valg af billån

Viser 7 indlæg - 61 til 67 (af 67 i alt)
  • Indlæg
  • #123108
    MichaelForfatter

    Ligesom forudsætningen for at købe bil skal være tilstede

    #123110
    g1981Forfatter

    Ja og det kunne jeg så ikke(med henblik til de regler der nu engang er nogle der har fundet på)
    Så det bliver nok min mor der låner til en bil, og registrerer den i hendes navn.
    Eller så kan jeg lease en.

    #123232
    AnonymForfatter

    Selv om jeg er forarget over den voksne mand, som bor på nas hos sin mor, vil jeg gerne komme med lidt konstruktivt input. Fakta er jo, at når man ikke betaler et passende beløb for kost og logi, når man bor hjemme, modtager man en gave, som skal oplyses til kommunen og fratrækkes i kontanthjælpen.
    Jeg vil derfor foreslå G1981 hver måned at aflevere yderligere 4.000 kr. til sin mor. Mor kan lade pengene indgå i husholdningen, så der er råd til en ny vaskemaskine, hvis den gamle ryger, eller anvende pengene til at købe lidt tøj til G1981 (for det indgår åbenbart ikke som nogen post i hans eget budget) eller spare dem op på en højrentekonti.
    Hvis mor lader de fleste af pengene stå på en højrentekonto, vil der i løbet af 1½-2 år være penge nok til den lille bil, som sønneke så gerne vil låne. Og indtil da, G1981, synes jeg, du skal køre i taxa, hvis det er så svært at nå bussen.

    #123236
    AnonymForfatter

    Jeg synes det er lidt skræmende at en del af dette forums faste bruger, skal sidde og gøre sig til dommer over hvorvidt en mand på kontanthjælp “bare" skal se at komme i uddannelse, arbejde eller betivle hvorvidt mand er midlertidigt eller permanent uegnet til at arbejde.

    Der bliver stille et senarie op, som vi bliver spurgt om at forholde os til, og så regner det eller ned med personlige fordomme. Jeg synes sku ikke at det klæder folk…giv dog nogle nøgterne råd

    #123250
    MichaelForfatter

    thbo: Ingen gør sig til dommer her. Manden spørger om vores mening til hans situation, som er et ønsket lån på 55.000. Han har ingen formue, bor hjemme, er arbejdsløs og er på kontanthjælp. Hvad vil du ellers have vi skal svare ud over at det ikke er holdbart at låne penge til en bil i den situation? Jo, vi kan da selvfølgelig svare med “smut du hen til Handelsfinans, Finax, pengeautomaten.dk eller Peter fra Sleasy" – så kan selvsamme person lave endnu et “hvor kan jeg låne selvom RKI"-indlæg igen om 4 mdr.

    Problemet er nok som så mange gange før, at nogle mennesker bare ikke kan indse at bægeret ikke kan holde den mængde vand de gerne vil hælde op.

    #123252
    AnonymForfatter

    Jeg er helt enig med dig i svaret omkring at det ikke er holdbart at låne pengene i den situation og jeg er også enig i reglerne omkring offentlig forsørgelse er lavet af en grund. Jeg synes måske bare, da jeg sad og læste alle jeres “gode råd" at det blev en kende personligt.

    #123254
    AnonymForfatter

    Du har naturligvis ret til at fremsætte det synespunkt, men dybest set er en kreditvurdering personlig, og tager udgangspunkt i personlige forhold.

    Hvordan skal man kunne undgå det bliver personligt. Det kan man jo ikke!

Viser 7 indlæg - 61 til 67 (af 67 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.