Må bankrådgiver flytte rundt på ens penge – fra den ene konto til den anden

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 30 i alt)
  • Indlæg
  • #151262
    AnonymForfatter

    Ja selvfølgelig også når det gælder firmakonto.

    Kun hvis der er tale om en selvstændig juridisk enhed (en juridisk person) må man ikke overføre.

    Hvis firmaet fx er et ApS eller A/S, så må der ikke overføres, idet firmaet så er en selvstændig juridisk person.

    Ellers må bankerne overføre alt det de lyster.

    #151276
    KrisserForfatter

    Det er meget normalt at ejeren i et anparts- og aktieselskaber med én ejer underskriver en selvskyldnerkaution for at få lov til at åbne en konto i en bank. I dette tilfælde vil banken formentlig fortsat have ret til at inddække overtræk kontiene imellem.

    #151336
    AnonymForfatter

    Sådan helt firkantet set, og uden at skele til lovgivningens paragraffer, så er der jo INGEN som har lov til at overtrække, af den meget simple grund at det ikke er dine penge. Det er bankens. End of story.

    SÅ kan vi jo tåge rundt i emnet længe med mange forskellige anskuelser. Det korte af det lange er, at trækker du over, så betaler du en forhøjet rente. Står der så penge på en anden konto, vil jeg mene at det er godt købmandsskab at ompostere på dine konti. Man skal naturligvis først prøve at komme i kontakt pr telefon, men ellers vil jeg mene at en mail / brev også gør jobbet.

    Ud fra mine personlige erfaringer, så er gentagne overtræk et simpelt symbol på privat overforbrug. Så hvis det er noget du / I ofte er ude for, så kunne det være der var helt andre ting som skulle kigges på.

    #158036
    AnonymForfatter

    Jeg er medejer på en konto, hvor vi er 4 ejere! Èn af de andre har øjensynligt haft minus på sin konto, og banken har overført 10.000kr fra vores fælles konto! Kan banken gøre det lovligt????

    #158038
    AnonymForfatter

    Ja!

    #158044
    testForfatter

    at banken må over føre mellem konti er ok, men jeg synes ny stadig ikke eik bank variant er ok. ved et overtræk på 15 kroner overføre de plus at de sender et brev og tager 100 kroner for det. der er faktisk grænser på gebyr og de 100 kroner står ikke mål med omkostningerne

    #158046
    AnonymForfatter

    Enig. Men for bankens vedkommende, er der jo hverken færre eller flere omkostninger ift. rykkerbrevet om du har overtræk på 5 dkk eller 10.000 dkk. Gebyret på de 100 DKK pr. rykkerudsendelse er i øvrigt, efter ny lovgivning for nogle år tilbage, efterhånden blevet standard for de fleste virksomheder. Maks gebyropkrævning pr. skrivelse må nemlig maks udgøre 100 DKK, med mindre “man" er staten. De må udskrive med 250 DKK pr. gang.

    #210870
    AnonymForfatter

    OVERTRÆK ER JO PENGE, SOM IKKE ER JERES???
    – Hvad ville I sige til at nogen kom og hev penge fra Jeres konti, som de ikke er berettiget til?

    I er simpelthen for latterlige, bankerne gør kun krav på hvad der i forvejen er deres.
    – Stod det til mig skulle Dankort lukkes ned, så må folk klare sig med de likvider de rent faktisk har, eller aftale andet med sit pengeinstitut.

    Tak.

    #219880
    AnonymForfatter

    Det er jeg udsat for konstant………LÅN OG SPAR, Aalborg

    #219882
    MichaelForfatter

    Så ville jeg nok overveje hvorfor det er tilfældet Jette29. Hvis man har styr på sin økonomi oplever man aldrig den slags

    #219884
    morsdrengForfatter

    At banken “flytter" rund med dine penge, kalder man modregning. Der er flere betingelser for at dette må/kan finde sted. De vigtigste er, at det skal være tale om penge som tilhører den samme person som også skylder banken penge og at både bankens tilgodehavende og kundens penge er forfaldne til betaling.

    Hvis du er i overtræk på en konto i banken eller i restance på et lån, er beløbene forfaldne til betaling og banken kan derfor modregne/overføre penge fra din løn- eller opsparingskonto til indfrielse af eller nedbringelse af dit overtræk/restance. Har du penge stående på en pensionskonto, er disse ikke forfaldne og banken kan derfor først modregne når beløbet kommer til udbetaling ved bindingsperiodens udløb.

    MEN banken kan IKKE modregne med så store beløb i indeståendet på din lønkonto, at du ikke har tilstrækkeligt at leve for indtil den næste løn eller indbetaling indgår på kontoen. Det kalder man trangsbeneficiet.

    #219900
    testForfatter

    Jeg synes jo det er en fantastisk service. Kan dog godt nu når jeg læser det huske hvordan jeg fik kaffen galt i halse over at Eik ville ha 115kr for den service.

    Danske bank gør det i øvrigt aldrg ved mig i al fald bare til venlig oplysning .

    Og jo jeg ved godt det er sløset og tjekker da også netbank hverdag nu.

    #219938
    AnonymForfatter

    Tænk over signalværdien i, at man lader “stå til" og kører kontoen i minus. Desuden betaler du sikkert over 15 % i overtræksrente på den konto, de egentlig er venlige at inddække for dig.

    Bankerne har også et ansvar i forhold til finanstilsynet om ikke at lade overtræk stå uberørt – de ryger efter tid på “overvågningslisten" for misligholdte engagementer. Altså hvor du ikke kan betale ydelse på lån mv.

    Nordea sender gerne en rykker på 100 kr. i deres robot-bank.

    Efter min verden burde overtræk ikke finde sted – jeg forstår ikke hvorfor vi i Danmark er så vilde med kort, som kan trækkes over. (Visa/dankort – dankort udgår)

    #223460
    langefingeren Forfatter

    jyske bank er nogen svin med det der jeg har prøvet og få fat i min rådgiver hele sidte uge men han var på ferie og så det første han gør mandag morgen er at tage mine 950 i kontanthjælp jeg lige har fået og som skulle leve for ind til jeg fik min løn fra mit nye arbejde som ikke er helt dårlig skal det siges. og det bestemt heller ikke førstegang de gør det på den her måde

    men jeg står nu i det problem jeg ingen mad har fået idag ingen aftensmad får eller morgenmad i morgen tidlig inden jeg skal på arbejde igen

    MEN KUN EN TING OG SIGE

    FUCK JER ! JYSKEBANK verdens største lortebank.dk

    jeg fortabt for ord har kun grimme ting og sige hvis det er

    #223466
    MichaelForfatter

    Ja, nu tager banken jo så ikke kundernes penge medmindre kunden selv har taget bankens penge i første omgang uden at spørge eller kunden har misligholdt et lån – husk lige at nævne den lille “detalje" også

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 30 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.