Den virtuelle sparegris

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • JydenForfatter
    Indlæg
  • #87899
    JydenForfatter

    Forleden var der en der her på siden efterlyste oplysninger om Northern Rock.
    I sidste nummmer af Finansforbundets blad Magasinet Finans nr. 7 er der en artikel om Northern Rock under overskriften “Den virtuelle sparegris"

    Udover i Finansforbundets blad findes den på http://www.finansforbundet.dk
    under Nyheder/ Magasiner og nyhedsbreve.

    #115306
    AnonymForfatter

    Nu har jeg lige læst den – men det eneste der står er jo bare at de sender pengene videre… (det vidste jeg godt)

    Det jeg ønsker at vide er om hvordan biksen “kører"

    #115312
    fk2001Forfatter

    Der er da rigeligt med info om Northern Rock, hvis du skriver “Northern Rock" på google. Deres regnskab er også tilgængelig på deres website. – Et klik på Company info – og det seneste regnskab er der.

    #115318
    AnonymForfatter

    Regnskabet siger intet om resultatet i DK.

    Northern Rock i Danmark er registreret som en filial – ikke et datterselskab. Jeg har selv været leder af en filial af et udenlandsk as. Vi førte momsregnskab, men det var også det eneste (jo, også et afdelingsregnskab, men det var kun til internt brug). Der findes næppe et offentligt regnskab for den danske filial.

    Det mest interessante er nok: Tjener de penge? Evt. ‘for mange’?

    Tjener de for lidt, så vil de nok nedsætte deres rente en smule eller evt. lukke i god ro og orden (falder renten til 4½% eller derunder med den nuværende markedssituation, så er forretningsgrundlaget nok væk)

    Tjener de for meget, så forvent ikke at høre om det end sige får fordel af det. De har selv erklæret ‘rentekrigen er slut’ og er tilfredse med nuværende renteforspring/kundetilstrømning, og øvrige banker har tilsyneladende affundet sig med situationen

    #115338
    AnonymForfatter

    Lige præcist – er der nogle der ved det?????

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.