi genvinder kræfterne. Og det vil betyde forandringer, der også rækker ind i dansk økonomi.

    #127164
    AnonymForfatter

    Det er netop den diskution Præsident kandidat Ron Paul rejser mod FEDs bestyrelsesformand Ben Bernake i dag.

    Kilde:
    CNBC via youtube:
    http://www.youtube.com/watch?v=dv6rQ0U01Yc

    #127166
    coxweliForfatter

    dvs. at nogle taler for og andre taler imod.
    Kun fremtiden vil vise hvem der får ret.
    Her og nu er der argumenter fra begge lejre og ingen ønsker enighed.

    #127168
    AnonymForfatter

    Du kan ikke stole på det børsen skriver om, at vi ar undgået en depression.

    Medierne lovede os at huspriserne ville forsætte op og i værste fald ville vi få en blød landing.

    " The Creation of the Second Great Depression

    by Ron Paul

    Whenever a Great Bipartisan Consensus is announced, and a compliant media assures everyone that the wondrous actions of our wise leaders are being taken for our own good, you can know with absolute certainty that disaster is about to strike."

    http://www.lewrockwell.com/paul/paul479.html

    #127170
    AnonymForfatter

    What ever Neptun, dine kommentarer er så lange ude, at du fremstår som en ligegyldighed!

    #127172
    AnonymForfatter

    Det jeg betragter som problemet er, at rigtig mange har tillid til at systemet virker. Det er nemmere at lade medierne, politikerne og “eksperterne" tænke for os folket, end at vi selv skal holde øje med magteliten og dele information for at holde os orienteret.

    Derfor er der en voldsom for/imod debat både herhjemme og i USA der grundlæggende handler om, vi folket skal tage ansvar eller overlade det til andre?

    Jeg ønsker at se en nyere M3 rapport over hvor mange papirpenge FED har trykt. Det er selvfølgelig meget vigtigt fordi hvis FED har trykt en masse papirpenge uden at det bliver offentliggjort, har vi selvfølgelig et stort problem.

    #127174
    AnonymForfatter

    Jamen så skulle du tage at begynde at lede efter en. Du kan ikke forvente at vi ikke-skeptikere laver dit arbejde for dig. 😉

    #127176
    AnonymForfatter

    Jeg påstår, at du ikke kan finde en M3 rapport der viser hvor mange penge FED trykker ud af den blå luft.

    #127178
    AnonymForfatter

    Påstå du bare det, men du må stadig selv lave arbejdet. 😉 Det er ikke min opgave at modbevise dine påstande – det er din egen opgave at bevise dem.

    #127180
    coxweliForfatter

    så kan du vel heller ikke finde den, og så er din påstand vel grebet ud af… ja – den blå luft

Viser 15 indlæg - 121 til 135 (af 682 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.