Vi får et kæmpe krak der vil overgå 1929

Viser 15 indlæg - 151 til 165 (af 682 i alt)
  • Indlæg
  • #129368
    AnonymForfatter

    Nu bliver mine indlæg hele tiden fjernet, hvilket er sjovt for under
    muhammed krisen, brystede vi os med at være civiliserede, og bedre fordi
    vi havde ytringsfrihed. så jeg vil smide
    en hurtig kommentar, og håbe i tjekker informationerne.

    Til Nultopskat

    “Som sagde metaller har kun den værdi vi selv tillægger dem".
    Du siger det jo selv, metaller har kun den værdi vi har tillagt dem, ja fordi
    deres VÆRDI bliver målt i penge.(for nu at holde fast ved guldet) Guld skal
    være det der måler andre tings værdi, og det kan man kun gøre ved at have
    ens målestok, altså f.eks. et vist antal gram.
    Man kunne i realiteten bruge hvad som helst, og det har man da igennem tiden også
    gjort, indianerne brugte fjer perler osv. alt hvad man var sikker på, senere
    kunne byttes for andre ting. Hertil er guld perfekt, avancen er på det er for lav,
    til at man bare går ud, og graver det op.
    Papir penge derimod koster ingen ting og printe, og det er det bankerne i realiteten
    gør når de laver fractional reserve banking.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Fractional_Reserve_Banking

    #129410
    AnonymForfatter

    Det behøver du ikke – DU ER BLEVET BANNED OG ER UØNSKET HERINDE!!! Fat det dog, og køb dit eget vrøvlesite.

    #129412
    AnonymForfatter

    Vrøvl må være når man siger noget forkert, jeg er godt nok ved at træt af
    og gentage mig selv, men hvor tager jeg fejl lyver eller misforstår???

    Det plejer og være let og udpege når en vrøvler, og er det ikke sådan en saglig debat
    normalt forgår. Vil i have jeg stopper så vis mig hvor jeg tager fejl, eller
    kan i selv stoppe med at skrive, så behøves i ikke at indrømme i tager fejl.

    #129414
    AnonymForfatter

    Du begår den fejl at skrive herinde selvom sitets ejer ikke vil have det. Derfor: Lav dog din egen blog, så kan du skrive nøjagtig hvad du vil. At påberåbe sig ytringsfrihed er noget vås – min ytringsfrihed giver mig heller ikke ret til at skrive hvadsomhelst hvorsomhelst. Der er nogen, der ejer og betaler for dette site, og de har fuld ret til at bestemme hvad der skal diskuteres herinde. At du er blevet banned og ikke fatter det er jo bare dumt.

    Fæ.

    #129418
    AnonymForfatter

    det ‘gode’ gamle udtryk om at vi gi’r os selv et lån er bygget på den misforståelse at ‘vi’ og ‘os selv’ er den samme person. Det er det ikke.

    #129422
    AnonymForfatter

    Til Manden

    Kan du specificere din kommentar mere??

    Læg mærke til at jeg skriver, Hvis uanset hvilken af tingene
    der er rigtige er det en bjørne tjeneste…

    #129424
    NultopskatForfatter

    Kære Pete Parker, Spidermann, Neptun eller hvad du vil kaldes.

    At du har et problem med at finde en M3 rapport er ikke det samme som, at den ikke findes.

    Mht guld som værdi måler, er det ikke historisk korrekt. Sølv er den historiske værdimåler, hvilket du måske kan overbevises om ved følgende:

    Penge på fransk hedder L`argent = sølv
    Engelske penge hedder som bekendt pund (sterling) altså 1 pund af legeringen 925/1000

    At værdien ikke ændres overtid, er lige så urigtigt.

    En gammel bog beretter om en lærd mand, der havde 12 elever, en af disse elever forråder læreren for en pris af 30 dinarer, hvilket svarer til 30 dagslønninger for en daglejer.
    Tror du selv at nogle fanatikere i dag vil forråde deres leder for en månedsløn…?
    Hvorfor tror du at dusøren for terrorister er adskillig millioner og ikke en månedsløn..?

    I Hedebys storhedstid, kostede :

    1 skib….2000 gram sølv
    1 sværd….200 gram sølv
    1 slavinde..20 gram sølv

    Mener du at de priser stadig holder..?

    Du må komme med bedre argumenter end at alle andre er nogle tumper…

    #129428
    AnonymForfatter

    Til Nultopskat

    Jeg kan forstå du har svært ved at læse, ikke kun hvad jeg skrev den 22/10
    men også forskellen på neptun og mig. Da jeg ikke er neptun har jeg aldrig påstået centralbankerne er privat ejede. Jeg har så set interviews hvor Ron Paul sagde det
    om den amrikanske, men jeg har intet påstået, tværtimod på nedstående link har jeg
    spurgt en om dokumentation for at sige det. Jeg prøvede også med Dean Moral hvis
    det skulle være nogen steder.

    http://blog.politiken.dk/lunde/2008/09/09/styrkeproeve-i-nationalbanken-i-dag/

    Du skrev : Mht guld som værdi måler, er det ikke historisk korrekt.
    Sølv er den historiske værdimåler.

    jeg havde skrevet : Man kunne i realiteten bruge hvad som helst, og det har
    man da igennem tiden også gjort, indianerne brugte fjer perler osv. alt hvad
    man var sikker på, senere kunne byttes for andre ting.

