Lån i sin fri værdi

Viser 2 indlæg - 31 til 32 (af 32 i alt)
  • Indlæg
  • #116996
    MichaelForfatter

    Jeg synes ikke rigtigt man kan anklage banken for at have gjort noget forkert. I kom til dem for at søge om et lån på 250.000, hvilket åbenbart var helt iorden inden for jeres økonomiske rammer. At I så finder ud af, at der skal renoveres for mange penge ekstra kan banken jo ikke gøre for.

    Ellers synes jeg da bestemt, at I skal forsøge at finde et billigere tilbud på ekstrafinansieringen, men I kan nok ikke komme meget længere ned end 7% vil jeg tro. Afdragsfrihed på realkreditlånet er jo også en mulighed – det er trods alt bedre end at afskrive en familie efter min mening, men om det alene er nok er måske tvivlsomt. 4000 kr. kan måske blive til 6000, men det er stadig alt for lidt til 2+1. Prøv at få en ny vurdering på jeres ejendom når alt er færdigt. Det er meget tænkeligt, at I vil kunne låne mere inden for den billige 80%-ramme til den tid.

    Held og lykke

    #116998
    MichaelForfatter

    Ja, fk2001 har en pointé dér. Et fald i rådighedsbeløbet på 7000 kr netto svarer til et lån på over en halv million til 10% i rente over 10 år?! Hvor meget ekstra har I egentlig lånt hvis man må spørge?

Viser 2 indlæg - 31 til 32 (af 32 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.