Er der en sød sjæl derude der kan hjælpe mor til 2 med at komme ovenpå igen…

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 65 i alt)
  • Indlæg
  • #123554
    AnonymForfatter

    ja ja så siger vi det, jeg ved hvad jeg sidder med. Ud over det findes der forskellige ting man kan stille sikkerhed i….det har i hørt om ik.

    Hyg i jer videre herinde, jeg vil hoppe og springe af glæde over de dokumenter jeg har i mine hænder.

    Det er grimt at få af vide af en skide forhenværende rki registreret at systemet kan brydes ikk.

    Fy for satan hvor er i dog væmmelige herinde

    #123556
    MichaelForfatter

    Ja, det var faktisk derfor jeg også spurgte hvor hun havde fået lånet henne. Det er simpelthen der pure opspind SHE – ærgeligt at du bilder andre gældsramte ind, at man da bare kan få et lån til 7,5% når alle andre har sagt nej tak pga. risikoen. Lad være med at spilde folks tid med dine løgne en anden gang.

    #123558
    MichaelForfatter

    Nå?! Og hvad har du så stillet som sikkerhed?

    #123562
    AnonymForfatter

    Det er jo direkte ondskabsfuldt, at give andre mennesker ubegrundet håb.

    Lige nu er vi faktisk oppe på at betale 9,0% på vores budgetkassekredit, og det er endda efter jeg har beklaget mig over renten.

    Så hvis Jyske Bank uddeler penge på den måde, så tror jeg da jeg vil ned i den lokale afdeling og høre om ikke de har et godt tilbud til os 🙂

    Holdt op mod SHE’s tilbud, skulle det vel ikke være urealistisk at låne 100.000 til en Peugeot 107, til en rente på 2,5% 🙂

    Det holder jo ikke!

    Jeg ser 3 muligheder:
    1. SHE har en stor friværdi i noget fast ejendom.
    2. SHE har fået et velbeslået familiemedlem til at kautionere
    3. SHE lyver så vandet driver

    Jeg vil til enhver tid fastholde, at hvis man ikke kan stille sikkerhed, og er registreret i RKI, så kommer man ikke nogen vegne i det danske banksystem.

    #123564
    MichaelForfatter

    Lige for at banke den med “sikkerheden" helt i jorden: Stiller man en genstand som sikkerhed for et lån skal det tinglyses. Det tager op til 10 dage (som er max. iflg. tinglysningsloven). Ofte tager det faktisk længere tid end det, men én ting er 100% sikkert. SHE har ikke fået tinglyst noget som helst OG fået et lån den samme dag – det er ganske enkelt en umulighed

    #123566
    AnonymForfatter

    Det havde jeg ikke lige tænkt på.

    Ja selvfølgelig, så er det endegyldigt bevist at hun taler usandsandt. For hun skriver jo, at der er stillet et eller andet som sikkerhed.

    #123568
    KrisserForfatter

    Et par overvejelser:

    Debatret
    Tilsyneladende synes SHE at hun har ret til at bestemme hvem der må diskutere i denne tråd. Det synes jeg er interessant, da denne forum og dets faciliteter mig bekendt er stillet til rådighed af Mybanker.dk. Jeg tror at nyheden om overgangen af rettigheden til at bestemme hvem der må skrive hvad på forummet har overrasket alle – ikke mindst Mybanker.dk.

    Lånemulighed
    Jeg er også meget mistænksom overfor at SHE skulle have fået et lån hos Jyske Bank til 7,5 % i rente. Enten lyver hun over for os (hvilket er tarveligt overfor andre RKI-registrerede), eller også har hun løjet overfor eller tilbageholdt oplysninger fra Jyske Bank. Det er muligt at SHE er blevet slettet fra RKI ved at bestride registreringen, men selv om registreringen er slettet, er det stadig et forhold der er ganske vigtigt at oplyse til banken. Hvis rådgiveren i Jyske Bank har ydet lånet til den rente og med denne viden – især i den nuværende situation – vil jeg kalde rådgivningen dårlig og rådgiveren naiv. Hvis SHE har tilbageholdt oplysningen, kan Jyske Bank vælge efterfølgende at opsige lånet udenfor de opsigelsesregler der normalt gælder.

