Indlån hos Sparekassen Østjylland

Viser 14 indlæg - 31 til 44 (af 44 i alt)
  • Indlæg
  • #121308
    Delta meansForfatter

    Indsykdergarantifonden garanterer kun indeståender for maksimalt 300.000 kr. pr. kontohaver. Indskud på visse konti f.x. pensionsindskud er dog omfattet uafhængigt at indeståendet.

    Indskyder du derfor mere en 300.000 kr. på en almindelig indlånskonto bør du naturligvis som ved enhver anden investering foretage en risikovurdering af din investering. Som et godt råd – bør man aldrig investere mere end man kan tåle at tabe.

    Så afhængig af din generelle økonomiske situation og din risikoprofil overveje om du vil investere mere end de 300.000 kr. som er garanteret.

    #125762
    Mr.M.Forfatter

    Renten er nu blevet forlænget frem til 31. juli 2009.

    #125764
    AnonymForfatter

    Derudover tilbydes en rente på 6,11%, hvis man binder pengene
    1 år!

    #125770
    AnonymForfatter

    hejsa

    Har lige lyst at orientere om at jeg satte mine penge ind i Morsø sparekasse i stedet, de giver 5,30 i rente og der kan foretages to dispositioner pr md fra kontoen = ingen binding

    #125772
    thsvForfatter

    Sakset fra Morsø sparekasse:
    “Der kan frit indbetales på kontoen og der er ikke noget maksimum for indbetalingerne
    Pengene kan hæves, når det passer dig
    Renten er baseret på Cibor 3 mdr., som er variabel og fastsættes dagligt. Så du er altid sikker på at få markedsrenten
    Hvis saldoen er mindre end 250.000 kr. får du Cibor 3 mdr. -1,75% (gælder hele saldoen)
    Hvis saldoen er større end 250.000 kr. får du Cibor 3 mdr.
    (gælder hele saldoen)
    Renten tilskrives månedligt
    Du får muligheden for 2 gratis ind/udbetalinger pr. måned"

    Bemærk dog, at der skal stå mindst 250.000 for at få denne rente!

    #125776
    Delta meansForfatter

    Ja men så burde du nok havde valgt Sparrekassen Østjylland, de giver 5,71 % pa. på alm anfordring, hvor der kan hæves ligeså mange gange man vil.

    #125794
    KFJForfatter

    Mht Sp.kassen Østjylland er det oplyst til os at indlånsrenten 5.71% fortsætter frem til 31/7-09 u/binding, ved 3 mdr binding 5.91% 0g 6.11% ved 12 mdr binding, vi syntes der er fin og hurtig service, når man henvender sig til dem
    God Weekend til alle

    #125798
    Michael01Forfatter

    Jeg kan også kun rose Sparekassen ud over FIH også yder en fin service

    #125892
    Mr.M.Forfatter

    Man skulle nu også kunne sætte penge ind, indtil udgangen af september. Ved ikke om det kun gælder eksisterende konti.

    #126902
    AnonymForfatter

    Jeg har indbetalt på vejlekonto, og kan ikke se noget problem. De overførte gratis til min lønkonto i basisbank uden problem, hvorfra jeg iøvrigt tidligere havde min likivde formue på godt 300.000 kr stående. til en lidt lavere rente.
    Jeg nøjes dog med 5.71% uden binding. Dels skal jeg løbende hæve og dels er det betryggende at have ret til at hæve omgående, specielt når man som jeg har rundet de 60, og har 3 gamle ubelånte huse, som godt kunne trænge til lidt kapital.

    #126906
    AnonymForfatter

    Svart på spørgsmålet: “skal jeg være betænkelig ved at sætte mere end 300.000 på konto i samme bank" er anderledes end for 1 år siden.

    Svaret er: Ja, det skal du i aller højeste grad.

    Banker som:
    FIH
    Amagerbanken
    Sparekassen Østjylland
    Århus Lokalbanken
    Vestjyskbank
    Skælskør Bank
    Ringkøbing Bank
    Ringkøbing Landbobank

    etc.

    Er ikke længere 100% sikre.

    Man skal ikke være bange for at indsætte 300.000 kr, men beløb derudover risikerer man at tabe, og risikoen er mere end bare teoretisk.

    #126912
    Michael01Forfatter

    Det lyder ikke godt, har penge både hos FIH og Østjyllands sparekasse

    #126942
    Delta meansForfatter

    ….ja gid det var så vel at man kunne opliste hvilke pengeinstitutter der er sikre og hvilke der ikke er.

    Mon ikke den seneste tids finansielle uro på de internationale markeder, har vist at ingen pengeinstitutter er 100% sikre.

    Så som altid også med bank indskud – så spred din investering og indlån – det er i hvertfald mere sikkert.

    #126986
    AnonymForfatter

    Et er at regeringen garår ind og dækker Roskilde Bank ubetinget. Det virker uforståeligt, men det kan skyldes at Danske Bank efter forlydende har 1 milliard i klemme og Danske Bank og AP-Møller kører sammen, og man generer ikke AP-Møller.
    Jeg ved det ikke, men jeg ville have været mere tryg ved at garantien f.eks. var sat til 5 Mill kr. Alt derudover må være ren spekulation eller forretningsforhold, og det vedrører ikke den danske stat og os forbrugere.
    Det svarer til at jeg satser alle mine penge på at tjene på et byggeri, og når jeg så lider tab, er det rimeligt at staten dækker det.
    Vi er vant til at et sådant tab dækkes ikke hvis det er lille. Skal vi nu være vant til at det dækkes hvis det blot er tilstrækkeligt stort. (Hitler: hvis løgnen er tilstrækkelig stor tror folk på den)

Viser 14 indlæg - 31 til 44 (af 44 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.