Vi får et kæmpe krak der vil overgå 1929

Viser 15 indlæg - 361 til 375 (af 682 i alt)
  • Indlæg
  • #134992
    AnonymForfatter

    Jeg kan ikke gøre for at virkeligheden er temmelig ekstrem. Jeg har endda måtte holde lidt igen med at offentligøre noget af min viden, for at det ikke skal blive alt for ekstremt.

    Men at lukke øjnene for hvad der sker er netop årsagen til at vi står med problemerne vi har i dag. Derfor bør befolkningen vågne op og se virkeligheden i øjnene.

    Det svare til at en kæmpe lastbil er på vej til at køre en over. Fordi det er en uhyggelig tanke, at blive kørt over vælger mange at bilde sig selv og hinanden ind at lastbilen ikke findes og de ikke står på en vej. Det kan godt være den metode virker på kort sigt. Men det ville være lidt smartere at åbne øjnene og forstå årsagen fordi det er løsning.

    Men de fleste mennesker gør som Generalen og de andre og lukker øjnene for virkeligheden i håb om problemet forsvinder. Ja problemet forsvinder, når lastbilen har passeret.

    #134996
    AnonymForfatter

    At udtrykke sin mening og at handle er ikke identiske processer.

    De forbrydere, der styrer økonomien, ved nøjagtigt hvilke muligheder, der er i penge, der kan trykkes i vilkårlige mængder og til stadig mindre og mindre værdi.

    Formelt er de modstandere af guld i pengesystemet, men ikke desto mindre beskytter de deres alderdom, børn og børnebørn ved at horde det selv samme metal.

    Kun de rigeste har den viden og sofistikering, der skal til. Det drejer sig måske om 1 ud af 50000 individer, der aktuelt har guld som værdianlæg, men der vil blive flere og en øvre grænse nu ligger mellem 2500 – 10000 dollars per ounce.

    Hovedproblemet er ikke guld for et flertal af mennesker, men et sundt pengesystem

    #135010
    AnonymForfatter

    Hvis du tror at vi får et krak som er værre eller det samme som i 1929 må du ikke være særlig godt begavet. Da der ikke er verdens krig så går kurser og huspriser bare lidt op og ned. Det er helt normalt.

    #135012
    AnonymForfatter

    Sig ikke, at der ikke her er nogen der er dum i nakken. Hvor uvidende kan man være før man kaldes en tåbe.

    #135016
    AnonymForfatter

    Her en med autoritet der ytrer sig og som ikke er dum i nakken:

    IMF-chef: Verden i dyb recession
    Offentliggjort 14.02.09 kl. 07:05

    Chefen for Den Internationale Valutafond, IMF, Dominique Strauss-Kahn, siger, at verden er “i alvorlig" og “dyb recession".

    #135020
    AnonymForfatter

    Katten Cato,

    Selv Cato Institute kørte en fuldside annoncer i nogle af de største aviser i USA, hvor de på det kraftigste advarede mod stimulus pakken. De ved godt, at det er katastrofalt for landets økonomi.

    http://www.cato.org/special/stimulus09/cato_stimulus.pdf

    Det her handler ikke om tro men om viden. Hvis du vidste, hvad jeg ved, ville du sige det samme som mig.

    Du er sikkert ikke engang klar over at bankerne kan udlåne mere end 10 gange det beløb de har i deres indestående og tage renter for pengene. Når pengene bliver sat ind i andre banker, kan de gøre det samme. Bare det alene burde få dig til at fatte, at vi har et stort og meget organiseret Ponzi scam.

    #135028
    AnonymForfatter

    Hvem er netop denne magtelite? Nu når du sådan er inden idet, må du også kunne nævne hvem der kommer til at tjene på det. Ellers er der for meget x-files over det, det nytter jo ikke at sige det cigaret manden hele tiden.

