Skifte bank.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87930
    AnonymForfatter

    Hej. Jeg er pt Sydbank kunde men opholder mig mere og mere i Nordjyland. Der skal jeg køre 50 km for at hæve penge og tænkte om det ikke var bedre at til en bank som dækker hele landet.

    Har i nogle gode råd ?`

    Hilsen
    Thomas

    #115744
    AnonymForfatter

    Bliv kunde i en internetbank så som Skandiabanken, og lav en almindelig opsparingskonto i en af de to store landsdækkende banker som du kan bruge til indbetalinger.

    (Danske Bank og Nordea finder du jo nærmest på hvert et gadehjørne).

    #115746
    AnonymForfatter

    Bliv kunde i Danske Bank – det er sku bedre end skandia…..

    #115748
    JydenForfatter

    Det kan der nu vist være flere meninger om. Jeg kunne aldrig drømme om at blive kunde i Danske Bank med de oplevelser jeg har haft med denne bank.
    Jeg ville også vælge Skandiabanken.

    #115752
    AnonymForfatter

    jeg skal jo kun bruge et budgetkonto og en lønkonto. desuden har jeg et lille lån som jeg gerne skulle have med over. For mig gælder det om at fide en bank i nordjylland.så jeg ikke som nu skal kører 100 km for at hæve penge.

    #115758
    AnonymForfatter

    Pengene kan du da bare hæve i en dankortautomat.

    Har selv Skandiabanken, og derudover en almindelig opsparingskonto med hævekort i Jyskebank. Hermed får jeg både Skandiabakens favorable renter, og har mulighed for at lave indbetalinger eller hæve penge i den lokale Jyskebank filial der ligger 100 meter fra min bopæl.

    Jyske Bank får herved alle transaktionsomkostningerne, mens Skandiabanken får de forretninger der giver penge. Men det må dyre banker som Nordea, Danske Bank og Jyske Bank jo selv om. De kan bare lade være med at tage årgerrenter!

    Jeg kan ikke helt forstå at du skulle have et behov for at komme i din lokalbank flere gange i måneden.

    #115760
    AnonymForfatter

    General Prier.
    Tak for dit tip.
    Jamen jeg behøver ikke den direkte kontakt, skal jo bar have mulighed for at hæve penge via et hævekort. Har jo ved Sydbank nu og det er heller ikke noget problem, da jeg bor i Sønderjylland, men skal til at arbejde og være meget mere i Nordjylland. Derfor ville det jo for mig, nu jeg er så meget deroppe, være smart med et hævekort jeg kan bruge deroppe også.

    #115764
    AnonymForfatter

    Dankort kan bruges i alle butikker (“Kan jeg få den på 200 kr over") og alle hæveautomater helt op til Limfjorden.

    Nord for Limfjorden har du ikke brug for kontanter eller dankort. Har du ikke lige en halv gris til bilreparationen, så siger du bare “Tak – sig til hvis jeg kan hjælpe dig med noget en dag".

    #115772
    AnonymForfatter

    Kan det uddybes?. Hvad er det der er bedre…??

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.