    Kaution
    Hvis SHE har fået lånet mod kaution, er det udelukkende fordi rådgiveren er uerfaren. Der eksisterer nemlig en aftale mellem Forbrugerrådet og Finansrådet om, at der ikke kan kautioneres for gammel gæld. Som jeg hører det her, er der tale om omlægning af eksisterende lån, og Jyske Banks kaution vil derfor ikke være gyldig.

    #123570
    MichaelForfatter

    Krisser: Der kan vist ikke herske megen tvivl om at SHE lyver. Det er drønærgeligt at give andre RKI-registrerede håb om et billigt lån når muligheden reelt ikke eksisterer for 99%. Kun i ét tilfælde ser jeg en mulighed for samling af gælden til en lav rente og det er vis personen har friværdi i en ejendom – men i såfald vil det nok næppe nogensinde komme så langt som til en registrering, da personen vel længe inden vil bruge den mulighed, så vi er vel omkring de 100% i virkeligheden.

    #123572
    AnonymForfatter

    uha.. jo det går da fantastisk hurtigt herinde!

    Jeg prøvede også min bank, og de sagde blankt nej, de ville ikke engang vide størrelsen af det jeg skulle låne.

    Men det nye lån jeg fik er til 8.5 % og det er i mit pensions selskab hvor jeg har opsparing som der gør at jeg kan få tilbudt lån selvom jeg intet har at stille til sikkerhed ud over mit pæne ansigt.

    Så jo min situation er heldig, det ved jeg godt.

    #123632
    AnonymForfatter

    G Prier, jeg kan godt lide din stil, og jeg vil gerne stille dig spørgsmål om RKI, som jeg ikke kan poste hér. Vil du sende mig en email på jarle3@forum.dk så jeg kan skrive en mail til dig?

    Kan ikke hitte ud af hvordan man sender en privat besked i dette forum, så det blev lige hér i tråden i stedet.

    Beklager meget forstyrrelsen til I andre.

    #123666
    AnonymForfatter

    Jeg tror ikke mybankers funktionalitet tillader at sende private beskreder.

    Jeg mener heller ikke det er klogt at gøre sin emailadresse tilgængelig på en offentlig side, bl.a. fordi søgerobotter gennemtrawler nettet, opsnapper adressen, og derefter spamer dig til helvede.

    #123668
    MichaelForfatter

    Jeg undrer mig i det hele taget over Jansens henvendelse. Hvad er det for et farligt spørgsmål han ikke kan stille her hvor alle er fuldstændig anonyme?? Det virker lidt skummelt ærlig talt

    #123670
    LMAForfatter

    Men det nye lån jeg fik er til 8.5 % og det er i mit pensions selskab hvor jeg har opsparing som der gør at jeg kan få tilbudt lån selvom jeg intet har at stille til sikkerhed ud over mit pæne ansigt.

    Så jo min situation er heldig, det ved jeg godt.

    Meget mærkeligt argument når man tænker på, at ALLE pensionsordninger er kreditorbeskyttet?

    Men tillykke med din aftale.

    #123700
    AnonymForfatter

    Du har selvfølgelig helt ret i at det ikke er klogt at poste sin emailadresse offentligt på nettet i forhold til spam, og pågældende adresse er da også udvalgt med det in mente.

    Jeg håber du vil kontakte mig, så jeg kan svare din mail og løfte sløret for mit forehavende. Når Michael skriver at det er et farligt spørgsmål og at det virker skummelt, så kan jeg sagtens forstå det, men må bare sige, at sådan forholder det sig heldigvis ikke.

    Mit spørgsmål til dig er helt harmløst, og du vil så snart du får det forstå hvorfor det ikke går an at poste det offentligt, på trods af at det er et helt sagligt forehavende.

    #123904
    AnonymForfatter

    Helt ærligt hvis du kun er registreret med 1600 kr i RKI, så ser jeg ikke det store problem i det. Du undvære alt overflødigt i en ganske kort tid, Betaler den gæld du er registreret med i RKI og så kan du låne penge alle steder hvis du ellers har en sund økonomi.
    Men sgu da ingen der lader sig registrere i RKI for 1600 kr.

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 65 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.