Lån i sin fri værdi

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 32 i alt)
  • Indlæg
  • #115308
    AnonymForfatter

    Så synes jeg du skulle finde en anden bank.!

    #115314
    AnonymForfatter

    Hvorfor prøver du ikke at kontakte Nørrenebel Sparekasse. De har nogle meget favorable renter til kunder med masser af friværdi det ligger da i området.

    #115316
    AnonymForfatter

    Jo det tror jeg da jeg vil gøre.
    Men hør lige jeg skal have det ind med en skovl 🙂
    Nu har vi jo DLR kredit , kan man så låne i et andet kredit selskab uden at flytte det eksisterne lån med over ?
    Og der var en der skrev noget med at man kunne få et tillægs lån uden det åd af fri værdie , hvad er et tillægs lån ?
    På en eller anden måde er fri værdien jo dejlig at have hvis man skal have bygget om på et tidspunkt…
    Håber i forstår hvad jeg mener 🙂

    #115334
    AnonymForfatter

    Ja, du kan godt få et andet lån end i DLR.

    Ja, du du får er et tillægslån, men du bruger friværdien.

    #115340
    AnonymForfatter

    tak
    Har lige talt med min bankrådgiver , for et års tid siden spurgte jeg hende om hvorfor at renten var så høj og om vi ikke kunne lave dette om til et andet lån svaret var nej sådan var det bare 🙁
    Efter det første indlæg jeg har skrevet her , fik jeg blod på tanden og efter alle jeres gode forslag kom jeg til at regne lidt jeg har kigget alle konto udskrifetr igennem og regnet ud på at i de 5 år vi har haft det lån har vi betalt 135000 kr i renter og et afdrag på 75ooo kr , jeg blev faktisk enormt ked af det for jeg føler at de har taget røven på os !!!!
    nå men her for lidt siden ringede jeg så igen til min bank rådgiver for at få¨endnu en forklaring på hvorfor renten var så høj , vi har ALTID betalt vores gæld til tiden, og har været kunder der de sidste 20 år , for min mands vedkommen , ydermere sagde jeg til hende at jeg faktisk havde set flere steder hvor de tilbød lån til renter under det halve.
    Hun ville kigge på sagen , men så kom der denne kommentar : nå nu skal jeg nok tage det seriøst !!!!!!!! Ja gu fanden skal hun tage det seriøst er hun der ikke for at rådgiver , eller er hun der bare for at male mel til sin egen kage ???
    Men vi kan vel bare vente og se hvilke forslag hun kommer med …

    #115342
    AnonymForfatter

    Glem den bank og skift til en anden med det samme…..

    #115526
    SoleilForfatter

    “Er hun der ikke for at rådgive, eller er hun der kun for at male mel til sin egen kage?"
    Hun er der for det sidste, hun er sælger og skal sælge bankens produkter til højest mulige pris, ofte får hun selv eller afdelingen (til deling) provision, hvis det lykkes. Det eneste specielle ved banker er, at de kalder deres sælgere for “rådgivere". Så hykleriske er der ingen andre virksomheder der er.

    Det er ligesom i en skobutik. Hvis du står og drøfter med ekspedienten, om du skal vælge det ene eller det andet par, forventer du jo ikke, at ekspedienten skal sige: Du skulle hellere købe disse sko hos konkurrenten, for der er de billigere. Men butikken kalder jo heller ikke ekspedienten “skorådgiver"

    Hvis du er sikker på, du kan låne væsentlig billigere i en anden bank, og sikker på, at denne anden bank vil tage dig som kunde, så sig til din nuværende bank: Nu kan det være nok, enten nedsætter I straks renten på mit lån betragteligt, eller også flytter jeg hele mit engagement til en anden bank. Og gør det så, hvis du ikke får din vilje!

    #115528
    AnonymForfatter

    tror sgu jeg gør seeeeeeeee det var et godt råd :):):)(GG)

    #115530
    AnonymForfatter

    tror sgu jeg gør seeeeeeeee det var et godt råd :):):)(GG)

    #116984
    AnonymForfatter

    Hej.

    Min mand og jeg står i næsten samme situation.

    Vi købte for to år siden gården vi bor på. Alt skulle laves om. Vi fik tilbud fra Nordea og Spar Nord. Vi valgte så Spar Nord, da de umiddelbart lød mest fornuftige med renten og kreditforeningslånet. Gården kostede 650.000. Vi kunne i kreditforeningen låne omkring 800.000. Dvs. vi havde omkring 250.000 at bygge om for, til den gode rente. Men men men. 250.000 kunne nu altså ikke gøre det. Alt skulle laves omkring, både i hus og stald. Så vi måtte forsøge at skaffe noget mere. Det var ikke noget problem, vi skulle bare sige til i banken. Hmm… Vi var så så ekstrem dumme at vi ikke fik afsluttet lånet i banken, før vi havde brugt pengene. Gæt hvad der dumper ind af døren. En kassekreditaftale. Bankdamen sagde bare. Det da helt normalt. Ja tak for “lort". En rente på over 10%. Det skal lige siges at der ikke er det Spar Nord Ikke tager gebyrer for, så gennem de sidste to år har vi betalt gebyrer og alt muligt andet som vi i realiteten ikke ved hvad er. Hold da op man kan føle sig dum. Man skal jo nærmest være uddannet bank “rådgiver" eller revisor for at kringle en bank.