    #135034
    AnonymForfatter

    Det er nogle få familier
    Primært er det Rothschild og Rockefeller.
    Du kan se en film om Rothschild familien:
    http://video.google.com/videoplay?docid=-515319560256183936

    #135040
    AnonymForfatter

    Jim Sinclair’s Commentary

    Here is the flawed Time list in order of responsibility:

    Time Magazine’s List 25 People to Blame for Financial Crisis…

    1. Angelo Mozilo – Co-founder and former head of Countrywide
    2. Phil Gramm – Chairman of the Senate Banking Committee from 1995 through 2000
    3. Alan Greenspan – Former chairman, Federal Reserve
    4. Chris Cox – Former chairman, Securities and Exchange Commission
    5. American Consumers
    6. Hank Paulson – Former Secretary of the Treasury
    7. Joe Cassano – Founding member, AIG’s financial-products unit
    8. Ian McCarthy – CEO, Beazer Homes
    9. Frank Raines – Former chairman and CEO, Fannie Mae
    10. Kathleen Corbet – Former CEO, Standard & Poor’s
    11. Dick Fuld – Former CEO, Lehman Brothers
    12. Marion and Herb Sandler – Former heads, World Savings Bank
    13. Bill Clinton – Former U.S. President
    14. George W. Bush – Former U.S. President
    15. Stan O’Neal – Former CEO, Merrill Lynch
    16. Wen Jiabao – Premier, China
    17. David Lereah – Former chief economist, National Association of Realtors
    18. John Devaney – Hedge fund manager
    19. Bernie Madoff – Ponzi scheme orchestrator
    20. Lew Ranieri – Father of mortgage-backed securities
    21. Burton Jablin – Programmer at Scripps Networks, which owns HGTV
    22. Fred Goodwin – Former chairman and CEO, Royal Bank of Scotland
    23. Sandy Weill – Former chairman and CEO, Citigroup
    24. David Oddsson – Former Prime Minister, Iceland
    25. Jimmy Cayne – Former chairman and CEO, Bear Stearns

    The worst economic turmoil since the Great Depression is not a natural phenomenon but a man-made disaster in which we all played a part. In the second part of a week-long series looking behind the slump, Guardian City editor Julia Finch picks out the individuals who have led us into the current crisis.

    #135460
    AnonymForfatter

    http://www.truthout.org/021609J

    Det er pakket så pænt ind det overhovedet kan!!

    #135964
    elkayaForfatter

    Interessant debat.
    Venter i spænding på det endelige udfald.
    I mellemtiden bemærker jeg at have set flere artikler i dette lands trykte medier hvor journalisterne i de økonomiske redaktioner forbinder udstedelsen af statsobligationer med at lade seddelpressen snurre lystigere end ellers.
    Jeg synes de der giver idtryk af at være økonomistuderende har en pligt til at informere de økonomiske redaktioner på Berlingeren, Politikken, Jyllandspesten osv. om at de burde have deres skolepenge tilbage, efteruddane sig eller finde andre græsgange, som de ved mere om end Nationaløkonomi.

    BOKS!

    #135974
    AnonymForfatter

    Jeg har skrevet til medierne, Ministre både i Danmark, Island og Tyskland.
    Har drøftet det med journalister og redaktions chef og skrevet til økonomiske eksperter.
    Har vækket en VP fra en af de top 10 banker op til dette her.

    Jeg talte med en investerings bankør fra Schweiz om Centralbanken FED trykker penge ud af den blå luft.

    Han sagde “I also know about fractional reserve banking and how the money system works. That this is sort of ponzi scheme, we can agree on that, and it could be coming to a big halt right now.

    On the other hand – we have all profited from it big time… haven’t we?"

    Jeg har delt film ud til højre og venstre om emnet. Været oppe personligt i folketinget til et parti med film om emnet for 8-9 år siden.

    Har skrevet næsten dagligt på nettet om disse ting.

    Min konklusion er at så længe danskerne ikke føler sig truet på deres hygge, har de hverken tid eller overskud til at tænke på andet end dem selv og deres familie.

    Medierne eller politikerne er enten ikke intelligente nok til at fatte dette her eller har lyst til at gøre noget ved det.

