Hvor lang tid kan en bank tillade sig.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • JydenForfatter
    Indlæg
  • #88274
    JydenForfatter

    Er der nogen der har erfaring for hvor lang tid en bank kan tillade sig at tage for at flytte en kapitalpension i kontanter til en anden bank ?

    mvh.
    Jyden

    #119788
    AnonymForfatter

    Så vidt jeg ved, er der ingen regler for hvor lang tid et pengeinstitut må være om at reagere på en overførselsanmodning. Og der kan godt gå måneder.

    Dengang jeg beskæftigede mig med den slags, var det ikke unormalt at vente 3-4 måneder på at få pensionskonti fra andre pengeinstitutter.

    #119790
    AnonymForfatter

    Normen er i dag ca. 3 uger – tager det meget længere tid, kan sagen indbringes for pengeinstitutankenævnet.

    #119800
    JydenForfatter

    Det vil altså sige at det bare er en ualmindelig dårlig praksis der har udviklet sig mellem pengeinstitutterne, når det skal tage så lang tid.
    Altså en chikane af kunderne der har valgt at flytte en konto indenfor den næsten minimale konkurrence der er – altså endnu et eksempel på at konkurence ikke er velset inden for branchen. Det pengeinstitut der skal have kontoen ekpederer jo fra dag til dag.

    Utroligt at finansrådet ikke banker medlemmerne på plads til en ordentlig kundeservice, men er fuldstændig ligeglad med det elendige image branchen har.

    #119804
    AnonymForfatter

    Jeg er faktisk enig med dig – jeg tror også det er bevidst syltning når banken ved mit sidste bank-skift var 2½ uge om at ekspedere.

    Jeg undrer mig også over at min egen nuværende bank roligt lytter til at jeg fortæller dem at jeg ikke stoler på dem. Jeg troede det ville få alarmklokkerne til at ringe, men det er nok “cosi van tutte".

    #119852
    JydenForfatter

    Vi må se om vi kan få forbrugerrådet eller konkurrencestyrelsen eller nogle andre til at få Finansrådet til at vågne op med de efterhånden uhyrlige tilstande der er med manglende konkurrence i pengeinstitutverdenen.

    #120504
    JydenForfatter

    Jeg kan fortælle at min kapitalpensionskonto nu efter 27 dages slendrian er blevet flyttet.
    En efter min overbevisning helt banal flytning af en kontantkonto, man skulle tro det var en bananrepublik vi lever i. Tænk at Finansrådet vil se på at dens medlemmer på den måde skalter og valter med kundernes penge, istedet for at lave en kodeks for flytning på f.eks. en max. 1 uge.

    Kapitalpensionen står nu i de jydske i Bonusbanken til 5,05 % p.a.

    Tøv ikke med at flytte, hvis I ikke finder jeres rente tilfredsstillende, selvom det tager sin tid med den bankverden vi har i Danmark.

    #120506
    AnonymForfatter

    K49 venligst oversæt “cosi van tutte" 🙂

    #120508
    AnonymForfatter

    Sådan gør alle kvinder! ;o)

    #120510
    AnonymForfatter

    cosi van tutte er en opera af Mozart med en handling om koner, elskere og elskerinder og elskerinders elskere. Det er officielt at alle gifte mænd (undtagen mig) har sidespring og konerne har det naturligvis osse.

    cosi van tutte = Sådan gør alle

    Banken kunne vælge at være åben, ærlig og reel. Hvis den var det, så ville jeg være væsentlig mere loyal. Men på kort sigt tjener de da mere ved at sylte flytning af konti til konkurrenten med bedre vilkår, sælge investeringsforeninger ‘korte danske’ uden at fortælle at det eneste hensyn ved anbefalingen er bankens indtjening o.s.v. Det vil sige at jeg ikke stoler på min bank. Jeg fortæller dem det osse (fordi jeg gerne vil være åben, ærlig og reel i mit forretningsforhold), men det ændrer ikke noget. Jeg kan ikke skifte til an bank der er bedre. Sådan gør alle banker menlig.

    #120566
    JydenForfatter

    Jeg må erklære mig enig med dig. Og de er ligeglad med deres image skulle man tro.

    Jeg har lige siddet og læst i martsnummeret af Limited Edition, hvor der er en undersøgelse af Danmarks mest og mindst respekterede virksomheder, og det er her de helt store vi snakker om. Hvis vi tager de MINDST respekterede er scoren kommet ved at 946 repræsentativt udvalgte danske er bedt om at udpege de fem virkomheder de respekterede mindst.

    Her ommer Arla Foods ind som en klar nr. 1 som MINDST respekteret,
    Post Danmark som nummer 2, DSB som nr.3 og TDC som nr.4 og allerede som nr. 9 kommer Danske Bank ud af de 50 virksomheder de kunne vælges imellem.

    #121748
    JydenForfatter

    En af de pensionsordninger der ikke kræver så megen rådgivning men blot en god rente fordi den kun kan placeres som kontant i et pengeinstitut er indexkontrakter – der dog ikke kan nyoprettes.

    Her giver Finansbanken nu 5,5 % i rente uden nogen krav om andre forretninger.

    Så må man jo blot tage en lang flyttetid med fra det afgivende pengeinstitut, hvis ikke de har lært og tage sig sammen, men stadig vil chikanere kunderne.

    #121822
    JydenForfatter

    Jeg ser nu helt tilfældigt på Finansrådets hjemmeside at man har et punkt om flytning af konti hvor der bl.a. står

    “Flytning af konti
    Finansrådet har meddelt pengeinstitutterne, at det vil være uforeneligt med god pengeinstitutpraksis at sinke ekspeditionen af en kundes anmodning om at pengeinstituttet overfører (flytter) konti m.v. til et andet pengeinstitut. ……….."

    Sikke noget forblommet noget at skrive, men så mener Finansrådet vel man har gjort noget. De burde istedet skrive ca. hvor mange dage det er acceptabelt og bruge, og derefter hvordan fælden så skal klappe. Vendinger som ovenstående er der jo så meget elastik i at man ikke kan bruge dem til noget. Det er utroligt at Finansrådet ikke kan få styr på sine medlemmer, og tale i klare vendinger så almindelige mennersker kan forstå det.

    #124380
    JydenForfatter

    Til “tinke" i forb. med indlæg om flytning.

    #124382
    AnonymForfatter

    Hejsa

    Tak for det (svarene altså), jeg kan se, at jeg ikke er den eneste der har været en tur i syltekrukken.

    Jeg kan kun bakke op om der burde være nogle retningslinier for hvor mange dage forskellige konti må tage for at gøre op, ligenu koster det mig ca. 25 kr. om dagen at Jyske Bank ikke lukker vores bankforretninger ned der, ved godt det ikke er en formue, men alligevel!

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.