Må bankrådgiver flytte rundt på ens penge – fra den ene konto til den anden

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 30 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87735
    AnonymForfatter

    Jeg har flere gange været ude for at min bank rådgiver har hævet penge uden min accept – fra ex. min budgetkonto og over beløbet til min lønkonto – der har været lidt i overtræk ( beløb 1500) – som alligevel ville være inddækket når lønen går ind – denne gang 5 dage før lønudbetaling – er det fuldt lovligt at de må gøre dette – jeg føler mig krænket på min personlighed – da jeg mener at HVIS de der skal flyttes rundt på penge – på mine konti – ja så skal jeg være informeret om dette..

    Er der nogle der ved noget om det – har været ude for det..?

    På forhånd tak

    #112730
    AnonymForfatter

    Det har jeg i Jyske Bank og det er noget svineri, i mit tilfælde fordi de hævede gebyrer de ikke havde informeret om.

    #112732
    AnonymForfatter

    Er det lovligt – findes der nogle regler nogle steder

    Hjælp………

    #112734
    AnonymForfatter

    Hej Fortknox

    Ja, jeg mener helt bestemt at dett er lovligt at overføre penge fra den ene konto til den anden hvis denne er i overtræk.

    Fra almindelige forretningsbetingelser i Sydbank:

    “Banken kan – uden forudgående meddelelse til kunden – modregne ethvert forfaldent tilgodehavende hos kunden i ethvert tilgodehavende, som kunden har eller får hos banken."

    Det er ens eget ansvar at sørge for at der er dækning til diverse regninger – dankorttransaktioner o.l.

    Hvis du fremover vil undgå dette ville jeg anbefale dig at du fik tilknyttet en kredit på kontoen – eller ringede til banken når der var tendens til overtræk.

    #112742
    AnonymForfatter

    Ja det er jo alt sammen rigtigt – nu er det jo bare det.. at jeg undre mig bare over at det er muligt – specielt når ens økonomi ellers er i orden – har haft den samme bank i 10 år – men ny rådgiver det sidste 3/4 år – før var der aldrig sådanne transaktioner på mine konti..

    Jeg har Harridslev Andelskasse i Harridslev

    #112744
    AnonymForfatter

    det er ikke fordi det er en “automatisk" overførsel der sker når der er overtræk. Din bankrådgiver dengang synes åbenbart bare at overtræk var i orden – og din nye gør ikke.
    Men som skrevet tidligere så få en kredit eller lav en aftale med bankrådgiveren….. I øvrigt er det også billigere for dig idet overtrækrente normalt ligger på 6& over hvad en kassekredit er på….

    #112756
    AnonymForfatter

    Jeg synes også bankerne er latterlige når de skalter og valter med vores pengene og lukker dankort i tide og utide. Tag jer dog sammen.

    #112762
    AnonymForfatter

    Hej Lone

    Lige præcist i dit tilfælde hvor du ikke ønsker at betale din gæld (jvf. dit indlæg om insolvens) så skal du måske ikke sammenligne det med de to andres situationer.

    Men bankerne er i sin fulde ret til at overføre til inddækning af overtræk.

    #112764
    AnonymForfatter

    Jeg kan vitterlig ikke se problemet. Banker accepterer generelt ikke overtræk – nogle heller ikke selvom der er et samlet plus. Bankerne overfører derfor penge for at udligne overtrækket nu hvor kunden ikke selv har styr på sine konti. At dette yderligere kun er til fordel til kunden gør jo spørgsmålet lidt mere ironisk. De kunne i stedet vælge at spærre dankort, tilbagetrække BS eller tage over 20 % i overtræksrente.

    Jeg må ærlig indrømme at jeg ikke kan se forargelsen i dette.

    Det er blot min mening – men der er vi jo så forskellige.

    #112766
    AnonymForfatter

    Hej TB

    Lige mine ord fra tidligere….

    man sparer i rente, gebyrer og i øvrigt bliver man en “bedre" kunde
    da man ikke har så mange overtræksdage der ville trække ned i en eventuel kreditvurdering…..

    #114236
    AnonymForfatter

    Jeg kan sagtens forstå folk synes det er irriterende at man får flyttet rundt på sine penge.

    Men alternativet til at bankrådgiverne gører dette kunne være en rykkerskrivelse med et gebyr på 100 kr, ville du foretrække dette, så synes jeg da at du skal lade banken vide det.

    Ellers sørg for at have penge på din konto før du bruger dem, så er der ikke noget problem.

    #151242
    AnonymForfatter

    Jeg ville gerne lige hører om det er lovligt at en bankrådgiver må overfører penge fra ens firmakonto, til ens private lønkonto, hvis den er i overtræk. uden at de kontakter en først…

    #151248
    AnonymForfatter

    Denne her har været vendt utallinge gange!

    Ja, banken må gerne flytte penge rundt mellem dine konti, hvis du trækker mere end du er berettiget til på en af dine konti.

    Et overtræk er et uberettiget træk!

    Og ja, en bank må også gerne opsige dit fulde engagement, eller uden varsel skære i kassekreditten, hvis du overtrækker.

    #151252
    AnonymForfatter

    Også når det gælder en firma konto ?

    #151258
    AnonymForfatter

    om de må??? jo, det må de og det gør de! hvis du har overtræk på kontoen og plus på en af de andre konti, så kan de gøre det! helt lovligt, da det er DERES penge, ikke dine, du overtrækker! Og så tror jeg det kommer an på kommunikation ml. dig og din bankrådgiver…

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 30 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.