Vi får et kæmpe krak der vil overgå 1929

Viser 15 indlæg - 61 til 75 (af 682 i alt)
  • Indlæg
  • #126840
    MichaelForfatter

    Hey! Har lige opdaget følgende enorme konspiration

    http://www.alaska.net/~clund/e_djublonskopf/Flatearthsociety.htm

    og alt hvad man læser på nettet er jo sandt ikke sandt Neptun? Ingen grund til at forholde sig kritisk til noget.

    #126842
    AnonymForfatter

    Av – nu er jeg bange, for jeg har lige læst: http://www.2spare.com/item_43133.aspx

    #126844
    AnonymForfatter

    Politiken er ræverød og fuldstændig uden troværdighed!

    Hvilke påstande hentyder dig til?`

    Hvorfor vil du ikke debattere, argument mod argument, i stedet for blindt at poste utroværdige youtubelinks med venstreorienterede budskaber.

    Jeg byder mig heller ikke om republikanerne, men det der du kommer med – det er simpelthen for langt ude. Det er sygt!

    #126846
    AnonymForfatter

    Jeg tror du blander noget sammen, GP – mit indlæg var først og fremmest henvendt til vores konspirations-ven. Kommentaren om avisen var dog ganske rigtigt til dig, GP, da jeg ikke synes det giver mening at synke ned på Neptuns niveau – og selv han kalder jo ikke dig for sort eller reaktionær, så du/vi burde også kunne holde os for gode til det.

    #126848
    AnonymForfatter

    USA er en republik og ikke et demokrati.

    Der er meget stor forskel på en republik og et demokrati.

    Ingen har lavet fejl. Det sker per design! Man krakker systemet for at snuppe middel og underklassens værdier.

    Jeg er ikke “rød", jeg er liberal.

    What caused this? It is a simple question, and yet answers are all over the map, as you might expect. Here’s mine in two words: fiat money. The word fiat means: out of nothing. Money out of nothing is money that is eventually worth nothing. The possibility of precisely that happening emerged on August 15, 1971. Since Nixon severed the last tie of the dollar to gold, the world’s monetary system has not been restrained by anything physical. We’ve depended on the discretion of central bankers. We can’t trust that, and this crisis shows precisely why.
    http://www.lewrockwell.com/rockwell/understanding-the-crisis.html

    #126850
    AnonymForfatter

    Jeg ved ikke hvor du vil hen med “USA som republik".

    Definitorisk:
    Republik er betegnelse for den statsform, der ikke har en fyrstelig person, men en præsident e.l. som statsoverhoved. Republikken opfattes normalt som en demokratisk statsform, men der findes dog mange tilfælde, hvor diktaturstater har kaldt sig for republik eller folkerepublik.

    USA er og bliver en demokratisk republik!

    #126852
    AnonymForfatter

    Så endnu engang tager du fuldstændig fejl, som du gør med alle dine andre tåbelige påstande. En republik og et demokrati er ikke hinandens modsætninger!
    ,

    #126854
    AnonymForfatter

    Selvom du har 120% ret, bør du nok bakke det op med en henvisning til Youtube, hvis du skal have Neptun overbevist. 😉

    Og du skal nok skynde dig lidt – for når Bush først er diktator, så varer det nok ikke længe, før der ikke længere er noget der hedder Youtube.

    #126856
    MichaelForfatter

    Nå? Hvem er iøvrigt “man"? Og hvorfor ikke bare trykke flere penge til magthaverne når det jo åbenbart er det man bare kan gøre? Hvorfor spilde tid på at snuppe andres penge, når “man" så let som ingenting kan opfinde nogle flere?

    Kan du se nogle modsætninger i dine udtalelser? Eller har du travlt med at Google flere spoof-sites?

    #126858
    AnonymForfatter

    Michael

    Grunden til at man ikke bare trykker flere penge, er fordi det vil resultere i hyper inflation. Folk vil miste tillid til valutaen hvis for mange penge bliver trykt ud af den blå luft.

    Valutaens værdi bliver fastsat via Forex som er verdens største marked hvor valutaerne bliver handlet mod hinanden.

    På dette marked bruger man meget leverage/gearing af ens investeringer og markedet er enormt følsomt over for såkaldte nyheder om forbrugertillid etc.

    Det der bestemmer værdien af fx. dollars er tillid og intet andet.

    Man kan kun trykke et bestemt antal penge, da det vil gå ud over tilliden.

    #126862
    AnonymForfatter

    Nej USA er ikke noget demokratisk noget som helst. Det er en republik.
    http://en.wikipedia.org/wiki/United_States

    James Bovard “Democracy must be something more than two wolves and a sheep voting on what to have for dinner".

    #126866
    AnonymForfatter

    Hov, det gælder ikke! Det er Wikipedia – ikke Youtube!

    #126868
    AnonymForfatter

    Jeg bruger kildehenvisninger. Jeg ville foretrække at andre også gør det, da man kan tjekke rigtigheden i folks svar.

    #126870
    MichaelForfatter

    Lad os da lige rekapitulere hvad du skrev tidligere Neptun:

    “Den trykker penge ud af den blå luft og tager renter for det."

    Hvori består så tilliden?? Eller nu accepterer du måske, at vores monetære system hænger sammen som det gør? Du kan da ikke først påstå, at penge kommer ud af ingenting og bagefter, at man jo ikke bare kan trykke løs pga. inflationen?!

    Og så har du altså et helt grundlæggende problem med at forstå forskellen på demokrati og en republik. Demokrati er en styreform – republik betyder egentlig bare, at en stat har valgt en præsident som øverste myndighed. Demokrati og republik er ikke hinandens modsætninger. Find en 5. klasses lærebog frem og bliv lidt klogere. Tyskland er eksempelvis også en republik bestående af delvist selvstyrende forbundsstater. Er Tyskland så også et diktatur?? Men det her bunder jo ligesom mange andre konspirationsteorier i et had til USA.

    #126872
    AnonymForfatter

    Jeg skal lige være færdig med at grine…

    Godt så.

    USA er et demokratisk republik. Punktum. Uanset om det står på Wikipedia eller ej. I USA har man et demokratisk system med folkevalgte, og det kommer du ikke udenom, uanset hvor meget du råber republik. Du har selv i et tidligere indlæg erkendt, at de står foran et parlamentsvalg, og det gør ikke-demokratier nu engang ikke.

    Ellers vil jeg foreslå en geografibog.

Viser 15 indlæg - 61 til 75 (af 682 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.