Northern Rock har over 10.000 kunder på 5 måneder

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 38 i alt)
  • Indlæg
  • #114898
    SoleilForfatter

    Vi har her en bank, som omsider i foråret 2007 giver danske indskydere en blot nogenlunde rimelig rente. Det vækker røre i hele den danske bankverden: “Guj, det der med at malke små private indskydere går altså ikke længere, vi må sætte renten op". (Og det må så også en række små banker, som hidtil har ligget i læ af Danske Bank)

    Det er, hvad der er sket. At indskydere derefter fortsat med fordel kan sætte penge i kortfristede obligationer – eller i langfristede aktier – angår jo ikke sagen.

    Den største bank i DAnmark har pludselig måttet acceptere, at dens renter til små indskydere var for lave og dens gebyrer var alt for høje. Det fører den så frem i kæmpmæssige reklamer. Men reklame-kmpagnen siger ikke noget om, at nu har vi malket jer i årevis, det er vi desværre nødt til at holde op med.

    #114904
    AnonymForfatter

    Men hvis korte obligationer er så god en forretning, hvorfor er så lige at f.eks. DB ikke tilbyder indlån med 5%, og så selv investerer mit indskud i korte obligationer.

    #114906
    MichaelForfatter

    Jeg forstår ikke hvorfor vi hele tiden skal høre den her “indskud i korte obligationer er bedre"-argumentation. Obligationer og en konto uden bindinger kan IKKE sammenlignes på nogen måde. Der er rent faktisk en risiko også ved obligationer, omend den er lille – men den er der altså. Ydermere er pengene bundet i en periode modsat en konto i NR.

    #114908
    AnonymForfatter

    Det er jo lige præcist det jeg skriver Michael….

    #114910
    JydenForfatter

    Jeg synes også at “Gode råd" blander æbler og pærer sammen. Beregninger som “Gode råd" baserer på 100.000 kr. holder jo heller ikke, da gennemsnitsindskudene i Northern Rock med de oplysninger vi har om 10.000 kunder og 2,8 millarder i indskud jo giver et gennemsnitsindskud på 280.000 kr. pr. konto – nogle sikkert meget mindre og andre meget større, men jeg er sikker på at folk har overvejet hvad de gør med de beløbsstørrelser.
    Jeg ved ikke om det er Danske Banks 4,25 % “Gode råd" bruger i sin beregning, men her skal man jo så også passe på, for Danske Banks netopsparing har regler hvor man meget let mister en måneds rente af hele indeståendet. Northern Rocks er helt uden den slags betingelser.

    #114916
    AnonymForfatter

    Det er da et super godt tilbud.

    Det er risikofrit at indskyde op til 300.000 kr.

    Går man over dette beløb ville jeg nu nok begynde at overveje hvad det er for en type boligudlån banken engagerer sig i, og hvilken risiko der er knyttet til disse udlån.

    #114920
    AnonymForfatter

    Næææ det var ikke DB’s konto jeg sammenlignede med – men bare det danske bank marked der her fulgt med på vognen generelt….

    Hvis jeg skal tale lige ud af posen så tror jeg sku ikke folk er klar over hvor stor en rente de får efter skat……. Så det med at folk har undersøgt sagerne holder ikke – tror jeg… (jeg er klar over at nogle har gjort det, men det er ikke hovedparten)

    #114922
    JydenForfatter

    Hvis man ser på listen her på mybanker på opsparingskonti uden betingelser, så vil jeg bestemt ikke sige de danske banker er fulgt med. Der er 5 banker der giver 4,25 % og derover, Northern Rock, BRF bank, EBH Bank, Vestjysk Bank og Roskilde Bank. Listen er rystende læsning, og jeg må give dig ret i, at der er mange der ikke er klar over hvad de får i rente – og det er uanset om det er før eller efter skat.
    Helt ufatteligt at der ikke er flere der skifter bank end der gør.

    #114924
    AnonymForfatter

    Hvad med Nordea, Lunde-Kvong, Danske Bank, Nykredit, Alm. Brand?

    Men enig det er rystende at der ikke er flere end de 10!

    #114926
    JydenForfatter

    De er med på listen med særlige betingelser, men hvis du tager den rene liste uden betingelser, så er der kun 5 pengeinstitutter.

    #114928
    AnonymForfatter

    Ja, hvor mange banker er der egentligt i DK? :o)

    Betingelser om beløb og spærring af saldo i en måned er en ting men
    det mærkeligste jeg har set er Amagerbanken der tilbyder op til 4% men så skal man have for min. 35.000 i aktier i Amagerbanken og et lån, eller også skal man have for min. 100.000?

    Er der nogen der kan fortælle mig fordelen på en såen konto? ;o/

    Aktionær Opsparing Bonus 0 – 24.999 kr. 2,000 %
    – min. 400 aktier eller 25.000 – 99.999 kr. 3,000 %
    – min. 100 aktier + en af følgende konti: 100.000 – 2,0 mio. kr. 4,000 %
    Bogligkredit, AndelsBoligKredit, Billån, Garanti > 2,0 mio kr. 2,000 %

    #114960
    AnonymForfatter

    Indrømmet – at med topskat er der ikke meget tilovers medmindre man har en god pensionsordning. Men lige p.t. (10.august 2007) er jeg glad for at jeg lukkede min aktiebutik ned og satte en del af pengene ind på min Northern Rock konto. De 100.000 du nævnte ville nemlig så være reduceret til 87.000 – og hvem ved 80.000 om en uge…

    #114962
    JydenForfatter

    Til lykke med det. Og hvor har vi haft gavn af alle de rådgivere og analytikere der har udtalt sig til radio og TV i løbet af idag. Ren go dag mand økseskaft. Og det er det bankerne generelt kalder rådgivning og derfor ikke så høj rente på indskud som argument.

    #114966
    AnonymForfatter

    “better safe than sorry"

    Jeg giver ikke meget for “bankrådgivning" – men en ting er sikkert – banker vinder hver gang…!!!

    #114982
    JydenForfatter

    Jeg faldt igår tilfældig på biblioteket over et interview i Politiken 28.juli 2007 side 11 af Stig Andersen “Bankkunder skal blive bedre til at shoppe". Her står der bl.a. “Mange gange betaler du for meget ekspertise og rådgivning, som det er et spørgsmål om den enkelte kunder overhovedet har brug for"…………..Den findes vist desværre ikke på nettet, men prøv på biblioteket hvis du er interesseret.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 38 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.