    Se denne ekspert sige det samme:
    http://www.youtube.com/watch?v=2I0QN-FYkpw

    Bemærk hvordan han bliver hånet af såkaldte “eksperter"

    #135982
    AnonymForfatter

    jeg ved ikke om lige præcis det du skriver er sandt, men når det kommer til konspirations-teorier er jeg rimelig sikker på, at en del af det finder sted. Vi bliver bedraget og selvfølgelig er penge et sikkert sted at bedrage og kontrollere menneskeheden.

    Jeg tror dog ikke, at det drejer sig om at man ønsker at bliver narret, men at man reelt ikke ønsker at se i øjnene at man bliver narret, styret og kontrolleret. Vi er totalt afhængige af banker. Totalt afhængige af, at vi kan stole på dem…og så sætter du spørgsmål ved om vi kan det :-)Selvfølgelig kommer der en stærk reaktion med nedvurderende udtalelser om dit intellekt m.m. – du rører ved folks grundlæggende behov for tryghed. Den engelske forfatter og journalist David Icke har skrevet mange bøger om, hvordan vi bliver kontrolleret i en lang uendelighed. Selvom detmåske ikke lige er i tråd med dit indlæg, skrev jeg en gang en artikel på min hjemmeside om konspiration. Der gik 3 dage, så kunne jeg se, at jeg havde haft besøg fra en washington goverment site. Jo jo – Big Brother are watching you 🙂

    #136002
    AnonymForfatter

    Du har ret i, at når jeg sætter spørgsmålstegn ved kernen af menneskers fundermentale tryghed kommer der en reaktion. Det er den basale tryghed, jeg truer med mine spørgsmål.

    Men jeg føler virkelighedsbenægterne truer min tryghed, fordi de ikke vil fatte at deres virkelighedsbenægtelse er selve årsagen til, at vi bliver ramt meget hårdt og løsningen er, at vi ser i øjnene hvordan situationen er så vi kan handle ud fra det.

    Hvor kan jeg flygte hen? Jeg har disse lemminger rundt om bennet af mig som ikke vil fatte, at de er skyldige i, at det bliver meget utrygt, fordi de benægter virkeligheden.

    Det svare til at vi er på et skib og jeg ser et isbjerg og råber “styr uden om isbjerget". Men fordi folk er en flok angste kujoner, latterliggøre og håner de mig for at slippe for at skulle se en meget utryg situation i øjnene og måske skulle reagere på det. Det er meget nemmere at benægte isbjerget og det virker også fint så længe bandet spillede.

    Hvis folk vågnede op nu kunne vi som det fantastiske folk vi er finde en super effektive dansk løsning og sikre hyggen og trygheden. Men danskerne tigger desværre om uhygge og utryghed mens vores samfund er ved at udvikle sig til en politi state pga. “terror" rockerkrig og senere financialt sammenbrud.

    Vi nærmer os isbjerget.

    #136054
    elkayaForfatter

    Hvem kan – måske bortset fra selve ELITEN – fortsat med rette påstå at der ikke skulle være noget rivende galt med hvad der foregår hos denne verdens elitære kredse, når selveste tante Berlingeren skriver artikler om emnet fundet under Nyheder på TDC’s hjemmeside.

    Jensby fortalte halv sandhed
    Af Mads Allingstrup Mandag den 9. marts 2009, 07:35

    Da IT-Factory-investoren Asger Jensby afslørede Stein Baggers svindel på et pressemøde i december, var budskabet nøje planlagt: Asger Jensby tilbageholdt bevidst en række oplysninger om sig selv.

