nogen der ved hvor man kan låne penge selv om man ikke tjener så meget

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 28 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #88163
    AnonymForfatter

    hejsa nogen der ved hvor man kan låne penge jeg har knap 5000 til mig selv om månede og står med et problem at jeg skal købe en masse møbler da jeg snart skal flytte.
    min bank rådgiver vil ikke give mig et lån
    så jeg står og skal finde på noget andet.

    nogen der kan hjælpe

    #118756
    AnonymForfatter

    Jeg kan anbefale dig at købe 2-3 brugte ølkasser….indtil du har sparet op til den “masse" møbler du ønsker dig.

    Iøvrigt virker dit spørgsmål på mig ikke særligt seriøst, da de fleste normalt ikke har problemer med at finde frem til de utallige “sultne" långivere, der findes på markedet.

    Derimod får mange desværre problemer med at betale deres lån tilbage.

    #118760
    AnonymForfatter

    Ja, så’en et par kasser kan man få til 37,5 ;o)

    Lad være med at stifte gæld hvis ikke der er råd til at betale tilbage…. Du siger selv at der ikke er så stor indtægt.

    #118766
    AnonymForfatter
    #118770
    AnonymForfatter

    Jeg mener absolut ikke spørgsmålet er useriøst overhovedet.

    Sussiie har i det mindste ikke været et kæmpe fjols som netop de der flyver lige i kløerne på de såkaldte “sultne långivere" er, og låner penge fra både højre og venstre som de bagefter ikke kan betale tilbage – det er s** ikke særlig smart gjort.

    I stedet gik vedkommende fornuftigt nok i sit pengeinstitut for at spørge om et lån der så blev afvist.

    Der er jo nok en årsag til at pengeinstituttet afviste lånet – måske fordi indtægterne ikke stemte helt overens med de kommende udgifter i forbindelse med et lån.

    At opfordre til at gå på markedet hvor renten er tårnhøj og långiverne total skruppelløs vil jeg ikk mene er en “særlig seriøst" tværtimod tåbeligt.

    Så gør som “Gode råd" har sagt “lad være med at stifte gæld hvis ikke der er råd til at betale tilbage…", du vil komme til at fortryde det.

    Køb brugt og spar op.

    #118774
    AnonymForfatter

    hejsa tak for jers råd. dem som har skrevet intil vider vil gerne havde mange flere råd.

    jeg har sparet lidt op igenne årene men det er alligevel ikke blevet til så meget som jeg håbede på da der kom en udvente regning da min kat blev alvolig syg måtte betale 7000 kr ca for at få hende rask men jeg betalter gerne det for at hun har det godt.

    ja jeg er ikke meget for at låne så meget. men indskuddet har jeg så selv sparet op til.

    kom gerne med flere råd. 🙂 kan få brug for dem er jo en ung en på 18 som skal flyve fra redden

    #118778
    MichaelForfatter

    En uddannelse er jo altid en god vej til et bedre betalt job. De fleste af os har vel haft en periode som studerende med få penge, men det er den bedste vej til pengene.

    Så studér, få et job og køb nogle møbler kontant. Her og nu må brugtmarkedet vel være bedste bud.

    #118782
    NultopskatForfatter

    Tja Michael den der med uddannelse betaler sig altså desværre ikke i Danmark , hvis du ser på din livsløn. Desværre især grundet skattesystemet skal du helst tjene din indkomst jævnt over årene.
    Du skal vælge at tage en uddannelse pga jobindhold og ikke pga. løn, og slet ikke løn efter skat.

    Dit andet forslag kan jeg derimod støtte, prøv et loppemarked. Du vil blive overrasket over hvor gode ting, der sælges til næsten ingen penge. Så kan du skifte ud efterhånden som økonomien tillader.
    Pøj Pøj

    #118784
    MichaelForfatter

    A’hva?? Så jeg var bedre tjent med et ufaglært job til 16.000 om måneden? Hmm – må vist lige sige til konen, at min løn slet ikke kan betale sig….

