FIH bank

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88370
    AnonymForfatter

    Nogen der har gjort erfaringer med FIH bank og deres nye indlånsprodukter?

    #120878
    AnonymForfatter

    Nej.. desvære kender indet til den bank..
    Men har set en go rente .. hvad er ulempen med den bank..
    Hvis den er som NR bank bare med bedre rente.. ??? er der nogen som kender den og gebyr ovs,,

    #120958
    Michael01Forfatter

    Jeg har oprettet konto og snakket med dem, virker dybt seriøse.

    Vender tilbage, når tingene er oprettet

    #120976
    AnonymForfatter

    FIH… Islandsk ejet. Need I say more? – Det kan da godt være at dette er Northern Rocks efterfølger i Danmark (hvis I forstår sådan en lille én 😉

    I stedet for at jagte en halv procent højere rente, så køb dog nogle korte obligationer med skattefri kursgevinst eller opret en konto i en af de store banker med gennemsigtighed i deres gebyrpolitik.

    De fleste af jer bruger aaaalllttt for lang tid på at undersøge markedet for at tjene et par hundrede kroner mere i renter om året efter skat.

    #120978
    AnonymForfatter

    Hele ideen med Mybanker er vel at finde banken som giver den bedste rente, hvorfor snyde sig selv for den sidste halve procent. Du skriver “et par hundrede kroner". Lad os gå ud fra at de 29722 som der står her på hjemme siden som har meldt sig til nyhedsbrevet også bruger hjemmesiden til at få den bedste indlånsrente. Forskellen på at få 5% eller 5,5% hvis de 29722 som hver har 300.000 kr. som de gerne vil sætte ind på en opsparringskonto bliver jo 1500 kr. mere før skat eller i alt 44.583.000 kr. Det er da værd at tage med 😉

    #120984
    AnonymForfatter

    Til SundFornuft:

    Nu er der altså mere end en halv procents forskel mellem de dårligste og de bedste tilbud.

    Hmmm…. En stor bank med gennemsigtighed i gebyrpolitikken – findes den?

    #120996
    JydenForfatter

    De fleste af jer bruger aaaalllttt for lang tid på at undersøge markedet for at tjene et par hundrede kroner mere i renter om året efter skat.Du har det ligesom Jonas Torp fra Danske Bank der i Berlingske trak renteforskellen ned på pizzaniveau, og så kort tid efter spiller de selv ud med 5 % – men på nogle dårlige betingelser. Dobbeltmoral ?

    Jeg tror ikke mange der er i dette debatforum snakker om et par hundrede kroner om året. Mange skal finde noget nyt efter at Northern Rock desværre lukker i DK. Hvis du f.eks regner lidt på de tal Northern Rock har offentliggjort om antal kunder og indestående. så var det jo et ret stort gennemsnitlig indestående kunderne havde.
    Den rigtig manglende konkurrence mellem de danske banker gør at de forsøger at få det til at lyde som om renten ikke betyder noget, og når de så kommer med et tilbud, ja så er det i vid udstrækning tidsbegrænset og med en masse syge regler.
    Det er da derfor dejligt at FIH kommer med noget der ligner Northern Rock og ikke er et tidsbegrænset knaldtilbud.

    #121024
    SoleilForfatter

    Svar til Sund Fornuft.

    Enhver skal jo gøre, hvad han vil, men det er altså ikke det samme at købe korte obligationer, som at have en velforrentet bankkonto.

    (1)På en bankkonto (uden bindinger) kan man indsætte overskydende beløb uge for uge, ja endog dag for dag, og hæve dem tilsvarende, det kan man ikke med obligationer. Ugentlig (for slet ikke at tale om dagligt) køb/salg vil blive alt for dyrt.

    (2)Hvis man har et beløb, der skal parkeres, ved man ikke altid præcist, hvornår det skal bruges. Det kan være i juli, det er muligvis først i september. Hertil kommer helt uforudsigelige udgifter, som pludselig er der – men obligationerne udtrækkes måske først om en måned.

    (3) Et obligationsdepot kan ikke realiseres fra dag til dag, banken beregner sig typisk 8-10 dage, inden et salgsbeløb er indgået på kontoen.Det koster desuden et (mindre) gebyr at købe og sælge.

    Om man tjener “et par hundrede" efter skat eller mere, afhænger naturligvis af, hvor stort indskudet er. Over halvdelen af bankerne giver kun et par procent i rente. Hvis man parkerede 100.000 i Northern Rock gav det en merrente på 3% = 3000 pr år, efter skat cirka 1700 kr, og der var nul kroner i gebyrer. Dette kunne man få med cirka et kvarters arbejde ved computeren – nemlig arbejdet med at oprette en ny konto. Desværre er banken lukket nu, men ingen har tabt så meget en krone, og de, der satte penge ind, har altså tjent 1700 kr pr 100.000 efter skat.

    Hertil kommer endelig, at mange danske bankkunders rørende trofasthed over for deres bank, er med til at sætte konkurrencen ud af kraft.Alt for mange banker slipper jo af sted med at foretage deres egen (a)sociale omfordeling: Nogle kunder får gode vilkår, men flertallet, nemlig næsten alle de private, betaler med en helt urimelig lav forrentning af deres indestående – plus alle mulige uigennemsigtige gebyrer.

    Så jeg søger efter en ny bank med høj forrentning. Det er ikke nogen kunst på “Mybanker", jeg tror det tog mig cirka 10 minutter.Nu kommer så oprettelse af konto, det vil nok tage sammenlagt et kvarter, incl. scanning af pas og returnering af papirer modtaget pr post. I alt 25 minutter for at tjene 3000 kr, det svarer til en timeløn på 7.200 før skat.

    Den snusfornuftige

    #121348
    AnonymForfatter

    FIH giver nu 5,60% i rente ved 3 eller 12 måneders binding.

    #121362
    AnonymForfatter

    Jeg har lige flyttet mine penge over i FIH, ind til videre virker det fint. Skal nok komme mere flere feedback senere

    #121382
    fk2001Forfatter

    Jeg undre mig over at jeg ikke har hørt fra FIH. Er de sløve til at reflektere på nye konti?

    #121488
    AnonymForfatter

    Jeg modtog svar fra dem inden for 4 dage (både PIN og kontonummer), så prøv at ringe til dem.

    #121490
    Michael01Forfatter

    Jeg kan kun sige, det er en rigtig fin service FIH yder, kan varmt anbefale dem 🙂

    #126200
    AnonymForfatter

    Jeg har osse parkeret mig og kærestens penge der. Hvis man har en opsparing skal de stå der hvor renten er højest… ellers bliver opsparingen for negativ i forhold til inflationen.

    Så længe man har under 300.000 stående er det jo komplet ligegyldigt hvad der sker med Banken.

    Jeg har i øvrigt kigget deres seneste årsregnskaber igennem og det ser faktisk meget fornuftigt ud.

    Det er rart man nu kan få 5,40 % på kun en måneds binding. det giver en fleksisbilitet som jeg som SU modtager har brug for så min økonomi hele tiden kan hænge sammen.

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.