    Læs også:
    Bagger-retssag rykket tættere på (06.03.09)
    Bagger bag tremmer indtil til 27. marts (06.03.09)
    IT Factory-kurator anbefaler opgør (05.03.09)
    250 mio. kroner mangler fortsat i IT-Factory (05.03.09)
    IT Factory-udsalg igang (03.03.09)
    Danske Bank godtog falsk underskrift (03.03.09)
    Kurator og Bagger-forsvarer i slagsmål (25.02.09)
    Forsvundet: Vi tror ikke på konceptet mere (25.02.09)
    Stein Baggers software er solgt (25.02.09)
    Køb resterne af IT Factory (24.02.09)
    Banker tjekkede ikke Bagger (21.02.09)
    Manglende forsikring kan ruinere Bagger-bestyrelse (20.02.09)
    Bankchef spillede 17 millioner op (19.02.09)
    Første Bagger-bog på gaden (19.02.09)
    Bagger skriver bog om sin svindel (19.02.09)
    Bagger mister ‘Anette’ og sommerhus (16.02.09)
    Baggers ven lukker magasin (12.02.09)
    Danske Bank kendte til politianmeldelse mod Bagger (10.02.09)
    Banker kendte IT-Factory-svindel (09.02.09)
    Bagger afkræves millionbonus (09.02.09)
    IT-Factorys revisor har ejendomme for 100 mio. kr. (08.02.09)
    70 forfalskede IT Factory-dokumenter (06.02.09)
    Politi klar til Ljungmann-efterlysning (06.02.09)
    Ljungmann sigtet for medvirken i Bagger-sag (06.02.09)
    Stein Baggers overmand arresteret (05.02.09)
    Straarup: Bagger-sagen ærgerlig (05.02.09)
    Saxo Bank tjener på Bagger-svindel (03.02.09)
    Bagger kæmper for konens millioner (31.01.09)
    IT Factory var på vej til rekordoverskud (30.01.09)
    Baggers underslæb eksploderer (30.01.09)

    Det så ud, som om det var indkaldt i al hast. Men det var det på ingen måde.

    Tværtimod havde JMI-invests Asger Jensby og kommunikationsrådgiver Erik Ove nøje planlagt hver en detajle i det berømte pressemøde om IT Factory-svindlen, så Jensbys samarbejde med Stein Bagger blev nedtonet. Det skriver Morgenavisen Jyllands-Posten.

    Det var ellers en tydeligt chokeret Asger Jensby, der tonede frem på skærmen første december sidste år, efter at IT Factory-direktøren Stein Bagger pludselig var forsvundet i Dubai.

    Til pressemødet drog Jensby sammenligninger mellem svindlen i IT Factory og den tidligere erhvervsskandale i Nordisk Fjer, og Stein Baggers leasingkarruseller blev præsenteret som et one man-show, som ingen andre end Bagger selv havde vidst noget om.

    Til gengæld udelod Jensby at fortælle, at han selv havde lånt 20 mio. kroner af Baggers selskab, Agios United – og at Agios United havde fungeret som en slags bank for JMI-invest.

    Detaljerne fremgår af en manual for pressemødet, som Jyllands-Posten har gennemset.

    Der var ellers en del tvivl om netop selskabet Agios United, der ejede en del af IT Factor. Oprindeligt havde Bagger forklaret, at han var eneejer af Agios, men pludselig kom det frem, at han havde haft en medinvestor i Agios United, og at denne medinvestor kort forinden var blevet overfaldet og gennembanket.

    og her er læsernes kommentarer:

    Det var let at gennemskue. De havde fjernet beviser fra SBs hemlige kontor, inden de ringede til politiet.
    Han måtte prøve at fremstå som et uvident fjols. Det burde give en Oscar for bedste presse konference præstation. Min “søn" har snydt mig:
    Meget sjovt kemiske ALI.

    Er du klar over, at konkursboets kurator, Boris Frederiksen, som er Jensbys egen håndplukkede mand, har ansat Lorentsen, der er dybt impliceret, som IT-Factory-ansat, til at være den, der henter, sorterer, osv, IT-Factorys papirer til kuratoren, – INDEN han – , kuratoren, får dem?
    ?
    Har man hørt mage!

    Det, der kan blive konsekvensen : den halve sandhed – er, at Jensby i samdrægtighed med Baggers advokat – SELV har taget deres “egen mand" med i Skifteretten og fik ham udpeget som kurator: Boris Frederiksen.

    Det er lidt pudsigt at se en anden “forklaring" nu.

    I de første interviews, mens Bagger stadig var forsvundet, sagde Jensby, at de 20 millioner kr lånte han, Jensby, faktisk af sig selv, da han selv er medejer af Agios.
    svar redigér blog kommentar flag

    Se dog på manden – hvor dårlig samvittighed kan have!

Viser 15 indlæg - 361 til 375 (af 682 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.