Hvorfor er pensionsopsparingspenge ikke ligeså gode som anden indlån

Viser 7 indlæg - 16 til 22 (af 22 i alt)
  • Indlæg
  • #121204
    JydenForfatter

    Og på kapitalpensioner på over 250.000 kr. giver Bonusbanken nu 5,05 %, så nogen kan dog give en nogenlunde rente også på pensionskonti.

    #121206
    AnonymForfatter

    Indbetalinger på pensionsordninger bliver ikke medregnet i bankernes solvens og disse midler kan således ikke benyttes til bankernes almindelig udlånsforretning.

    Men jeg vil da foreslå jer pensionskunder, så hvis I har likvide midler i pensionsdepot kan I købe obligationer med så høj kuponrente som muligt, med en løbetid der svare til det forventede udbetalingstidspunkt.

    #121252
    JydenForfatter

    Det kan godt være de ikke bliver medregnet i solvensen – det aner jeg intet om, men et eller andet fornuftigt må pengene kunne bruges til. Jeg ser her til morgen at Nykredit har annonce i Jyllands Posten med at de har hævet renten på bl.a. kapitalpensioner til 4,25 %. De har samtidig et rørende eksempel på hvad det kan blive til gennem årene i forhold til 2,5 %.
    Og det er jo rigtigt,at der er hammer vigtigt hvad indlånsrenten er, og lur mig om der ikke også kan tjenes penge på det af pengeinstitutterne – mange penge. Jeg sidder i al fald ikke og får dårlig samvittighed over at få en rimelig rente.

    #121316
    AnonymForfatter

    Check Merkur Bank, der kan man få ca 5 % på pensionsopsparingen.

    #121452
    JydenForfatter

    Et bud på dette emne er åbenbart også at finde på
    http://www.finansskolen.dk/artikel/nykredit-tilbud/

    i en artikel fra 22.april 2008
    hvor der bl.a. står

    “Pengeinstitutternes tilbud på forrentning af kontantindestående på pensionsopsparing har de sidste mange år været ublu ringe. Årsagen er, at pengeinstitutterne ikke ønsker at påtager sig risikoen ved investering. Ved at tilbyde en ringe rente er incitamentet for kunden langt større til selv at investere i værdipapirer. Pengeinstitutternes indtjening på dette område er enorm, og de løber ingen risiko. Det gør kunden."

    osv. men læs evt. selv.

    #121628
    JydenForfatter

    Finansbanken har nu her i maj hævet renten på indexkonti til 5,5 %

    #122000
    JydenForfatter

    Ser nu at Capinordic Bank er ude med tilbud på “turborente" på Kapital- og ratepensioner 5,25-5,75 %

Viser 7 indlæg - 16 til 22 (af 22 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.