Sidste bank stoppet med Mastercard til ikke-kunder

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88679
    AnonymForfatter

    Jeg fandt på lsb.dk for et par uger siden, at man kunne ansøge om at få et LSB Mastercard uden at skife bank. Det gjorde jeg så, men fik så efter 14 dage pr.mail så fik jeg oplyst , at den praksis var det stoppet med for flere måneder siden.

    Dermed så vidt jeg ved så var LSB den sidste bank hvor man kunne få Mastercard uden at skulle skifte bank.

    Jeg har p.t. et Jyske Mastercard (udstedt af SEB kort) men det er uhyggelig dyrt 18,44 % i ÅOP, og den forsikring der derpå er dyr. 685 kroner pr. om året …

    Eneste alternativer til bankerne er vel FDB Mastercard og Acceptcard/Mastercard? Men rent rentemæssigt, så er disse jo ikke spor billigere end SEB kort:(

    /Mads

    #124768
    AnonymForfatter

    Jvf. general Prier så betaler du ikke rente til FDB hvis du betaler 100% måned….

    #124772
    AnonymForfatter

    Jo, men man skal jo så være medlem af FDB for at få et kort hos FDB Coop.

    #124774
    JydenForfatter

    Hvad med Morecard. De 1 % man får tilbage af købene betaler nemt årsgebyt m.v., og så indbetal hele beløbet hjver måned – så er det rentefrit.

    #124776
    AnonymForfatter

    Morecard? Jamen GE Captial skulle jo næsten have flere oplysninger om ens person end Jyske Bank skal, så det er jo ikke valid alternativ.

    /Mads

    #124778
    AnonymForfatter

    Det er vel ligegyldigt at de skal have oplysninger om din økonomi….

    #124788
    AnonymForfatter

    Jo da,

    Men der var jo engang (for en 7-8 år siden) at der var det nok at kunne dokumentere indtægt og evt. fast arbejde for hvis man vil f.eks. låne 50.000 kroner. Men nu pludselig er det ikke nok. Nu vil de pludselig vide alt.

    Jeg ved ikke med jer, men jeg føler det som om at Vi er påvej mod et system, hvor en bank/kreditudøver pludselig vil have indsigt i alt hvad med hvad der har med ens person at gøre. Ikke bare økonomi men hvem ved måske også helbredssituation.

    Ved ikke med Jer, men føler selv her det er en kedelig tendens. For så er det jo som at man ikke har noget privatliv længere.

    /Mads

    #124806
    AnonymForfatter

    Det er gratis at være medlem af FDB, det koster kun en 50´er at blive oprettet.

    #124844
    AnonymForfatter

    Til Euroman:

    Det er da meget naturligt at kreditor strammer skruen i disse tider.

    Ville du ikke gerne sikre dig mod tab hvis du var pengeudlåner???

    Jo mere de kender dig og din økonomi – jo mere sikkerhed har de for at få deres penge retur.

    #124850
    AnonymForfatter

    Jo,

    Men jeg føler personligt, at jo mere indsigt man giver. Jo større indsigt får big-business i ens privatliv.

    Du vil måske have det godt med at hvis Vi nåede et punkt, hvor bankrådgiveren ville have oplyst hvornår du sidst have været til lægen og for hvad, iforbindelse med overvejelserne vedr. lån?

    Hvis Vi når det punkt, så er det sgu 1984!

    /Mads

    #124852
    AnonymForfatter

    Desuden virker det jo også sådan på mig, at det er bankernes egen skyld, at Vi er netop i den her dårlige økonomisk situation.

    De har jo haft travlt med at sprede der økonomiske ben for tvivlsomme ejendomsspektulanter. Hvori det virker som at sådanne tvivlsomme forretningsfolk nærmest fik lov til at gå med alle de penge de ville ha.

    Alt imens Hr. og Fru Hansen har skulle og stadigvæk skal undersøges i hoved og r**, blot for at få udvidet deres kassekredit med nogen få tusind kroner.

    Ved ikke med Jer, men jeg synes det er en kedelig tendens. At bankernes ekstreme velvilje overfor ejendomsspektulanter og tab på disse skal gå ud over alm. mennesker der betaler deres afdrag til tiden!

    /Mads

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.