Tilfredshedsundersøgelse

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88438
    AnonymForfatter

    Er der nogen der kan fortælle mig, om der findes nogen tilfredshedsanalyser af pengeinstitutterne på Internettet?

    #121646
    AnonymForfatter

    Jeg du er på en 🙂

    Under oversigterne med rentesatser er der også bedømmelser af pengeinstitutterne.

    #121648
    AnonymForfatter

    Jeg=Ja 🙂

    #121662
    AnonymForfatter

    Tak 🙂

    #121676
    AnonymForfatter

    Jeg er dog ikke helt enig med jer. Denne tilfredshedsananlyse er ikke repræsentativ for den Danske befolkning – men for en lille gruppe nørder ;o)

    Jeg aner ikke om der er en sådan tilgængelig på nettet – men jeg ved at de bliver lavet (men jeg tror det er noget banken selv sørger for)

    #121712
    AnonymForfatter

    Til Gode Råd:

    Tal for dig selv nørd 🙂

    Men okey brugerne af mybanker er nok mere kritiske end almindelige forbrugere – men det gør jo så bare tilfredshedsbarometeret her på mybanker mere brugbart.

    #121722
    AnonymForfatter

    HOV HOV!!! ;o)

    Nej, jeg mener nu ikke at det er en repræsentativ vurdering – der er jo nogle banker der har 5 stemmer…….

    #121728
    RedaktionenForfatter

    Kære debattører

    Jeg er enig med jer i at nogle af de små banker kun har 5 svar, men det ville de også have i en undersøgelse med 1 til 2.000 svar i en landsdækkende undersøgelse, simpelt hen pgra. af deres størrelse i forhold til markedet.

    Der findes tilfredshedsundersøgelser som dansk kundeindeks laver hvert år og deres tal stemmer stort set overens med brugerne på mybanker.dks svar.

    Der er pt. 100.000 unikke “nørder" om måneden, der kigger på listerne via mybanker.dk så det er nok en vis rigtighed i de svar som i kan finde her på siden. 🙂

    Hvis man klikker på søjlegraffen for den enkelte bank, kan man se
    hvilke 5 spørgsmål, der har vægtet og hvor mange svar der indgår i undersøgelsen.

    Til sidst vil jeg da gerne opfordrer så mange som muligt til at vurdere sin egen bank, da det er godt for vores indhold, at der kommer så mange svar som muligt.

    Med venlig hilsen
    Mybanker.dk

    John Norden

    #121752
    JydenForfatter

    Jeg vil da meget hellere bruge oplysningerne fra en analyse besvaret af nogle lidt kritiske forbrugere end en, hvor alle de sløve danskere der ikke får skiftet bank har udtalt sig. De interesserer sig jo slet ikke for de store fordele og besparelser der kan være ved at skifte bank og deres mening er derfor ret ligegyldig i den sammenhæng, de jo bare tror det er ligegyldigt hvem man har som pengeinstitut.

    #121794
    AnonymForfatter

    Ligepræcist derfor er det da vigtigt at have en landsundersøgelse….
    Det er jo de kritiske mennesker der lægger vægt på en ting der har udfyldt her på siden, så en enkelt dårlig oplevelse har STOR indflydelse på bankens samlede resultat.
    Hvis nu man fik indblik i bankernes egne undersøgelser……

    #121808
    JydenForfatter

    Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår hvad du mener. Men som John Norden skriver er der ikke så stor forskel i mybankers og Dansk Kundeindex undersøgelser.

    Man kan ikke sammenligne tallene da de ikke er opgjort på samme måde. Dansk Kundeindex er regnet ud efter et sindrigt system og har ikke noget med procenter og gøre.

    Men hvis du sammenligner så har

    Danske Bank 50 % kundetilfredshed på mybanker og en score på 74 på Dansk Kundeindes

    Nordea 53 % på mybanker og 74 på Dansk Kundeindex

    Jyske Bank 61 % på mybanker og 79 på Dansk Kundeindeks

    Sydbank 61 % på mybanker og 76 på Dansk Kundeindeks

    Nykredit 70 % på mybanker og 77 på Dansk Kundeindex

    Øvrige pengeinstitutter har en tilfredshed på 82 på Dansk Kundeindeks. Tallene for Dansk Kundeindeks er for 2007 undersøgelsen

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.