    Jeg siger derimod intet om hvad der var den mest brugte standard.

    Du skrev : At værdien ikke ændres overtid, er lige så urigtigt.

    Det har jeg heller aldrig påstået, Der er jo ikke nogen der kan
    stoppe udbud efterspørgsel.
    Læs afnittet “Gold’s value versus money supply"

    http://en.wikipedia.org/wiki/Gold_prices

    #129434
    AnonymForfatter

    Hej Diin Moral

    Du skriver på skæg måde.

    Man kan bare ikke forstå det og du svarer aldrig på spørgsmål. Er der mon en skæg lille politiker gemt i maven på dig?

    #129436
    NultopskatForfatter

    Hej Diin moral, Neptun m.fl.

    Prøv at komme med saglige argumenter i stedet for at fortælle hvad nogle ligegyldige personer mener. Wikipedia er ikke en saglig henvisning, hvem som helst kan skrive et afsnit.

    For at understrege hvad jeg mener.

    Frem til midt i 1500 tallet mente alle lærde at jorden var flad, argumentet var “Det mener paven"

    I 1899 Indgav direktøren for patentkontoret i London sin afskedsbegæring med begrundelsen “Alle opfindelser er jo gjort"

    i 1929 Begyndte Rockefeller at købe aktier, for nu var bunden jo nået.

    I 1938 Deklarerede Chamberlain “Fred i vor tid"

    Altså argumenter, ikke henvisninger til hvad den eller den mener eller tror.

    #129438
    NultopskatForfatter

    Hej Diin moral

    Jeg undrer mig lidt over at du tager mit indlæg til Pete Parker & Neptun så personligt..

    #129454
    AnonymForfatter

    Ok
    Thomas Jefferson Quote :
    The central bank is an institution of the most deadly hostility existing against the Principles and form of our Constitution. I am an Enemy to all banks discounting bills or notes for anything but Coin. If the American People allow private banks to control the issuance of their currency, first by inflation and then by deflation, the banks and corporations that will grow up around them will deprive the People of all their Property until their Children will wake up homeless on the continent their Fathers conquered.

    Joseph Stiglitz tidligere nobel prisvinder, økonomisk chef rådgiver i clinton
    administrationen, og ikke mindst forhenværende vice præsident i verdensbanken.
    Sagde op i protest.

    #129456
    NultopskatForfatter

    Hvad er det helt præcist, du med din høje intelligens ikke forstår ?

    Jeg bad om argumenter, ikke hvad denne eller hin totalt ligegyldige person mener eller tror.
    Hvorefter du citerer 2 personer.

    Jeg troede virkelig, at mine eksempler kunne overbevise dig om, at mange personer har taget fejl gennem tiden, og flere vil følge efter.

    Rockefeller var bestemt ingen novice på aktiemarkedet, da han tog fejl i 1929, han fastholdt sin fejl, og fortsatte sine opkøb på aktiemarkedet frem til den endelige bund i 1933..

    Iøvrigt har jeg glemt at nævne den store inflation i 1600 tallet..Som du måske husker havde bla. Spanien en sølvmøntfod dengang, men da man pludselig hjembragte sølv i store mængder fra den nye verden medførte det voldsom inflation..

    Hvordan tror du guldfund under den nuværende indlandsis på Grønland vil påvirke en guldmøntfod..?

    #129460
    AnonymForfatter

    Du skriver : Prøv at komme med saglige argumenter i stedet for at fortælle hvad nogle ligegyldige personer mener. Wikipedia er ikke en saglig henvisning, hvem som helst kan skrive et afsnit.

    Så jeg nævner nogle, åbenbart ikke for dig kendte mennesker der har sagt det.
    Hvem er konspirations teoretikeren her.

    Til slut du har ikke sagt hvad du skal have argument for, men det vil jo
    egentlig slet ikke, for det er bare en joke ik, du er garanteret den dumme
    lille flaskedreng i føtex der altid er flabet ikke? ham med øre ringen??

    #129462
    NultopskatForfatter

    Med henvisning til mit første indlæg, newer argue with a fool, he`ll draw you down to his lewel and beat you on experience.

    Kammerat, jeg gav dig en chance for at argumentere for din sag, men du henviser blot til hvad nogle personer mener. Har du da slet ikke nogen mening selv, eller det kræver måske for meget tankevirksomhed hos dig…?

    Til din orientering. Jeg arbejder ikke i Netto, men har dog får mange år siden arbejdet i supermarked under studiet, og Ja jeg har mødt din type…Du finder dem nøje beskrevet under Haderkunder.dk

    Med henvisning til første 2 linjer slutter jeg her.

Viser 15 indlæg - 151 til 165 (af 682 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.