Er der en sød sjæl derude der kan hjælpe mor til 2 med at komme ovenpå igen…

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 65 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88575
    AnonymForfatter

    Da jeg har været fanget i forbrugslånsfælden, står jeg og har stort behov for et lån til at udligne dum gæld.
    Lånets behov lyder på godt 50.000kroner. Desværre er jeg registreret i rki med “sølle" 1600kroner. Jeg kan efter udligning af gammel gæld afdrage med 1500kroner pr måned.

    #123422
    AnonymForfatter

    Dette er ikke et forum, hvor man formidler lån mellem private.

    Det er fuldkommen uholdbart at stifte ny gæld for at fylde i det gamle hul. Før eller siden ender det hele bare i RKI alligevel. Der er heller ingen banker eller finansieringsselskaber som låner ud til RKI-registrerede.

    Så du må prøve at få en en aftale med dine kreditorer, eller alternativt misligholde dit lån.

    Jeg vil KRAFTIGT advare private mod at give lån til andre uden sikkerhed. Vi så med fairrates.dk, at 9 ud af 10 misligholder betalingerne.

    #123430
    AnonymForfatter

    tak for dit enormt positive svar.

    Da dette er MIT liv og MIN situation det handler om i dette indlæg, ville jeg blive glad for en smugle respekt. Nok er der nogen der misligeholder deres lån, og kors hvor er jeg ved at være træt af at blive sat i samme bås som dem. Eftersom min situation er ukendt i dette forum, kan jeg simpelthen ikke se grunden til at mit indlæg bliver haglet ned på en overfladisk måde. Hvis man skal være en sortseer og tænke at alt jo bare kommer i rki før eller siden, kan man jo “bare" lade det hele ligge, for hvorfor gøre noget ved det når det “bare" skal til rki! Men sådan er jeg ikke. Jeg agter at gøre noget ved tingene (i modsætning til dem der misligeholder deres lovninger) Jeg har to børn at tænke på, derfor reagerer jeg på tingene. Hvis ikke spørgsmålet bliver spurgt, lånet bliver ansøgt eller meget andet, er det jo en umulighed at få et svar her i verden.

    #123432
    MichaelForfatter

    Æh…. hvis du nu ikke er én af dem der misligholder sine aftaler, hvorfor er du så registreret i RKI?

    #123434
    AnonymForfatter

    grundet misforståelser mellem udbyder og jeg. Som jeg har skrevet er det et “sølle" beløb på 1600kroner jeg er indberettet for, hvilket jeg selvfølgelig har forsøgt kraftigt at modgå. Det går ikke altid som præsten prædker, og den må jeg jo så æde. Vi har alle nogle situationer som ser så hvide ud i ANDRES øjne, men den her kræver en laaaaaang forklaring.

    #123436
    MichaelForfatter

    Vil du så være venlig at forklare hvordan det kan hjælpe at afløse ét højtforrentet lån med et andet højtforrentet??

    #123438
    AnonymForfatter

    Menneske dog,

    Så spørg da de steder, hvor man normalt låner penge, nemlig i banker og finansieringsselskaber. Jeg kender bare svaret på forhånd. Du kan ikke låne, fordi du står i RKI. Sådan er verden skruet sammen!

    Mybanker er IKKE et sted, hvor man formidler lån mellem private!

    Jeg lider aldeles ikke af sortsyn, heller ikke af den naivitet du tydeligvis lider af. Jeg har blot redegjort for hvordan verden fungerer. Det er vel trods alt meget naturligt at sætte dig i bås med andre RKI-registrerede, al den stund, du står der allerede.

    Jeg behøver ikke kende dig. Jeg ved statistikken siger, at 9 ud af 10 RKI-registrerede misligholder nye lån de stifter. Derfor er der stærke statistiske begrundelser for ikke at låne ud til dig. Bankerne er ikke noget socialkontor. Bankerne låner ud fordi de kan se en forretning i det, og det er der bare ikke med RKI-registrerede.

    Ja, det er dit liv og dine penge, bevars ja! Og du har så valgt at stå i RKI for sølle 1.600 kr. Fred være med det, og god fornøjelse med DIT LIV!

    #123440
    AnonymForfatter

    Og lige et tillægsspørgsmål.

    Hvis du ikke engang kan fremskatte 1.600 kr til at betale den regning, hvordan i al verden skulle du så kunne afdrage 50.000 kr over maksimalt 5 år, som jo er det normale på forbrugslån?

    Hvis der er tvist om en regning, så vil ethvert ansvarligt menneske sende udbyderen et rekommanderet brev og meddele at man betvister at skylde beløbet. Så kan der ikke optages RKI-registrering før der er faldet dom i sagen.

    Hvis man ikke gør skriftlig indsigelse, mod noget sådant, så må en hvert kreditor gå ud fra du har misligholdt gælden fordi du ikke kan betale.

    Kreditorer har ikke tid eller lyst til at høre din livshistorie (igen naivt af dig at tro andet). En kreditor skal bare hvis hvad du tjener om måneden og om du er RKI-registreret. Sådan fungerer verden altså. Fat det dog, tungnemme RKI-fjols!

