4,75 eller 5% i brf?

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88432
    AnonymForfatter

    Var lige inde og tjekke min konto på brf og så, at jeg fra 5. maj ville få 5% rente på mit indskud!

    ———————————–
    30.04.2008 Rentesats: 4,500

    05.05.2008 Rentesats: 5,000
    ———————————–

    Det var li’got’ satans tænkte jeg – loggede af – og gik ind på …

    http://www.brf.dk/412568AB004B8B51/alldocs/DOCJAJN-4HUA8F?OpenDocument&ALTURL=/412568B30049A81F/alldocs/DOCURAN-5JELPY

    … for at se, om det nu også kunne være rigtigt.

    Her bliver man så præsenteret for:
    “Renten forhøjes til 4,75% fra den 5. maj."

    Så nu er jeg spændt på hvordan dét ender.

    Måske bør man ikke mere stole på børnelærdommen, at 2 + 2 er lig med 4?

    #121580
    AnonymForfatter

    Ifølge BRF’s hjemmeside ændres følgende konti den 050508:

    Højrentekonto med variabel rente og ingen binding fra 4,50% til 4,75%.

    Højrentekonto med fast rente og 12 mdr. binding fra 5,00% til 5,25%.

    #121582
    fk2001Forfatter

    Mystisk, jeg har ikke fået noget at vide om dette?

    På deres website står at konto med 1 års binding giver 5.25%, men jeg kan ikke se nogle ændringer for den alm. konto. Hvor står dette?

    #121586
    MichaelForfatter

    Hos mig står der nu 5% i rente, så nu føles det næsten som de gode gamle Nordisk Klippe dage 🙂

    #121588
    MichaelForfatter

    Glemte lige at skrive, at jeg har konti uden bindinger

    #121590
    AnonymForfatter

    Nåh, ja! Det glemte jeg også at fortælle; at det er min konto uden binding.

    Men mystifistisk er det. Har lige været inde og tjekke igen og kan se, at rentetilskrivning ER 5%. Man kan jo kontrollere/se rentetilskrivningen.

    Så jeg skal da ikke klage; men jeg undres over, at brf reklamerer med 4,75%, men giver 5%.

    Er det reklameafdelingen og regnedrengene der har det lidt svært med kommunikationen?

    #121602
    AnonymForfatter

    Har netop ringet til BRFBank iflg. dem er det en fejl der står 5% i rente inden på vores konto. Det skal være 4,75 ligesom der står på hjemmesiden. ØV

    #121618
    MichaelForfatter

    Ikke desto mindre er der de seneste par dage blevet foretaget renteberegning med 5% (se under renteopgørelse og regn selv efter). Enten ved de ikke selv om det skal være 4,75%/5% eller så er der nogen der sover i timen.

    #121636
    AnonymForfatter

    Ja, det har jeg også bemærket. Også jeg får de 5%.

    Nu må vi så håbe, at de sover videre. 😉 Selv om det faktisk ikke er betryggende, at en bank ikke har styr på deres egne renteberegninger!

    Nå, men hvis de vågner op, så bliver det nok noget med røde kinder.

    Spændt på hvornår der bliver rettet i min kontoopgørelse – hvis der gør. Og, hvis der gør, om så den tilskrevne 5%-rente bliver tilbageført til de 4,75%.

    #121674
    AnonymForfatter

    På grund af en fejl tidligere på ugen hos vores datacentral, er der på BRFbanks højrentekonti p.t. indlagt en forkert rente. Det er ved at blive rettet med tilbagevirkende kraft. Rettelsen forventes at være foretaget 9. maj. Vi beklager selvfølgelig den fejl, der er sket, fra datacentralens side.

    Ulrikke Ekelun/BRFkredit

    #121760
    JydenForfatter

    Ja, man kan undre sig at der skal gå så lang tid inden sådan noget bliver rettet. Og det er jo ikke kun BRF det drejer sig om.

    Man må gå ud fra at danske pengeinstitutter med repsekt for sig selv, Finansrådet, Finanstilsynet, Forbrugerrådet med flere har systematisk konkurrentovervågning/markedsovervågning af de indlæg der er på mybanker.dk – eller hvad ???? De kan i al fald lære noget om hvordan det står til i markedet – men man vil sikkert hellere selv lave sine undersøgelser og selv formulere/manipulere spørgsmålene, og så holde resultatet for sig selv, hvis ikke det passer ind i billedet.

    Det er sjældent som i dette tilfælde fra BRFBank, at der er et indlæg med kommentarer fra dem der egentlig bliver debateret her på debatsiderne. Men bedre sent end aldrig med en kommentar fra BRFBank.

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.