Ny rentekrig ???

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87684
    AnonymForfatter

    Danske Bank ser igen ud til at spille ud med et opsparingsprodukt med 4 % i rente med en masse regler med min 40000 kr. og max 250000 kr. og ingen renter hvis man hæver i en måned. Forstår ikke det skal gøres så kompliceret når Northern Rock har vist vejen med 4,75 % uden andre dikkedarer end min. 5000 kr. i indskud.
    Danske Bank har tilsyneladende ikke lært noget af de sidste måneders debat.

    #111952
    MichaelForfatter

    Ja, det er et ynkeligt “tilbud" til kunderne. Specielt klausulen vedr. mistede renter hvis man hæver i en måned. Hvis man har eksempelvis 200.000 stående i DB og hæver blot 2 gange på et år (2 forskellige måneder), koster det 1300 kr. i “dummebøder"?! Hvem i alverden hopper lige på den? Hvis DB ønsker at gå i krig, skulle de nok overveje at skifte legetøjsvåbnene ud med rigtige.

    Northern Rock Rocks

    #111956
    AnonymForfatter

    Opsparingsproduktet skal jo kun ses som en del af en større helhed. Der lanceres samtidig 4 andre kundepakker fra Danske Bank, hvorfor der tilbydes noget for enhver kunde. Det er jo ikke alle der kun har opsparing, vel…
    Desuden kombinerer banken personlig rådgivning med attraktive priser for Netbank-brugere, hvorfor de samlet set står stærkt over konkurrenterne på de respektive områder. Jeg ser kun en fordel ved optrapningen af rentekrigen, da den rammer bredere end “kun" indlånsprodukter.
    Jeg er pt. Danske Bank kunde og har ingen planer om at skifte. Slet ikke efter den nye lancering…

    #111958
    AnonymForfatter

    Tingene er fra Danske Banks side sovset ind så kunderne ikke ved hvad de får, og det er vel derfor udviklingen af produkterne tager så lang tid. Det er ikke kundevenligt, men som det teleselskaberne laver med deres priser.

    #111960
    fk2001Forfatter

    Et af produkterne hedder Danske 24/7. En konto med hele tre kreditkort uden årlige gebyrer. Det er da ikke så ringe. Gratis både det ene og andet, så alt i alt et godt alternativ til Skandiabanken, hvis man samtidig har en Northern Rock konto til opsparingen.

    Selvbetjeningen over netbank er gratis, mens service i banken, udover rådgivning, koster. Det er også fair synes jeg.

    Men én af de (få) ting jeg skal bruge en murstensbank til, er at hæve større beløb, som man ikke kan i en ATM. Dette koster 15 kr. Så jeg vil ikke være helt gebyrfri alligevel.

    #111962
    AnonymForfatter

    Godt nok har Danske Bank fjernet gebyrer og 24/7 kontoen lyder -bortset fra renterne – tilforladelig hvis man har brug for 3 forskellige kort. Men kontoen med 4 % er da helt tåbelig med de fradrag du nævner – medmindre deres nye slogan er “Danske Bank – nu med dummebøder"

    #111964
    AnonymForfatter

    Meget muligt at DDB giver 4,0% men deres vilkår er ringe. Jeg flyttede lige 800kr fra min 4% konto, det kostede mig 50kr!!! Så læs dine vilkår, jeg kunne nu ikke lige se at det skulle koste så meget, men det må stå et sted.

    #111968
    AnonymForfatter

    Jeg ved ikke, hvad du har foretaget dig, men en ting er sikkert, og det er, at det ikke koster noget at hæve fra Danske Banks højrente-konto. Der er nogle krav ved den konto der blev lanceret idag, men ikke ved den Danske Højrente, som blev lanceret tilbage i februar.

    Og hvor er jeg træt af at læse alle de indlæg, med udelukkende negative holdninger til Danske Bank. Jeg har været kunde i banken hele mit efterhånden lange liv, og har kun været tilfreds.

    Jo – Danske Bank er en stor bank, men dette kommer kun kunderne til gode, idet dette bevirker, at der er en kæmpe udnyttelse af forskellige afdelingers kompetencer. I forhold til de såkaldte mindre lokalbanker, kan Danske Bank fuldt ud matche disse. Hvordan kan en lille bank i en stor by, være mere lokal, end en stor bank, som har op til 10 filialer, og det 10-dobbelte antal medarbejdere.

    For mig at se, er udspillet fra Danske Bank idag genialt. Det tager det bedste fra Internetbankerne, og krydrer dette med muligheden for kompetent rådgivning. Dette fås hverken i Skandiabanken, eller de øvrige internetbanker. Danske Bank giver kunderne ALLE muligheder, og endda til renter, som er fuldt ud konkurrencedygtige. Renten på Danske Banks nye produkter, ligger endda væsentlig under Skandiabankens tilsvarende produkter.

    Så lad være med at læsse alt over på “den store bank", bare fordi de er de store. Danske Bank yder professionel rådgivning og service, og gør det tilmed til priser, som ligger på niveau med de billigste. Danske Bank har langt de bedste systemer, den bedste netbank, og har som den eneste bank i Danmark døgnåbent – ALLE årets 365 dage.