    #118792
    AnonymForfatter

    Hej

    Først tillykke med, at du har fundet et sted at bo. Nu skriver du ikke noget om, hvilken baggrund du har, og hvorfra dine indtægter stammer. Men afhængigt af din situation, så kan (skal) kommunen være dig behjælpelig med de ting, som er tvingende nødvendige. For er din baggrund måske den, at du ikke kan bo hos dine forældre (pga måske en social situation), så kan kommunen hjælpe dig. I mit tidligere arbejdsvirke så jeg masser af mennesker, der reelt af kommunen fik tusindevis af kroner.

    Men hvis du bare er en sådan helt almindelig gennemsnitlig dansker, og du nu bare er på elevløn, så kan du måske gøre som mit eget barn, der reelt efter faste udgifter kun havde 1.200 kr. tilbage pr. md. til mad, tandlæge, transport og andre fornødenheder. Da min datter skulle flytte for et år siden, gik vi igennem skabe og skuffer for overflødige ting (kan anbefales, da man opdager, at man har masser af ting, som man aldrig bruger). Så lod jeg/vi rygtet sprede til venner og bekendte om, at hun skulle flytte, og at hvis de måske lige havde noget i overskud, så ville hun blive glad. Og hun fik så mange ting tilbudt af alt muligt – lige fra suppetallerkener til sofaer, skriveborde, stole, tæpper, håndklæder, sengetøj mv – og det i en mængde, som slet ikke kan beskrives. Den første sofa, hun fik, var nok ikke den smukkeste i verden, den manglede faktisk benene :-), men så købte hun bare nogle billige fleecetæpper (29 kr. pr. stk.) i IKEA, og de blev lagt ovenpå sofaen. Senere har hun fundet en anden sofa, hvor hun blot skulle sørge for fragten af den til hendes lejlighed.

    Hun arbejder så – ved siden af sit elevjob (37,5 time om ugen, og 20 timers lektier) – stort set hver eneste weekendaften- og nat på diverse cafeer m.v. Hendes feriedage fra arbejdet bliver sjældent brugt på ferie, men hun tager i stedet ekstraarbejde på cafeer m.v. Og det er så nemt at “klø sig i nakken" at finde disse ekstrajob, siger hun. Det har så betydet, at hun har kunne købe gode ting kontant og gerne til nedpruttet pris, og at hendes økonomi reelt ser fin ud. Så i stedet for et rådighedsbeløb på 1.200 kr. pr. md, så kan hun spæde flere tusindevis af kroner set på årsbasis til sit rådighedsbeløb.

    Så mon ikke, at du kan gøre det samme som mit barn? Du vil i hvertfald have en dejlig følelse af, at du selv har performet, og at du ikke har nogen gæld. Jeg vil ihvertfald ønske dig held og lykke. Og som der også står i denne debattråd, så er der masser af ting i den Blå Avis, og mange ting i Den Blå Avis kan du afhente ganske gratis.

    MVH/Nuser

    #118794
    AnonymForfatter

    Til Nultopskat.

    Er en gang sludder hvad du skriver, livslønnen er da ikke ens om du har en lang eller kort uddannelse.

    Når en advokat eller læge tjener 70.000 kr. om måneden og et postbud får 16.000, så må der da være enorm forskel, og når man i Hørsholm kan spare 86000 kr. op i pension i gennemsnit pr. borger om året og på Lolland kun 21.000 kr., så kan du der se at der er enorme forskelle i livslønnen.

    For 20 år siden var forskellene ikke så store, men de er vokset enormt i de senere år og bliver stadig større, og hvis du får de ønske i gennem sammen med Charlotte Dyrmose og Nader Kader om at Topskatten skal væk, så bliver der da for alvor rigtigt forskel i livslønnen.

    Og husk på at man skal immervæk tjene over brutto 400.000 kr. eller deromkring før der skal betales topskat, og dem der ikke vel betale den kan jo nok finde ud at oprette en ratepensionskonto, så de kommer under grænsen.

