Så hæver Eik bank igen renten på boligkreditten!

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 66 i alt)
  • Indlæg
  • #143108
    AnonymForfatter

    kaere alle,

    vejen frem for at få skovlen under eik bank går ikke over klagenaevnet men derimod over finanstilsynet og forbrugerombudsmanden.

    for det første lovede skandiabanken i sin tid at laanet var fuldt ud konkurrencedygtigt med et realkreditlaan – og det er nu langt fra tilfaeldet.

    det er bondefangeri, og det er der regler imod i god skik bekendtgørelsen.

    for det andet begrundede eik bank tidligere stigninger med stigninger i pengemarkedsrenterne. De er nu faldet igen, men eik bank har alligevel ikke sat renten tilsvarende ned.

    Jeg går i gang saa snart jeg har tidsmaessigt overskud.

    Eik bank får ikke lov at slippe…

    #143188
    AnonymForfatter

    Hej test.

    Forsøg at få nogle tilbud fra forskellige banker og realkredit. Find ud af hvor hårdt de vurder din nye situation som arbejdsløs. Du har jo en friværdi på 1,15 mio (1,8-0,65) så du har jo lidt at forhandle med.

    Eikbank løber fra den ene aftale efter den anden. De er så utroværdige at jeg ikke tør eller har lyst til have mine bankforbindelser der mere.

    Eikbank bliver mere udsat i fremtiden – går formentlig konkurs – da de gode solide kunder forsvinder og tabet på dårlige stiger.

    Hvorfor skulle Eik Bank ødelægge skandiabanken. De fortjener at gå konkurs når de ødelægger noget så genialt. (læs: solide kunder uden den store risiko for tab)

    #150680
    AnonymForfatter

    Til alle eik bank kunder med prioritetslån fra skandiabanken:

    Der er nu en meget seriøs journalist på sagen, der vil “vende hver en sten". Samtidig er forbrugerombudsmanden i gang med at se på sagen.

    Alle der gerne vil stå til rådighed for at journalist til baggrundsinformation kan tale med gamle skandiabanken kunder der føler sig snydt af eik bank bedes skrive til jenhan77 snabel gmail.com

    Hansen

    #150688
    thsvForfatter

    http://www.linksamlingen.dk/skandiabanken-danmarks-stoerste-internetbank-8395
    “SkandiaBanken er en gebyrfri bank, der samtidig tilbyder nogle af markedets bedste rentesatser på ind- og udlån. SkandiaBanken’s BoligPrioritet er billigere end markedets billigste realkreditlån og lignende lån i andre pengeinstitutter. Når du vælger SkandiaBankens BoligPrioritet, har du dermed sikret dig Danmarks absolut laveste rente."

    #150690
    thsvForfatter

    http://borsen.dk/investor/nyhed/130927/

    Klik på billedet med vilkår for boligprioritet:

    Afsnit omhandler det variable tillæg på 0,65%, som var gældende, da jeg optog lånet omkring nytår 2005/6.

    #150724
    testForfatter

    ja jeg har jo så skifte bank helt og aldeles i dag. har lige flyttet den sidste slat for Eik bank. Den kritisk ligger jo i tråd med det som finanstyrelen har sagt men hvad hjælper det. Man skal kunne vinde en retssag og det tvivler jeg på.

    #151476
    thsvForfatter

    Det kan jeg så konstatere at Eik bank ikke har i sinde!

    Tværtimod hæves rentetillægget med yderligere 0,75%, så det bliver 2,6% pr. 1/4-2010.

    Ærgerligt at lånet er så beskedent, at omlægningsomk. svarer til 2 års renteforskel.

    #151494
    AnonymForfatter

    Ja nu er bægeret snart ved at være fuldt. De må jo være helt ude i tovene, siden de chikanerer kunderne så åbenlyst.
    Jeg har en MaxRente på 5,5 pct på min kredit. Gad vide om de også kan omgå den? Det bliver jo allerede aktulet, når Nationalbanken har hvæet renten med mere end 1,6 pct.

    #151502
    AnonymForfatter

    Jeg er godt nok glad for at jeg valgte at flytte min boligprioritet og konti væk fra Eik Bank her i januar. Kan kun opfordre folk til at undersøge andre alternativer, da det med den seneste hævning er muligt at få noget der er langt billigere (selvfølgelig forudsat at man har en god økonomi) og hvor man forhåbentlig slipper for Eik Banks ufine forretningsmetoder. Jeg har omlagt mit lån til et F1 lån + en boligprioritet (forhandlede mig til en rente der var 0,05% lavere end den jeg havde i EikBank og det var inden den nævnte forhøjelse på 0,75%).

    #151504
    thsvForfatter

    Hvor henne?
    Jeg kan jo godt se, at Danske banks minimumtakst er de nævnte 2,6%, som er 0,05% lavere.
    Og hvad kostede det dig i gebyrer?