    Hilsen
    En bruger, som er træt af de sure opstød, og tilmed en glad og tilfreds kunde i Danske Bank.

    #111970
    AnonymForfatter

    Det er muligt at det koster at hæve på Danske Banks konto, men I andre banker, er opsparinskonti med renter i denne størrelse, forbundet med opsigelse, eller et krav om minimum et års binding (eller mere/mindre).
    Så jo – det koster lidt, men der er da mulighed for at hæve side penge. Vil man hæve på konti i andre banker med opsigelse, koster dette også en slags strafrente (dekort).
    Så før i hakker Danske Bank ned, bør I kigge på, hvad det er de øvrige banker tilbyder, og måske hakke på dem, og ikke blot den store, fordi det er det letteste.

    #111972
    NultopskatForfatter

    Uden at være bankmand, tror jeg generelt at I fuldstændig glemmer at bankerne ikke interesserer sig for indlån i “småstørrelsen"
    Det koster alt for meget administration. Northern Rock kan tilbyde 4,75 % i indlån, men det er deres eneste tilbud, så man er nød til at have en alternativ bank.
    Egentlig tror jeg, at det er et meget begrænset antal danskere, der har store indlån i banken, og derfor er segmentet temelig uinteressant for bankerne.

    Michael du plejer da ellers at være meget fornuftig, men at indsætte 200.000 kr i et år ?? Har du virkelig ikke bedre alternativer ?
    Her burde banken tilbyde investeringsrådgivning, men det er vel umoralsk at lade et fjols beholde sine penge. Jeg går ud fra at det er et tænkt eksempel….

    Jeg har ikke Danske bank selv, men hvis nogle kunder er så utilfredse, så placer dog opsparingen i Northern Rock, og find en anden bank til de resterende bankforretninger.
    MVH, og prøv at beregne renteforskellen på Dit indlån..
    Nultopskat

    #111974
    AnonymForfatter

    Når du har 3 kort at kunne hæve fra vil det stadig være muligt at kunne hæve større beløb fra dine konti. Alene på Visa/dankortet kan du hæve 15.000 kr. i bankens åbningstid. Og med den udvikling det danske samfund går imod vil vi jo se stadigt færre penge i opløb. Det vil altså være muligt at bruge din betalingskort flere og flere steder.

    Jeg har selv forhørt mig ved banken og som de ganske rigtigt siger er det jo et aktivt fravalg. Hvis ikke man vil betale de 15 kr. for at hæve i kassen kunne der måske være nogle af de 4 andre kundepakker jeg tidligere har omtalt, der kunne bruges. Det var i hvert fald den besked jeg fik. Man behøver jo ikke vælge kontoen bare fordi den er ny. I høj grad handler det jo om at finde den konto der passer bedst til ens behov, og lanceringen idag gør det jo bare muligt at vælge imellem flere konti…

    #111976
    AnonymForfatter

    Alt er jo relativt, men hvis det passer at Danske Bank – hvad de selv siger fik 25.000.000.000 kr. ind på de 180.000 højrentekonti de lavede i februar, så er det ca. 140.000 kr. i gennemsnit pr. konto – konti der ikke er megen bevægelse på, så synes jeg det dog har et vist omfang. Fra et tidligere job ved jeg at der er mange – isæt ældre mennesker der har endog meget store beløb stående i kontant år efter år.

    #111980
    MichaelForfatter

    Nultopskat

    Ja, det var et tænkt eksempel, men ikke et urealistisk et. Jeg kan faktisk ikke komme på bedre investeringsmuligheder end Northern Rock med kun ét års investeringshoristont, når gevinst og risiko skal vejes op mod hinanden – kan du?

    #112008
    NultopskatForfatter

    Hejsa Michael

    Ja, jeg kan godt finde alternativer også selv om det er 200.000 kr og kun et års sigt, selvom denne mulighed virker lidt søgt for mig.

    Jeg bruger selv en kombination af aktieinvestering og kassekredit, og det tror jeg at de fleste banker vil anbefale dig, hvis du vil forelægge præcist dette eksempel.

    Jeg vil dog godt erkende at mange vil foretrække at indsætte pengene på en højrente konto, og undlade at tænke selv, men er det bankens problem at folk nægter at lære lidt om penge og investering ?
    Lidt økonomisk sans må man dog have, hvis man pludselig har 200.000 kr og kan vente et år med at bruge dem.
    Altså er det umoralsk at lade et fjols beholde sine penge ?

    Noget helt andet er at bankerne betaler interbank renten der er ca. 4,2 %, så de er næppe interesserede i at tilbyde mere til småsparere. Northern Rock vil jeg derimod forvente, at de sammenligner med renten i England, og den er væsentlig højere.

    #112014
    MichaelForfatter

    Hej Nultopskat

    Hvad mener du med en kombination af kassekredit og aktieinvestering? Låner du penge at investere for eller hvordan?

    Jeg investerer selv i aktier for frie midler og har haft held med det, men alligevel vil jeg anbefale NR for en kort periode (

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.