Gebyr grippen er fløjet mod WEST

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 35 i alt)
  • Indlæg
  • #118172
    AnonymForfatter

    Kære “general" (for hvad mon ???) alle har ret til sin mening her – det er derfor det hedder en debat. Men bare fordi du er løbet tør for gode argumenter behøver du ikke at opføre dig som en pattebarn. Tror det er tydeligt for alle hvor barnlig du er, OG hvor udviden du er (du taler som altid imod bedre vidende) Så smil til verden så smiler den til dig.

    #118174
    AnonymForfatter

    tror for resten de fleste herinde er rigtig godt træt af konstant at skulle høre på dine sure opstød. Snup en omgang Samarin – det skulle hjælpe : – )

    #118176
    AnonymForfatter

    Du tager fejl, folk er træt at høre dine sure opstød over lokalbankerne. Det forsvar for gebyrbanken er ynkeligt!

    #118178
    AnonymForfatter

    Gider du godt at dæmpe dig.

    #118184
    AnonymForfatter

    Jeg må i denne debat give BEARDO ret – min ven arbejder i Danske Bank og der er ingen i filialerne der er præstationsaflønnet. De 10% i bonusser generalen taler om er hovedsageligt til investering. I øvrigt er der ingen salgsmål – så dermed ser du heller ingen “pistolsalg".

    F.eks. i andre kan du snildt komme ud for at du skal have en pensionsordning for at kunne få et lån – vel og mærke en pensionsordning der kun går ud på at få et kryds på salgsskemaet…..

    #118302
    AnonymForfatter

    Hej General Prier og evt. andre med konkret viden…

    Jeg er interesseret i denne dokumentation for at de skjulte omkostninger i Danica Pension er gigantiske og fuldstændig ublu?
    Evt. må vi oprette det som en ny tråd, der ikke vedrører denne?

    Jeg prøver på at overbevise vores HR-ansvarlige om, at vi bør indhente alternative tilbud på vores firmapensionsordninger, og evt. professionel hjælp, næste gang firmaet skal genforhandle aftalen omkring firmapensionsordningen. Vi har i dag Danica Pension.

    Personligt oplever jeg det som om, at vi i vores tvungne firmapensionsordning bliver plukket af Danica.

    Jeg er også interesseret i evt. dokumentation for afkast / effektiv forrentning af pensionsordninger, over tid?

    I det hele taget er jeg interesseret i enhver konkret viden, referencer, links etc., der gør at jeg står stærkere i min argumentation overfor vores HR-ansvarlige?

    På forhånd tak!

    PS. Glem Beardo, han er i den grad forudindtaget p.g.a. af hans arbejdsgiver, at han ikke er værd at bruge mere tid på end højst nødvendigt; dermed ikke sagt, at han ikke kan há relevante og interessant synspunkter og viden, som også dette forum kan have gavn af!
    De fleste deltagere i dette forum, er interesseret i en både alternativ og større viden og forståelse, end den de umiddelbart bliver præsenteret for af bankerne, ellers kunne vi jo bare gå i banken….

    #118304
    AnonymForfatter

    Jeg husker det præsenteret i medierne i en ‘Penge’ eller ‘Kontant’udsendelse eller noget i den retning. Der var det osse skruet op som det helt store bedrageri. Dokumentationen findes på http://justfuckinggoogleit.com – eller fx på http://www.finanshus.dk/default.asp?Mode=artikel&ID=14774&CID=830

    .. og jeg må indrømme at hvis jeg ser en udregning i retning af:
    Afkast xxx kr
    – omkostninger yyy kr
    = dit afkast zzz kr.
    så forventer jeg at ‘afkast’ er HELE afkastet af min formue. Alt andet er forsøg på at snyde kunderne. Hvis vi ikke må kende sandheden, hvorfor så overhovedet besvære os med en løgn.

    #118310
    AnonymForfatter

    Den dokumentation får du formentlig allerede i årsopgørelsen for 2008. Regeringen og folketinget har presset finanssektoren til at ændre retningslinierne for udarbejdelse af de årlige pensionsoversigter, således at de fremadrettet vil skulle indregne en lang række indirekte omkostninger, som man tidligere kunne holde skjult og trække fra i afkastet. Det vil ifølge Dagbladet Børsen give danskerne et voldsomt chok, når de ser hvor stor en del af afkastet der reelt ædes op af administration.

    Man skulle gerne “back to basics" og have en helt klar adskillelse af afkast og administrationsomkostninger, så man får:

    Afkast af investerede midler
    – Direkte og indirekte administrationsomkostninger
    = Kundens afkast, kontorenten

    Det uheldige i dag er, at bankerne trækker 75% af de relle omkostninger fra afkastet, så det beløb kunden får oplyst under “administrationsomkostninger" bliver kunstigt lavt og fuldstændig intetsigende.

    Jeg har læst forskellige artikler i bl.a. Børsen, hvor Danica Pension altid falder ud med højere omkostninger end gennemsnittet og lavere kontorenter. Der er også fra forskellige sider blevet fremsat mistanke om at den er hel gal med “transferpriserne", således at Danica køber analytikerbistand, transaktioner i danske banks handelssystem, lokaleplads osv. fra Danske Bank til at for høje interne afregningspriser, og herved trække penge ud af afkastet.

    #118328
    AnonymForfatter

    skal jeg nok far, du er jo altid så objektiv

    #118330
    AnonymForfatter

    igen taler du imod facts, VIL du bare ikke indrømme du igen tager fejl ?

    #118360
    AnonymForfatter

    Hej General Prier,
    Du har ikke nogen links til disse artikler, eller en nærmere angivelse (dato / side), Børsen har jo en vis vægt når den skriver noget.

    #118426
    AnonymForfatter

    Det må være en fejl at Eik Bank ikke er medtaget. De kan ellers godt følge med i gebyrkapløbet. De indfører jo gebyrer overalt og forringer kundernes vilkår i det skjulte. Se bare indlægget om ændring af rentedatoen.

    #118454
    AnonymForfatter

    EIK bank deltager ikke pengepriser.dk – så måske derfor ?

    #118554
    AnonymForfatter

    Selv om EIK-bank har indført og forhøjet visse gebyrer, så er de stadig langt billigere end danske bank som helhed.

    Specielt når det gælder gebyrer og provisioner er Danske Banks gebyrliste så lang, at det kræver en halv regnskov at printe gebyrlisten. Så slemt står det heldigvis ikke til i EIK-bank endnu!

    #118558
    AnonymForfatter

    Nej, men de er godt på vej. Der er langt fra Skandiabankens markedsføring om ingen gebyrer og gennemsigtige priser til Eik Banks reelle hensigter. De betragter jo kunderne som dumme kvæg, som de bare kan flåes. Ved købet af Skandiabanken udtalte de at de ville fortsætte med at tilbyde skarpe priser. Dette er jo lodret løgn. Men måske har de samme problemer som Banktrelleborg, som kunderne nu skal betale for.

    I stedet har Danske Bank på det seneste været meget gode til at øge konkurrencen gennem deres 24/7-koncept. Her kan du jo udføre alle dine daglige bankforretninger uden gebyrer.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 35 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.