Vedrørende EIK banks alternative praxis.

Viser 9 indlæg - 61 til 69 (af 69 i alt)
  • Indlæg
  • #151490
    thsvForfatter

    Det er nok det tinglysningsrod.
    Digitalt, der bare ikke dur.

    #151492
    AnonymForfatter

    Netop den del har jeg nu ikke hørt om problemer med. BRF var i stand til at aflyse et pantebrev digitalt med dags varsel. Faktisk et fremskridt …

    #151520
    testForfatter

    ja når de digitale virker går det hurtigt og uden problemer. problemet er at eik bank ikke kan finde ud af det og til de blev ringet op af min nye bank dame trode de ikke de skulle aflyse deres pant.

    #152448
    AnonymForfatter

    Hvad er seneste status i hele dette show?

    Personligt har jeg skrevet en del sure mails frem og tilbage med Eik Banks kundeansvarlige, jeg ved det ikke giver noget resultat. Men derfor vil jeg skal udnytte min ret til at fortælle dem hvad jeg syntes om deres bank og politik..

    På Eik Bank’s hjemmeside står der at de har landet mest tilfredse kunder, de henviser sågar til en artikel…

    Det investerer jeg gerne lidt tid i at få ændret.. Men problemet er nok at de har tre cifrede nedskrivninger på erhvervslån, men derfor er det jo til grin at de finder en bagudgang og lader os private betale! Men igen, hvis de er på randen af konkurs..

    En ide kan være at få en journallist til at grave i deres økonomi, starte noget debat om mulig konkurs etc. Det må de have respekt for.. Prøv at google “eik bank konkurs"

    #153420
    AnonymForfatter

    Efter at lave gennemlæst Eik Banks I.R. pages, har jeg overvejet en ny indgangsvinkel.

    Hvis I læser her http://www.eikbank.dk/SiteCollectionDocuments/PDF-dokumenter/bankpakke%20II/Udlånsredegørelse%201H%2021%2010%202009.pdf

    Står der på side 2 hvordan deres udlånspolitik er. Der står sort på at hvidt at deres politik og krav ikke er ændret. Tillige står deres privatprodukter beskrevet så de minder utrolig meget om et realkreditlån.

    Spørgsmålet er om man kan køre en sag med antagelsen om at de ikke kan hæve deres marginal med 300 % (fra 0,65 til 2,6%) når Realkreditinstitutterne “kun" har hævet deres bidragsprocenter med xx? Jeg ved ikke hvad de har øget med, men umuligt 300%. Hvis det er “samme" produkt bør prisudviklingen ikke være markant forskelligt på et produkt der er “meget svært" at skifte ud. (læs dyrt)

    Hvad siger I til min ide?

    #158248
    AnonymForfatter

    Til alle med boligkredit fra Skandiabanken (HASTER)

    Forbrugerombudsmanden har netop bekræftet, at han nu vil se på Eik Bank’s behandling af kunder med boligkredit fra Skandiabank.
    Anledningen er, at Eik Bank lige har indrømmet overfor Finanstilsynet, at de har taget en overrente på vores Tillægslån og derfor vil kompensere os 500 kr. Problemet er bare, at banken siger, at det er et enkeltstående tilfælde (!), og at Finanstilsynet har accepteret denne forklaring. Derfor har brug for at andre Skandiabank kunder træder frem – specielt dem med ‘Tillægslån’.
    Med alle de bankovertagelser der er nu, skal de ‘overtagne’ kunder behandles ordentligt – og det er et GENERELT problem.

    Meld jer til Facebook gruppen ”Snydt af Eik Bank?” , så kan vi holde hinanden opdateret der.

    PS. Børsen og Jyllandsposten er på sagen

    #162244
    AnonymForfatter

    Hej alle,

    Har nogen en udgave af boligprioritet hvor renten er:

    rente = NB’s rente + administrationsbidrag

    Hvis så så skriv til jenhan77@gmail.com

    Hansen

    #162246
    thsvForfatter

    Det var sådan en vi havde, med tinglyst tillæg på 0,65% i forhold til NIB-renten.

    Men tillægget forhøjet i flere omgange til 2,6% ialt.

    Vi er nu skiftet til Nordea, og sparer ca. 5.000 kr årligt i forhold til Eik bank.
    Men må acceptere et tillæg på 1,9% istedet for de 0,65%…

    #162326
    AnonymForfatter

    Jeg havde også et sådant engagement og flyttede ligeledes til andet pengeinstitut, da Eik Bank gentagne gange øgede tillægget.

    I øvrigt: Med mindre der er tungtvejende grunde til det vil jeg opfordre til, at debatten her på siden bliver brugt mest muligt. Alle berørte bør have en interesse i, at viden bliver delt åbent og ikke bilateralt pr. direkte mail.

    Desuden vil det være dejligt, at tråden forbliver på dette site – det gør, at historikken beholdes og er smart for os, som ikke bruger Facebook (jo, sådan nogle findes skam 🙂

    Ser frem til at høre nærmere om, hvad I finder ud af.

Viser 9 indlæg - 61 til 69 (af 69 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.