Kræver Danske Bank 24/7 at være aktiv lønkonto?

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • ZiphnorForfatter
    Indlæg
  • #87955
    ZiphnorForfatter

    Hej,

    Er der nogen der ved om man kan oprette en Danske Bank 24/7 konto også undlade at bruge kontoen. Eller sagt på en anden måde, kan jeg være kunde i en anden bank, også blot benytte det gratis MasterCard og AMEX kort som ‘backup’ kort når man er på ferie, samt benytte sig af tilbuddet om gebyr-fri valuta veksling?

    Og ja, jeg ved godt at jeg bør læse vilkårene selv, men den PDF fil der linkes til er på 120 sider 🙂

    #116072
    ZiphnorForfatter

    Det lykkedes mig at få spurgt Danske Bank (de har ret uklare kontakt informationer). De siger at der ikke er nogen begrænsninger af denne type på kontoen.

    Er der noget der står skrevet med småt man burde være klar over her?

    #116166
    AnonymForfatter

    Ja, men hvorfor i alverden vil du være kunde i en anden bank samtidig, når Danske Banks tilbud pt. er det bedste på det danske marked?

    #116170
    JydenForfatter

    Jeg forstår klart at man vil have flere kreditkort med på rejse – hvor tit virker en magnetstribe ikke eller kortet bliver ædt i en automat eller et forretningsted kun tager bestemte kort. Jeg har altid mindt 3 kort med når jeg rejser.
    Men man kunne vel heller ikke tænke sig kun at have en bank herhjemme ? Jeg har ikke fundet en bank der kan give det optimale, og bruger altid mindst 3 banker. Det er også rart at have nogen at spille lidt ud mod hinanden hvis de bliver for trælse med dårlige betingelser.

    #116236
    AnonymForfatter

    jeg er selv glad ddb kunde og er endnu ikke mødt med noget krav om lønkonto.

    Vær dog opmærksom på slittet af kreditten, 30.000 AMEX, 10.000 MASTER og 10.000 som man kan overtrække dankort med. For mig er det ikke særlig hensigtsmæssigt, da jeg her hjemme ikke støder ind i mange butikker, der tager AMEX.

    #116248
    J LarsenForfatter

    Jeg er osse på jagt efter et sted hvor jeg gratis kan have VISA kort.

    Jeg har idag et KASH kort, hvilket jeg indtil nu har været tilfreds med. De skriver så fint, at man kan bruge det alle steder hvor VISA logoet vises. Det passer bare ikke, jeg havde løst til at spille lidt, og hov, det kan man bare ikke med KASH kortet.

    Efter især “Gode råds" anbefalinger af Danske bank, har jeg checket deres hjemmeside ud. Når jeg anvender deres guide til hvilken konto de vil anbefale, anbefaler den Danske basis+, da jeg ikke har behov for kredit.
    Det sjove er bare, at den kun giver 0,375% i rente, hvor i mod Danske 24/7, hvor alle kreditkortene er knyttet til, giver 0,875%.
    Min konklusion er så, at det er Danske 24/7 jeg skal oprette, gennemgå kredit godkendelsen, hvorefter jeg låser kreditkortene lang væk, for kun at bruge VISA kortet.

    #116282
    ZiphnorForfatter

    Tak for svarene. Jeg tror jeg opretter en 24/7 konto.

    #126662
    AnonymForfatter

    Glemmer I ikke det væsentlige at Danske Bank skal vel have noget at vide om ens økonomi inden de udsteder Amex + Mastercard?

    /Mads

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.