Så hæver Eik bank igen renten på boligkreditten!

Viser 6 indlæg - 61 til 66 (af 66 i alt)
  • Indlæg
  • #151658
    AnonymForfatter

    Lyder spændende. Giv endelig lyd om svar.

    #151692
    AnonymForfatter

    Hold kæft hvor er jeg træt at Eik Bank…

    Skal vi starte en mailstorm mod dem?

    De har nu hævet renten med 1,25 %… Jeg ville gerne vide hvor mange penge de har tabt på netop denne lånetype, jeg nægter at tro de kan forsvare stigningen..

    /Kasper

    #151696
    AnonymForfatter

    Var det ikke en ide at køre en sag på følgende:

    De ville være (og var) de billigste tilbage i Skandia-tiden. Den gang var deres tillæg 0,65 % som dog kunne ændres i henhold til markedet .. blablabla…

    I dag er deres tillæg 2,60 % (3,4 % – 0,8 % i indskudsrente fra 15/1-10).. Det er en stigning på 300 % – jeg gentager 300 %.

    Burde det ikke falde ind under misvisende/fejlagtig markedsføring når vi tænker på deres salgsargumenter? Og kan man ikke kræve en form for dokumentation for deres udgifter, der jo må være øgede med faktor 3.. Jeg vil bøje mig hvis de sagde “vi har desværre måtte nedskrive på så mange af vores tilgodehavender på boligkredit-lån at vi ser os nødsaget til at hæve vores marginal til 2,6 %". Men det er jo kaptajn listepik x 4 de har gang i…

    #151698
    AnonymForfatter

    Har i dag fået svaret på, om det tilbud Eik Bank gav os i forbindelse med stigningen pr. 16. januar 2009, hvor vi kunne indfri et prioritetslån med maksrente til kurs 100 indtil 31. marts 2009, også gjaldt denne gang.

    Det gør det desværre ikke.

    Fik dog bekræftet at de ikke kan røre ved maksrenten, som i vores tilfælde er på 5,50%

    mvh.
    Ole

    #151700
    testForfatter

    tja så kan jeg da vist kun prise mig lykkelig over at de kun opkrævede ca 1800 kroner fra mig og glemte resten af den 1% af ca. 1,1 mill.

    Som jeg tidligere har skrevet tvivler jeg på at man kan vinde en sag om EIK da det jo sådan set står klart og tydeligt i pantebrevet. Finsstilsynet har udtrykte kritik men kun kritik. Hvad sku det i øvrigt gavne at vinde en sag? når de gå konkurs ryger jeres lån alligevel.

    #158238
    AnonymForfatter

    Til alle med boligkredit fra Skandiabanken (HASTER)

    Forbrugerombudsmanden har netop bekræftet, at han nu vil se på Eik Bank’s behandling af kunder med boligkredit fra Skandiabank.
    Anledningen er, at Eik Bank lige har indrømmet overfor Finanstilsynet, at de har taget en overrente på vores Tillægslån og derfor vil kompensere os 500 kr. Problemet er bare, at banken siger, at det er et enkeltstående tilfælde (!), og at Finanstilsynet har accepteret denne forklaring. Derfor har brug for at andre Skandiabank kunder træder frem – specielt dem med ‘Tillægslån’.
    Med alle de bankovertagelser der er nu, skal de ‘overtagne’ kunder behandles ordentligt – og det er et GENERELT problem.

    Meld jer til Facebook gruppen ”Snydt af Eik Bank?” , så kan vi holde hinanden opdateret der.

Viser 6 indlæg - 61 til 66 (af 66 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.