    #123444
    AnonymForfatter

    kunne man forestille sig at det månedlige afdrag var mindre belastende for økonomien???? ja det kunne man derfor søges et lån. Da ingen ef jer er låneudbydere, hvorfor er det så lige i blander jer?

    Jeg har fuld forståelse for at man retter sig efter statistikkerne, det er jo det de er her for. Men hvor mange har ikke set en statistik og tænkt, den der gælder sørme ikke for mig?!
    Det er ikke for at være hoven, men besvarelserne betaler ikke mine ting.
    Jeg søger nye “håb" da jeg har to børn at tænke på, og det er dem der gælder. At jeg så har været så dum og naiv at lave lort i den for mig selv, er ene og alene min egen skyld – det er jeg klar over.

    Da jeg ved det er muligt at optage et lån til udrydelse af gammel gæld samt rki registrering, har jeg lavet dette indlæg. Men da jeg ikke har været en af de “heldige" der har prøvet det før, aner jeg ikke hvor jeg skal gå hen. min egen bank er desværre for store til en ubetydelig en som mig.

    Så hvis i ligger inde med viden om hvem der eventuelt kunne forestilles at være mand for dette eller har gode råd til luft i økonomien, ville det være elskværdigt at modtage.
    Tak.

    #123446
    AnonymForfatter

    hvad er lige formålet med din noget så iq-drevet omgangstone? det er pisse nemt at sparke til folk der ligger ned ikk? det er nemt at se du ikke er i rki, for du er jo til syneladene så meget bedre end os andre. At du blander dig fatter jeg heller ikke. har du intet at lave siden du blander dig i dette her forum? at side og spille høj i hatten på andres bekostning er et ekstremt billigt trick.

    Tungnem….sikket, men lige over da, du har fortsat ikke fattet at dette IKKE vedrører dig. Hvad kommer det dig ved om jeg kan og hvordan jeg afdrager, hvad får du ud af at sidde og kaste dine ord på denne side? kald mig hvad du vil….du er jo mester til at sparke til dem der allerede ligger ned. Flot!!!!

    #123448
    MichaelForfatter

    Hør her she: INGEN her – INGEN OVERHOVEDET vil yde dig et lån på så meget som 1 kr. At låne penge til RKI-registrerede er som at stikke en narkoman en pose heroin med ordene: “Hey, hold lige den her for mig indtil i morgen uden at tage noget af den"

    Som Generalen rigtigt siger er private lån forsøgt på Fairrates.dk med det indlysende resultat, at stort set alle lån blev misligholdt. Nej she, du er ikke noget specielt i den her sammenhæng. Du er PRÆCIS som alle andre RKI-registrerede og medmindre din familie vil yde dig et lån, så har du ikke kinamands chance for at låne andre steder – end of story.

    #123450
    AnonymForfatter

    Og jeg fatter omvendt ikke hvad du laver på en hjemmeside hvor man debatterer realkreditbelåning af bolig, værdipapirer, investeringer af forskellig art og hvordan man får de bedste renter på indlån i banken, eller opnår en god rente på boliglån eller banklån.

    RKI-indlæg er fuldkommen malplaceret i dette forum. Ja, det er så bare min mening.

    #123452
    AnonymForfatter

    Lige en tilføjelse til det Michael siger.

    Fairrates var netop et koncept, hvor man lånte småbeløb ud mellem private.

    3.200 kr fordi Bullers køleskab var gået i stykker.
    5.000 kr til Bente, som havde et tandproblem
    5.400 kr til at komme ud af rki
    4.000 kr til en enlig mor
    etc.

    Hvad skete der,

    90% af låntagerne tilbagebetalte ikke pengene. Det er da meget muligt at de havde alle mulige gode intentioner om at betale tilbage, da de lånte pengene. Men faktum var, at de private investorer, der var dumme nok til at låne ud til RKI-stemplede, endte med at tabe en masse penge.

    Derfor advarer jeg kraftigt mod at låne så meget som 25 øre ud til RKI-registrerede.

    Derfor går jeg advarende ind i disse RKI-indlæg.

    Derfor advarer jeg mod

    #123454
    AnonymForfatter

    så kunne i måske have taget pænt imod folk istedet for at være 500% hovne i tonen og føle jer højere end andre. man er den undelyneme ikke et beskidt dyr pga rkiregistrering. men man kan fanme heller ikke få et nej eller ja hvis man ikke forsøger at stille spørgsmålet. at det så lige var jer to der absolut skulle følge debatten fatter jeg fortsat ikke. i kunne have fortalt pænt hvad dette site egentligt gik ud på. til en anden gang, skulle i begge måske lære at tale med mennesker – og lære at holde jeres lange næser af helvede til. tak fordi du på en latterlig magt-lidderlig umenneskelig måde valgte 1 time efter at fortælle mig hvad formålet er med dette site. Det var pænt af dig

    #123456
    MichaelForfatter

    Hvorfor følger du ikke bare Generalens udmærkede råd om at gøre indsigelse mod registreringen? Det er ikke lovligt at registrere så længe der er tvist i en sag.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 65 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.