    #151508
    AnonymForfatter

    Det er Danske Bank. På boligprioritet betalte jeg kun det faste tinglysningsgebyr på 1.400 kr. (der er nomalt også et bankgebyr på 2-3.000 kr., som man jo kan forsøge at forhandle væk :-)). F1 lånet var noget dyrere i sagsomkostninger pga. lånesagsgebyrer og kurtage – men her er renten jo også ekstrem lav p.t.

    #151552
    AnonymForfatter

    Vores ydelse stiger med kr. 63.000 om året som følge af de seneste to forhøjelser. Jeg sender et brev til Eik Bank og brokker mig. Ikke at jeg tror det hjælper.

    Kan også huske Skandiabankens markedsføring så sent som i 2007. Er der én som har kopier af materiale hvor dette løfte fremgår? Hvis det er tilfældet som må der være en god sag om vildledende markedsføring.

    #151556
    AnonymForfatter

    Hej Hansen,
    her er en kopi af det brev jeg sender til Eikbank. Måske kan dette bruges i denne sammenhæng? Måske kunne et lignende brev blive underskrevet af en stor gruppe tidligere Skandiabank kunder?

    “Kære Poul Poulsen og Niels Mogensen,

    Vi har med forbløffelse modtaget jeres brev angående en forhøjelse af rentetillægget på vores Boligprioritet XXX. Det er ikke mange måneder siden at vi modtog et lignende brev om en forhøjelse på 0,5 procentpoint. Disse to forhøjelser fører nu samlet til en årlig merudgift for os på rundt regnet kr. 63.000,-

    Da vi så sent som i 2007 indgik vores låneaftale med Skandiabanken var beskeden at rentetillægget var et fast provenu til banken, mens risikoen lå i den variable rente som fulgte diskontoen. Denne risiko var vi helt med. Der har åbenbart været mulighed for at ændre rentetillægget i aftalen som vi har overset. Vi har dog ikke regnet med risikoen for at en ny bank ikke ville leve op til ånden i den aftale vi indgik med Skandiabanken. Denne nye risiko viser sig nu desværre at være meget reel. Hvordan kan vi være sikre på at I ikke om et par måneder beslutter jer for at have tillægget yderligere? Denne dobbelte risiko kan vi ikke leve med. Da vi indgik aftalen fik vi på ingen måde indtryk af at dette tillæg var variabelt.

    Det er forståeligt at banken ønsker at tjene flere penge. Hvem gør ikke det? Det er dog ikke forståeligt at I vælger at ændre betingelserne for aftaler der er indgået med Skandiabanken. Vi køber ikke argumentet om højere finansieringsomkostninger som I gav os sidste gang, da finansieringen af vores lån jo blev foretaget før finanskrisen. Det virker mere som om at I udnytter det faktum at det kan være besværligt og dyrt for os at skifte lån. I denne forbindelse skal I dog huske på at Skandiabanken tiltrak sig de få procent af bankkunderne der er mobile og bevidste om forholdet mellem pris og kvalitet. Denne kundegruppe har skiftet før og vil gøre det igen efterhånden som jeres strategi om at gå fra lave priser til ”fair” priser implementeres.

    Det er vores håb at vi stadig kan blive hos Eikbank, men det vil afhænge af at I dropper dette nye tillæg. Såfremt I ikke kan gøre noget ved situationen, så er tilliden mellem os og jer brudt og vi vil snarest flytte vores engagement til en anden bank. Vi vil ikke kunne leve med risikoen for nye tillæg."

    #151558
    tgForfatter

    Hej SørenP

    Har det sidste halvandet år været efter Eik Bank hver gang de forhøjede tillægget, og har hver gang blot fået et svar der er “vand ud af ørene".
    Med den forrige rentestigning fik jeg nok, de lagde tillægget 0,05% point under Nordea, men hvis de tror at tilliden til banken er til salg for så lidt, tager de fejl. Nu skal man betale ekstra for at have en bank man ikke har tillid til, så det må da sætte fart i afgangen af gode kunder.
    Jeg har netop skiftet bank og boligfinansiering, og i den forbindelse sendte Eik Bank et brev hvor de spurgte om hvorfor jeg skiftede bank. Det “sjove" var at der var 10 afkrydsningsmuligheder, hvoraf ingen var relevante hvis man var besvigen prioritetskunde eller blot havde mistet tilliden til banken, så der blev god brug for diverse feltet.

    Jeg er spændt på hvad det ender med, når de er så desperate for at slippe af med de gode kunder.

    #151560
    thsvForfatter

    Urgh, det var mange penge, er jeres boligprioritet virkelig på over 4 millioner, eller er det alle 1,95% fra 0,65 til nu 2,60% i tillæg du regner med?

    Så er vores gæld på små 700.000 kr jo nærmest peanuts.

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 66 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.