    Problemet får de rige med huse i Spanien og Frankrig, som har sparet kæmpesummer op på pensionordninger i håb om at flytte derned som 60 årig for at betale 0 kr. i skat eller højest 5-6% i skat er jo ikke tilstede længere, men de finder nok nye veje for at undgå at betale skat til Danmark.

    Jeg er ikke selv hverken fattig eller rig, og har ikke noget imod at dem der tjener de helt store penge også betaler lidt ekstra.

    #118796
    AnonymForfatter

    Undskyld, men jeg staver vist ikke meget beder end Sussii.

    Han hedder vist Naser Kader.

    Og i afsnittet om Spanien og Frankring har der også indsneget sig en fejl i:

    Der skulle bare have stået, at man ikke længere kan flytte til de 2 lange og undgå at betale skat til Danmark af pensionsordninger.

    Jeg kender adskillige højtlønnede, der har sparet store summer op med henblik på at flytte ned i deres hus som pensionister.

    Men en skatteekspert udtalte sig for nogen tid siden om, at han aldrig har hørt om nogen der var flyttet på grund af den danske skat, også en gang sludder, ikke? For ifølge regeringen så flytter mange væk på grund af skatten, hvorfor så ikke også pensionister??????????????

    #118798
    MichaelForfatter

    400.000?? Prøv 335.800 kr. eller hvad der svarer til en månedsløn på 28.000 kr. Man er altså “rig" i dette samfund hvis man tjener mere end 28.000 om måneden. Har du købt bolig i Kbh-området? I såfald ville du vide, at man har meget svært ved at få noget til den løn. Hvorfor er det iøvrigt rimeligt at man skal straffes for at tjene mere end 28.000?? Jeg mener: man betaler jo mere i skat ved at tjene mere, men hvorfor skal man pålægges en ekstra skat på 15%? Det er da et mærkeligt signal at sende til mennesker, som i virkeligheden bidrager til velstanden her i samfundet.

    Og så er det da rigtigt, at man kan spare topskat ved at indbetale på en ratepension, men hvad hjælper det en børnefamilie der gerne vil have hus og have nu??

    Nå – det var vist et politisk indlæg, men hvad…

    #118800
    AnonymForfatter
    #118802
    AnonymForfatter

    Ja Michael, det er min opfattelse at du heller ikke gerne vil bidrage til samfundets ve og vel, men vil prøve at skrabe sammen til egen vindig.

    Og en lille meget væsentlig korrektion: Så kan man immervæk tjene 34-35000 kr. brutto månedligt før der skal betales topskat, idet der jo frarækkes 8% i arbejdsmarkesbidrag og eget pensionsbidrag på 4-5% før skatten beregnes.

    Dette syntes jeg også du burde oplyse, men du har ret i at det er et politisk spørgsmål, hvorfor du ligesom politikerne prøver at manipulere ved at skulle væsentlige oplysninger.

    Og jeg vil påstå at hvis man tjener over 34-35000 kr. om måneden, så har man en månedsløn på langt over gennemsnittet. Tænk på at postbudet eller lagerarbejderen kun har det halve i indtægt.

    Med andre ord kan personer, der tjener mere end dobbelte af lavtlønnede godt bidrage lidt ekstra til offentlige, selvom statskassen jo ifølge magthaverne i øjeblikket bugner, men hvorlænge?

    Det er mærkeligt, at der ikke er nogen mere der klager over den store pensionsafkastskat på hele 15% af afkastet, den er vel heller ikke rimelig at opkræve, når Danmark er det eneste land i verden, der har em sådan skat. Men det accepteres nok fordi man her også – som vel nok det eneste lang i verden – selv kan beslutte hvormeget der skal indbetales på en pensionsordning.

    Og huspriserne i København bliver automatisk sat ned, når folk ikke længere vel betale ågerpriser for at erhverve sig en bolig der. I øjeblikket er der åbentbart nogle få der stadig har råd til at købe disse overdyre boliger, men folk kan jo bare vente til priserne falder. Jeg turde da ikke købe noget i øjeblikket i København, men vil heller ikke bo der.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 28 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.