    Jeg er nu ved at lokke min mand til at vi skal forsøge at indhente tilbud fra andre banker og kreditforeninger, for jeg føler mig virkelig magtesløs. Vi er i fertilitetsbehandling, og som vi sidder nu, har vi ikke råd til at have et barn. Slet ikke når 1. salen endnu ikke er lavet. Der er ikke flere penge i kassen, så alt hvad vi har lavet i stalden er kommet af egen lomme, så der har ikke været meget tilbage at leve for.

    #116986
    fk2001Forfatter

    Min erfaring er, at lidt sund fornuft er tilstrækkelig. Det gælder i øvrigt også for økonomi generelt.

    Jeg synes der er en generel tildens til at bankkunder forventer at banken altid er på samme side som kunden. Det er en lidt mærkelig opfattelse. Hvorfor skulle en forretning/business handle kun ud fra kunden? Når man handler alle andre steder, tager forretningen da også så meget for varen som det overhovedet er muligt. Dette afhjælper man ved at studere ligende forretninger og vælge den som sælger ens varer/ydelse til den bedste pris. Hvorfor skulle bankforretningen være anderledes?

    Nå, men du har har så købt en ruin af en ejendom og forventede at den kunne renoveres for 250K. Det kan man måske godt, hvis man kan lave alting selv – og har tid, lyst, og mod på det. Men ellers – for 250K – får man ikke noget der ligner en renovering af egendom.

    #116988
    AnonymForfatter

    man kan faktisk komme langt for 200000 kr vi har godt nok brugt 300000 kr på vores forhenværende ruin 🙂
    For de penge har vi fået lavet ny kloak, fjernet en bygning,lavet en gavl,udhæng på hele huset, renovering af vores tag , nye vinduer,pudset og malet huset , men vi har så også lavet det meste selv 🙂
    Men under alle omstændigheder så regner man ikke med at blive taget ved røven af sin bank , men sådan er det ,det er ikke en kunde rådgiver men em bank rådgiver

    #116990
    AnonymForfatter

    Banken kalder det ‘rådgivning’ – tager i mange tilfælde også direkte betaling herfor. Derfor skal rådene enten være ‘kundens interesser – også hvor de strider mod bankens’, eller også skal kunden bibringes den fulde indsigt for at forstå rådenes begrænsning.

    Det er ikke specielt for bankerne. Det gælder alle der sælger rådgivning. Jeg var sidste år til et første møde med en advokat (udlandet) om en relativt enkel sag. Han fortalte at hans politik var at åbne kampen på alle fronter og med alle bolde i luften. Så ville mulighederne være større ved en evt. kommende retssag. Retssagen betalt af os naturligvis. Der løb vi også skrigende bort. Løste sagen selv med gode råd fra en lokal uden andre kvalifikationer end sund fornuft.

    Men jeg har da fået mange gode råd af sælgere i tidens løb.

    #116992
    AnonymForfatter

    Nu havde vi jo en opsparing på 200.000 som vi har smidt i ejendommen, men det syntes jeg ikke det vedkom sagen.

    Vi har lavet stort set alt selv i samarbejde med venner og bekendte og bruger stadig meget af vores fritid på at lave småting rundt omkring. Vi bliver aldrig arbejdsløse hvad gården angår, men så får vi jo også vores drømmehjem.

    At almindelig sund fornuft skulle hjælpe os i dette tilfælde tvivler jeg stærkt på. Min mand går meget op i penge og hvordan de bruges. Jeg syntes bare at når man kommer i en bank, så må de sku da overholde normerne for hvad folk skal have at leve for, og det kan de jo umuligt gøre når vi kun sidder tilbage med knap 4.000 til to, snart tre mennesker. Det går jo ikke. Det var ellers én af de ting hun gik meget op i inde i banken da vi kom deridn første gang for at indhente tilbud. Der skulle vi have knap 8.000. Og efter hendes udregninger der skulle der famktisk være ca. 11.000 tilbage efter alt var betalt om måneden. Det skal lige siges at det er begrænset hvad vi har fået af ekstra udgifter ved siden af det fantastisk lån, så det er det lån der sluger hele skidtet. Nå men igår satte jeg mig ned og gav mig til at regne på hvad vi skylder i banken og hvilke renter de ligger på, så nu har vi noget at gå ud fra når vi skal hente tilbud hjem, så det kan kun gå for langsomt.

    Mette

    #116994
    fk2001Forfatter

    Hvis din mand har forstand på penge/økonomi, hvorfor overlod I det så til banken at beregne jeres økonomiske situation? Endvidere må bankens beregning da have givet et fingerpeg om at noget var helt galt når rådighedsbeløbet kunne falde fra 11K til 4K, hvis I blot har haft det mindste indblik i hvad I foretog jer.

    Det er svært at tro at du fortæller hele sandheden.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 32 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.