Northern Rock

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • KFJForfatter
    Indlæg
  • #88182
    KFJForfatter

    God aften

    Ser på dagbladet Børsen hertil aften at der stadig er “tumult" med NR
    Nogen der har gode råd?
    Tror stadig selv på deres garanti, med bl.a. den engelske nationalbank, men ……………???

    #118982
    AnonymForfatter

    ‘Tumulten’ er stadig om aktierne. Hvis jeg havde NR-aktier ville jeg da også følge bekymret med.

    Os indskydere kan vel bare satse på at banken videreføres. Det ser det da foreløbig ud til. Det værste vi risikerer er en pludselig konkurs (som vil gøre at det tar lidt længere tid at hæve pengene). Det næstværste er at de omstrukturerer og lukker danske aktiviteter eller reducerer renten. Det kan jeg leve med.

    Lad os håbe at det går dem godt. Til alle andre: Gå ud og køb NR-aktier i morgen – det vil have en positiv effekt. Mine egne penge vil jeg dog ikke risikere på NR-aktier, men I må godt.

    #118984
    JydenForfatter

    Hvis du “kun" er indskyder i Northern Rock er der jo ingen ændringer. For aktionærerene i banken er det naturligvis interessant hvad de kan få ud af de bud der kommer på banken.

    Jeg glæder mig fortsat over at kunne få 5 % i rente med 100 % sikkerhed for hele indeståendet uanset størrelse – en sikkerhed der kun kan ændres med 3 mdr. varsel.
    Bortfalder denne statssikkerhed kan man jo altid gå ned i ca.300 – 350.000 kr. i indskud som er indskydergarantifondenes garanti.

    Godt at Northern Rock er her, så vi kan få en ordentlig indlånsrente.

    #118990
    JydenForfatter

    Jeg har set at Northern Rock har annonce i Børsen så sent som idag, så der er da heldigvis ikke tegn på nedlukning i Danmark i øjeblikket, og jo flere kunder de får, jo mere bøvlet må det blive og lukke ned.

    Jeg var i London i sidste uge og derovre annoncerede de for et nyt obligationslån de netop havde udstedt, så der er stadig aktivitet.

    #118992
    AnonymForfatter

    Hmm.. mon den Børsen-annonce er bogført under HR eller markedsføring?

    Det er en kendt teknik.

    #119002
    KFJForfatter

    Hej til Jer alle som ligesom os følger NR, samt Mybanker, jo vi er også glade for de 5 %
    (5,5%) her i jan/feb, hvilket de jo hos NR ikke skal høre et ondt ord for, hvis det fortsætter, fra og med marts md, og derudaf, men herligt der kommer kommentarer, når man nu “lidt" spændt følger udviklingen

    #119004
    AnonymForfatter

    Det er selvfølgelig meget godt med 5% i rente hos NR.

    Men et hurtigt spørgsmål. Den officielle inflation i Europa er ca. 3%, den reelle meget højere(hvis man regner energi og boliginflation med). Er det så ikke rent tilsæt, at forrente sine penge med 5%, Efter skat har man jo så højest det halve tilbage, hvilket jo ikke engang kan dække inflationen.

    Gode råd ønskes, hvad gør man? aktier, bolig etc. er jo også ekstremt overvurderet. Er vi nødt til bare at sidde og se vores opsparinger blive ædt op.

    #119006
    AnonymForfatter

    Renteniveau i UK er højere netop på grund af den højere inflation (eller er det omvendt?).
    Hvis alt opførte sig ‘efter bogen’ ser det således ud:
    Englænderne låner penge af danske opsparingskunder til ‘kun’ 5%. P.g.a. at inflationen i UK er 3% og kun 1½ i Danmark, så svarer må forventes et kurstab på 1½%, så de 5% på DKK skal de sammenligne med 6½% for GBP-lån. Kan de udlåne dem igen til 9% i UK så er det vel OK?

    #119008
    AnonymForfatter

    … som fanden læser biblen. Undskyld, jeg troede du skrev at den engelske inflation er højere end den danske (og det er den jo).

    Jo, skat og inflation tar en stor del af det. I Danmark er kapitalindkomstskatten vel ca 45% og de tilbageværende 2,75% overstiger kun den nuværende inflation ganske lidt. Men du kan da bare vælge højere forrentning og dermed højere risiko. Sådan har det vel altid været, og det ændrer ikke ved at 5% er bedre end 1,75% i en anden bank.

    #119010
    KFJForfatter

    Hej igen

    Vil læser selvfølgelig jeres kommentarer med stor interesse, kunne “vi alle" gøre noget for at NR opretholder de 5,5%?

    #119024
    JydenForfatter

    Ja, det er en mulighed, som vi jo så ikke ved noget om.

    For mig er det dog ikke ulogisk at Northern Rock annoncerer netop her i februar, da det jo er et år siden de satte rentekrigen igang, og de vil sikkert også i år have deres del af kagen når Danske Banks højrentekonto udløber. Jeg har dog konstateret at Danske Bank igen vil give 4,25 %, men kender også folk der har ventet at de ville forhøje når den udløb, og derfor har ventet med at skifte til f.eks Northern Rock med de 5 %. Mon ikke der vil ske nogle bevægelser her i februar mellem bankerne, og der kunne jo også komme nye tilbud på banen. Jeg kan se Nordea idag er ude med et nyt produkt.

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.