Indskydergaranti

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88659
    AnonymForfatter

    Lidt underligt med den indskydergaranti.

    Jeg har været lidt heldig at spare lidt op og skal til at fordele “guldet" rundt omkring p.g.a. 300.000 grænsen – men det er vel det eneste man kan gøre?

    #124538
    JydenForfatter

    Ja, fordeling mellem flere pengeinstitutter eller hvis du har en ægtefælle der kan medregistreres så kan du jo komme op på 600.000 kr. pr. pengeinstitut.

    Og så må vi håbe at folketinget får vedtaget en forhøjelse af grænsen for indskydergarantien efter sommerferien, og en ordentlig forhøjelse – f.eks som i Norge til 2 mill. kr. Håber ikke det bliver det bare pjat der har været talt om med 375.000 kr., grænsen er jo ikke ændret i amnge mange mange år.

    #124576
    AnonymForfatter

    Kiggede på fih erhvervsbank – 5,9% ved 3 mdr. binding.

    Det bedste jeg har set.

    #124590
    AnonymForfatter

    Mit forslag er at udbyde dem via Mybanker.biz her har du 25 banker som byder ind på “guldet" og aller er omfattet af indskydergarantien.

    #124594
    thsvForfatter

    Hejsa

    Ja, du kan indskyde 295.500 kr. der så er dine penge dækket incl. evt. renter.
    Har selv sådan en konto, og det er højere rente end et F1-lån incl. bidrag.

    #124596
    Michael01Forfatter

    Kan varmt anbefale FIH

    #124598
    AnonymForfatter

    Det var dejligt med anbefaling vedr. fih – har taget kontakt til fih i dag.

    Skal lige have fundet nogle flere banker – indtil nu, ser det ud til ca. 5% ved 3 mdr.

    #124600
    thsvForfatter

    Ellers kunne jo overveje de 2% obligationer, der udløber til nytår, er en god forrentning, specielt hvis du får positiv kapitalindkomst, da kursgevinsten jo er skattefri.

    #124602
    AnonymForfatter

    Erkender blankt, at obligationer har jeg overhovedet ikke noget som helst forstand på. Men de skulle være lige så sikre som kontanter – ikk?

    Ved også at pensioner ikke har loft som indkydergaranti – men hvordan er det med obligationer?

    #124606
    AnonymForfatter

    Det lyder som om du måske har mere forstand på penge end du foregiver.

    Hvor har du alt dit “guld" placeret i øjeblikket, når du overvejer at sætte penge ind foreskellige steder p.g.a. indskydergarantien.

    Og enhver ved vel også at obligationer er noget af det mest sikre, især kort obligationer. Jeg ikke hørt om nogen der har tabt på obligationer i umindelige tider, hvis overhovedet det er sket.

    Køb bøger om investering m.v. eller lån dem på biblioteket eller søg lidt rundt på nettet, der kan du finde mange gode og oplysende ting. (Mybanker kunne du jo godt finde, så helt galt kan det jo ikke stå til).

    #124610
    AnonymForfatter

    Jeg har betalt lærepenge – bl.a. købt aktier for lånte penge.

    Har haft guldet flyttet rundt efter de højeste indlånsrenter i mindre pengeinstitutter.

    Efter nogle rygter om små banker i januar, flyttede jeg det meste over i en af de store.

    Det lyder som om du måske har mere forstand på penge end du foregiver.

    Hvor har du alt dit “guld" placeret i øjeblikket, når du overvejer at sætte penge ind foreskellige steder p.g.a. indskydergarantien.

    #124612
    Michael01Forfatter

    PAS PÅ

    De store kan meget nemt lige pludseligt være kritisable. Med store engagementer rundt omkring i verdenen, ER INTET SIKKERT

    #124614
    JydenForfatter

    Ud over FIH bruger jeg selv også Morsø Sparekasses toprentekonto. I øjeblikket 5,38 % uden opsigelse ved beløb over 250.000 kr. – dog kun 1 hævning og indsætning pr. måned, men når det gælder placering af midler betyder det jo normalt ikke noget.

    #124616
    AnonymForfatter

    Morsø Sparekasse havde jeg misset.

    Citat fra sparekassens hjemmeside:

    “Hvis saldoen er mindre end 250.000 kr. får du Cibor 3 mdr. -1,75% (gælder hele saldoen)"

    Cibor er 5,38% p.t. hvis jeg ikke tager fejl – det er da vel ok.

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.